{{ flash.text }}
sponzor gamesites.cz

Recenzia - NHL15

Napsal RadeGast dne 13.10.2014 pro sekci GS
Ďalší rok, ďalšia NHL. EA Sports malo pred sebou veľkú úlohu a to priniesť nový hokej na nextgen konzoly (recenzujem hru z Xbox One). Či sa im to podarilo? Možno. Každopádne vstúpili na trh s novým engine, ktorý urobil iba prvý krôčik na svojej dlhej ceste ku kvalitnej zábave.

Máme tu prvú nextgen NHLku, na ktorej pracovalo EA Sports už s novým engine a to IGNITE engine. Čo to do hry prinieslo?

Priznám sa, posledné ročníky  pre mňa ako fanúšika ľadového hokeja, najrýchlejšej kolektívnej hry, boli rozpačité. Od roku 2009, kde bol zaradený do hry revolučný skill-stick (pravý trigger na joysticku), sa toho až do roku 2014 veľa nezmenilo.  Áno, určite tam boli zmeny, každým rokom sa hra vylepšovala, ale že by spravila taký revolučný krok ako práve v roku 2009, to nemôžem povedať.

Po zapnutí hry, sa Vám spustí nádherné intro, ktoré zachytáva rôzne dych berúce situácie hráčov z NHL pri ich hre a plno emócií, ktoré zažívajú. Dostávame sa k menu, ktoré je modernejšie oproti nižším ročníkom, avšak už z bežného pohľadu vidíme, že je o čosi chudobnejšie. Hra neponúka veľa módov, na ktoré sme boli zvyknutí a nepriniesla ani žiadne nové.

Zostali exhibícia, Be a Pro, Be a GM, Hockey Ultimate Team, tréning a NHL Moments Live. Čo chýba? Jednoznačne Winter Classic, All Stars Game a mnoho iných ako napríklad klasická sezóna a turnajový mód (memorial). Minuloročnú novinku Live the Life tiež nezahrnuli, taktiež ani NHL Anniversary (pri príležitosti výročia 1994-2014)a máme menej náročný mód Be a GM, ktorý ponúka menej funkcií ako iné ročníky a „práca“ generálneho manažéra klubu tak zostáva akosi jednoduchšia. Ako správny GM nemôžete ovplyvniť draft, lebo je automatický a prípravné zápasy z tohto rovno vynechajme, pretože neexistujú.  Z Be a Pro módu sa stala záležitosť, pri ktorej stratíte len čas, pretože ak ste na striedačke, nemôžete skipnúť hru spoluhráčov a na ľad sa dostanete až kým Vás vystrieda iný spoluhráč. Hra síce plynie rýchlejšie, no aj tak zaberie zbytočný čas. To, že si nemôžete vytvoriť vlastnú postavu a editovať si ju, už je v tomto móde vrchol.  Nepoteší ani chýbanie online nájazdov a GM Connected. Čiže po internete si zahráte iba jednoduchý zápas a Hockey Ultimate Team.

Teraz však prejdime k pozitívam tejto hry. Už na prvý pohľad vidíte zmenu v plynulosti a dynamickosti hry. To spôsobuje IGNITE engine, ktorý dodáva hráčom krásne črty tváre, novú grafiku, je vidieť ako sa hráčom vlnia dresy (niekedy až veľmi), nádherne a detailne spravené arény, divákov, ktorí nie sú len rovnakí pajáci za plexisklom, ale majú emócie, držia povzbudivé transparenty a rôzne fanúšikovské vybavenie, ktoré dodáva správnu atmosféru na štadiónoch. Prvým zlepšením je dynamická kamera, ktorá sa chová naozaj reálne, no či každému sadne je o inom, preto som si ju hneď vypol a zvolil som klasiku. Spoznáte inú odozvu odrazených pukov od mantinelu a od brankárov, rýchlosti nahrávok, pohybov hráčov a vo fyzike hry. Hráči korčuľujú lepšie a dať bodyček je trochu ťažšie ako inokedy. Takisto tečovanie puku pred brankárom je lepšie a kvalitnejšie spracované.

Hráči do seba narážajú hlava-nehlava a niekedy sa mi zdajú reakcie po bodyčeku prehnané. To mi vadilo aj pri starších ročníkoch, lebo niektoré zákroky a hity na hráčov vyzerajú ako keby boli prenesené z UFC či Mortal Kombatu. Taktiež je vylepšený pohyb hráčov, no stále mám pocit, že si nesprávne nabiehajú do voľných priestorov a niektoré momenty, ako prihrávky na slepo, doteraz nedokážem pochopiť. Hráči sa ani nepozrú kam nahrávajú a ten, čo ide spracovať nahrávku, má prvky Davida Copperfielda, pretože puk mu sadne na hokejku ako zmagnetizovaný. No to sú však len drobnosti, ktoré si prestanete všímať. Hra s brankárom ma väčší priestor ako minulé roky, no má svoje chyby a to grafické bugy, keď brankár prejde hokejkou cez hráča, ako keby bol duch, či sekané pohyby zo strany na stranu.  Niekedy mám pocit, že vývojári nedbajú na niektoré veci, ktoré tejto hre škodia. A to sú už spomínané sekané pohyby, ktoré vyzerajú ako keby boli na ploche roboti. Pri prerušení hry, začatí náhodnej bitky, alebo niekedy iba pri voľnom pohybe, sa hráči trhajú a nereálne sa pohybujú vo svojich priestoroch, nie je to vždy, ale predsa to nerobí dobrý dojem.  Skill-stick bol taktiež vylepšený a v hre objavíte pár nových kľučiek a pohybov, ktoré sú fajn. Občas vadí, že tieto pohyby dokážu robiť hráči, ktorí nie sú veľmi zruční v „palicovej“ technike a predsa tieto kľučky dokážu robiť ako Pavel Datsyuk. Pred zápasom je krásne predstavenie miest a arén, ktoré komentujú audiovizuálne moderátori z NBC – Mike Emrick a Eddie Olczyk. Prvé čo Vám napadne je, že sa hlášky opakujú, ale to nie je tak celkom pravda a ich komentovanie je zaujímavé... (He shoots and scooooores...!). Oslavy gólov sú kvalitnejšie spracované a je ich viacero.

Celkovo hra pôsobí príjemne, no po mnohých hrách a hodinách strávených pri konzole pochopíte, že ste nedostali úplne dokončený produkt. To riešia updaty, ktoré autori budú postupne posúvať von. Prvé dva už prišli a tento mesiac by mali prísť ďalšie. V minulých updates doplnili  PlayOff mód, hodnotenie výkonu v Be a Pro od trénera, ktorý Vám podá „hlásenie“ ako ste hrali a dá Vám rady na ďalšie striedania, taktiež vyhlásenie troch hviezd zápasu a mnoho iných detailov. V októbri by mali prísť ďalšie a do konca roka by mohli ešte 2 menšie.

Na druhú stranu musím napísať, že emócie hráčov sú skvelé, ako v hre, tak aj na striedačke. Fyzika hry ovplyvňuje všetkých 12 hráčov na ľade, takže máme možnosť vidieť čo najreálnejšie herné situácie. V arénach sa dbá na každý detail – reklamy na mantineloch, svetlá, ľudia, striedačka až po praskliny na schodoch na tribúnach. NHL15 nie je zlý ročník, ale ku dokonalej hre má toho ešte veľa pred sebou. Hudba je čerešnička na torte, pretože tú mala NHL vždy výbornú - energický tracklist, pri ktorom máte pocit vznešenosti a čistej energie.  Fanúšik a dlhoročný hráč NHL si musí hru zakúpiť, ak nechce prísť o momenty, v ktorých vyhrá nad dobrým tímom, či emotívne zápasy, kde tesne prehráme, no smutný pocit hneď vystrieda ďalší vzrušujúci zo zapnutia nového zápasu, kde to môžeme napraviť. Ak ste casual hráč NHLky a chodíte si občas zahrať ku kamarátovi NHL14 či staršie ročníky, počkajte ešte rok s kúpou. NHL15 je iba štart do novej a dobrej série, ktorá príde v nasledujúcich rokoch.

Hodnotenie : 7/10

-> Nový engine a grafické spracovanie

-> Dynamika, nová fyzika puku, hráčov

-> kamery, komentátori, zobrazenie arén (diváci)

-> nové kľučky, oslavy

-> chýba veľa obľúbených módov

-> pohyb hráčov by mohol byť viac plynulejší

-> Oldgen konzoly a PC - žiadne zmeny

Na PC platformu rovno zabudnite a na X360 či PS3 sa hra neoplatí kupovať, ak už máte doma NHL14. Pretože tam nie je nový engine, ani veľké zmeny – iba súpisky, pár nových ostrihaných funkcií z nextgenu a to je všetko, no módy ostali (výsmech). Do budúcna rátajte už s novými konzolami, pretože staré budú už len staršie a čoraz menej využívané.

Hra stojí 47.99€ na oldgen konzoly a na nové 57.99€.