Příspěvků: 2
• Stránka 1 z 1
[*T] Vlastní textury
Dnes vám stručně vysvětlím, jak vytvořit WAD soubor vlastních textur v programu Wally.
Autor tutoriálu: DatnessX
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Co budete potřebovat:
Než textury nahrajete do programu Wally, měly by splňovat tyto požadavky:
Otevřeme si teda program Wally a klikneme na ikonku prázdného papíru nebo zvolíme File > New.
Type necháme na Half-Life Package [wad3] (.wad) a klikneme na OK.
Teď si přidáme textury, které budeme chtít. Uděláme to tak, že klikneme na ikonku (papír + šipka + krabice) s názvem Add Items.
V první kolonce Please select the Source directory nastavíme cestu do složky, kde jsou všechny naše textury, které budeme chtít přidat.
Destination directory necháme být.
Položka Image wildcars znamená typ formátu, který bude nahrán (pokud chcete specifický formát, napište do kolonky *.formát (*.JPG)
Nebo pokud chcete převést všechno co je ve složce, připište jednoduše hvězdičku " * " bez uvozovek.
Open Package nastavte na Untitled1.
Klikněte na Go a .wad textury máte převedené. Soubor by se měl oběvit ve složce, kde jsou vaše textury.
Wad soubor pak zkopírujte do složky cstrike a nahrajte do Valve hammer editoru.
Nezapomeňte přidat do složky cstrike taky RES soubor.
Autor tutoriálu: DatnessX
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Co budete potřebovat:
- 1) určitě textury, které budete chtít použít v mapě.
2) program na tvorbu .wad souborů
3) nějaký image editor (například Gimp nebo Photoshop)
4) RES soubor - tutoriál zde
Než textury nahrajete do programu Wally, měly by splňovat tyto požadavky:
- 1) musí mít rozměry dělitelné 16 (například 32x32 / 64x64 / 128x64 / 256x128)
2) musí být převedené do 8-bitových barev (v našem případě to není potřeba, protože wally automaticky převede barvy na 8-bitové)
3) musí být ve formátu BMP, PCX nebo JPG
Otevřeme si teda program Wally a klikneme na ikonku prázdného papíru nebo zvolíme File > New.
Type necháme na Half-Life Package [wad3] (.wad) a klikneme na OK.
Teď si přidáme textury, které budeme chtít. Uděláme to tak, že klikneme na ikonku (papír + šipka + krabice) s názvem Add Items.
V první kolonce Please select the Source directory nastavíme cestu do složky, kde jsou všechny naše textury, které budeme chtít přidat.
Destination directory necháme být.
Položka Image wildcars znamená typ formátu, který bude nahrán (pokud chcete specifický formát, napište do kolonky *.formát (*.JPG)
Nebo pokud chcete převést všechno co je ve složce, připište jednoduše hvězdičku " * " bez uvozovek.
Open Package nastavte na Untitled1.
Klikněte na Go a .wad textury máte převedené. Soubor by se měl oběvit ve složce, kde jsou vaše textury.
Wad soubor pak zkopírujte do složky cstrike a nahrajte do Valve hammer editoru.
Nezapomeňte přidat do složky cstrike taky RES soubor.
- Přílohy
-
wally_155b.rar
- Wally - program na tvorbu wad souborů
- (932.46 KiB) 154 krát
The Legend in 2009 - 2014.
-
VOLUMEcz - Kazatelův učeň
- Příspěvky: 414
- Registrován: 23 led 2013, 16:48
[*T] Vlastní textury
A uz jsi vyzkousel treba tohle? 

-
Rumcajz - Patriot
- Příspěvky: 97323
- Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22
Re: Vlastní textury
Přidání textur do již vytvořeného wad souboru:
autor dodatku: VOLUMEcz
----------------------------------------------------------------------------------------
Co budete potřebovat:
Návod pro gimp:
Přidání textury:
autor dodatku: VOLUMEcz
----------------------------------------------------------------------------------------
Co budete potřebovat:
- 1) určitě textury, které budete chtít přidat (jakákoliv koncovka).
2) nějaký image editor (například Gimp nebo Photoshop)
Návod pro gimp:
- 1) Otevřete obrázek v gimpu
2) Upravte obrázek dle svých představ (texty, barvy,...)
3) Upravte velikost (šířka i výška musí být dělitelná 16ti)
--> Obrázek / Velikost obrázku
4) Upravte režim
--> Režim / Indexovaná --> Generovat optimální paletu (256) --> Konvertovat
5) Uložte jako *.tga
Přidání textury:
- 1) Otevřete wally (odkaz a popis výše)
2) Otevřete nějaký wad soubor (otevřete přetažením wad souboru do wally)
3) Přetáhněte vytvořený *.tga obrázek do otevřeného wad souboru ve wally
4) Uložte
poznámka: Přidáváte-li textury do již použivaných souborů (např.: halflife.wad, cs_dust.wad, as_tundra,...), tak wad soubor uložte pod jiným názvem
poznámka2: Nelze přidávat textury do templedecal.wad,zhlt.wad a decals.wad. Dále nejdou ani vytvářet vlastní decaly.
The Legend in 2009 - 2014.
-
VOLUMEcz - Kazatelův učeň
- Příspěvky: 414
- Registrován: 23 led 2013, 16:48
Příspěvků: 2
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků