{{ flash.text }}
sponzor gamesites.cz

Interview - JohnB!

dne 16.09.2014 pro sekci CS 1.6
Dnes večer vám představíme v rozhovoru JohnaB, který je Clan Leaderem našeho portálového klanu Gamesites.cz. Celý rozhovor se točí kolem právě proběhnuvšího Mistrovství ČR v počítačových hrách, kde náš klan obsadil výborné druhé místo. V rozhovoru najdete rozbor jednotlivých zápasů nebo zprávy ze zákulisí turnaje. Dejte se do čtení.

Novinka o MČR zdobila náš web pár dnů, no nyní vám představujeme kapitána našeho týmu JohnaB, který má velkou zásluhu na skvělém druhém místu v tomto klání.

Whoo: Na úvod gratuluju ke skvělému druhému místu a hned přicházím s první otázkou - je pro tebe druhé místo úspěchem nebo jsi pomýšlel na nejvyšší příčku?
JohnB: Děkuji. Tak do turnaje jsme šli s tím, že musíme urvat nejhůře druhé místo a vzhledem k tomu, že jsme finále hráli za jistých nevhodných podmínek, tak beru toto umístění za velké zklamaní, protože jsme nemohli předvést naši hru a náš um. Nicméně jsme splnili cíl se kterým jsme přijeli.

Whoo: Než se pustíme do rozboru samotného turnaje, tak bys nám mohl trochu představit vaši sestavu. Čili nám pověz něco o konkrétních hráčích, jaké je jejich zaměření ve hře, kdo určuje taktiky apod.
JohnB: V sestavě máme ruzné typy hráčů. Začnu u Zeuse, to je typický hlavostroj a open frager. Poslat ho z dobrého spawnu něco rushnout je pro protihráče ve vetšině případů smrtelné. Dále je tu small, který je známý svým AWP, ale je to taký dobrý a zkušený řešitel konců kol.  Demo je v současnosti náš TL i InGameL a v neposlední řadě dáva duležité fragy a dokáže s pozitivním vysledkem řešit konce kol. Rail, dokáže uhrát nemožná kola.

Whoo: Jak dlouho už spolu takto hrajete? A jelikož jsi CL týmu, je těžké ukočírovat tvé svěřence?
JohnB: V této sestavě jsme začli hrát asi dva až tři týdny před MČR. Spolu s demem hrajeme už hodně dlouho, potažmo i se zeuse, small s námi taky hrával a raila jsme na rekrutovali nově.

Whoo: Bylo MČR něčím speciálním nebo jste se tam cítili jako na klasické LANce?
JohnB: Mě osobně to přišlo dost podobné klasickým lankám, možná také proto, že jsem neměl moc čas se věnovat okolním "atrakcím", jelikož jsme řešili půl dne problémy s pc. A to jak vnímali MČR ostatní nevím.

Whoo: Když se podíváme na vaši základní skupinu, asi by málokdo tipoval, že se na prvním místě objeví někdo jiný než eSuba. Vy jste je však přejeli a rázem jste byli tipováni na nejlepší umístění. Jak zápas probíhal a čím jste eSubáky překvapili?
JohnB: Skupinu jsme chtěli vyhrát, takže jsme šli do zápasu s eSubou naplno. Dařilo se nám, dokázali jsme se doplňovat a na všechny pokusy eSuby reagovat správným způsobem.

Whoo: Jako jediní jste základní skupinou prošli bez prohry, dodalo vám to sebevědomí do další fáze?
JohnB: Toto jsme neřešili a ani snad jsme si toho nevšimli, takže odpoveď zní ne.

Whoo: Sledovali jste i druhou skupinu a třeba spekulovali, proti komu byste chtěli hrát v Play Off?
JohnB: Pouze letmo a ostatní týmy jsme moc neřešili.



Whoo: V 1. kole PO jste si bezpečně poradili s Necroraisers, pak jste však narazili na svůj osudový tým -
CSERVERS. Po zatím bezchybném turnaji jste utrpěli 2 porážky, čím si to vysvětlujete?
JohnB: NR jsme porazili sice bezpečně, ale měli jsme horké chvilky, které jsme si zavařili opět sami. Z tohodle zápasu jsme měli špatný pocit, protože jsme dělali spoustu chyb a bohužel i nasledující zápasy jsme chybovali, což nás stálo spoustu kol a dokonce i dvě mapy proti cservers.

Whoo: Nicméně ani po této prohře jste nemuseli turnaj opustit a zahráli jste si v druhé polovině pavouka, kde jste shodou okolností nastoupili podruhé v turnaji proti Esubě. Byl tento zápas jiný než v zákl. skupině? Prohra s Cservers vás musela stát hodně hlavně psychických sil, uklidňovali jste se nějak před tímto zápasem?
JohnB: Víme, že eSuba občas zápasy ve skupině lehce vypouští, takže jsme šli do zápasu jako bychom je neporazili, eSuba hrála slušně, naštěstí jsme ji dokázali týmově i skillem přehrát. Co se týka onoho zápasu ve WB proti cservers, tak jsme nechápali, jak jsme mohli zahrát tak špatně nuke a prohrát train 16:14 když jsme vedli 11:4 po T straně. Dokonce jsme si řekli, že ten zápas otočíme na 2:1 jenže štestěna na to měla jiný názor.



Whoo: Po skvělém výkonu proti eSubě jste fanouškům v dalším kole připravili infarktový závěr. Se slovenským týmem eEriness jste museli sehrát prodloužení. Byl zápas opravdu tak vyrovnaný nebo mohl být výsledek jednoznačnější?
JohnB: V tomto zápase se právě projevila prohra s cservers, byli jsme utahaní, protože jsme spali sotva dvě hodiny. Takže porazit cservers ve WB by znamenalo, že už bychom měli klid a mohli odpočívat, což se nestalo a museli jsme hrát dál. Zápas jsme začali bezproblémově na 6:0, snadno jsme si dělali cestu na planty a dokončovali kola, nicméně jsme sedmé kolo absolutně pokazili, tuším, že tři hráči nešli to co se řeklo a vznikl zmatek a po tomto kole nastala apatie k dalším kolům a prohráli jsme stranu 8:7, kterou jsme mohli s započatým tempem vyhrát klidně 14:1.

CT stranu jsme hráli obstojně, ale opět jsme prohráli zbytečných 4-5 kol a hlavně to poslední za stavu 15:14 pro nás, kdy jsme měli situaci 5v3 a netrpělivostí a nedorozuměním jsme ji prohráli. Následně se šlo do tří prodloužení, ve kterých se tato situace opakovala dokonce dvakrát, když jsme měli match point. Od CT strany jsem burcoval tým, který byl již silově vyčerpán.
Na konec a díky bohu to dopadlo jak dopadnout mělo a troufám si říct, že zaslouženě.

Whoo: Touto těsnou výhrou jste zakončili první den a mohli jste si jít odpočinout. Pověz nám něco ze zákulisí turnaje. Jaké bylo prostředí hotelu, co jste dělali mezi zápasy, vyspali jste se aspoň trochu?
JohnB: Hotel byl rekonstruovaný a luxusní, v sobotu odpoledne bylo krásně, takže jsme si dali na terase po 20 hodinách své první jídlo dne. A během volna jsme se občerstvovali zlatavým mokem v hotelovém baru.
Co se týče spánku, tak jsme  na tom byli mizerně. Z pátku na sobotu jsme řešili snad do pěti do rána problémy s grafikou a monitory, když už jsme to nějak vyřešili, tak jsme něměli kde spát jelikož sleep arena byla plná a pokoj jsme neměli zamluvený, proto jsme ulehli  vedle počítačů, bylo trošku štestí, že jsme hráli na balkonéch, kde moc lidí nechodilo, ale pořád jsme slyšeli haleky ruzných individuí ze spodu.



Whoo: Jaká panuje atmosféra mezi hráči jednotlivých týmů? Je někdo, koho vyloženě nemusíte?
Anebo nějaký tým či hráč, s kterým si vždy rádi zahrajete?
JohnB: V tomhle smyslu byla atmosféra klidná, i když proti eriness je to vždycky trošku peklo, oni ví proč, ale cs je emotivní hra, takže to k tomu patří. Rozhodně nemusíme "týmy" typu cservers, který byl mix z poměrně dobrých hráčů a jelikož to byl mix, tak se da říct, že neměli co ztratit. Jejich síla byla v jejich slabině a to, že mohli individuálně dělat prakticky cokoliv a ostatní nemohli vůbec tušit co provedou, jelikož toho moc neměli připraveného. A proti takovému mix stylu hraje špatně.



Whoo: Další den vás hned ráno v 9 měl čekat tým iNfernity, s kterým jste se utkali o postup do Grand Finále. Připravovali jste si přes noc nějakou speciální taktiku na tento tým? Nebyli jste nervózní, když jste byli tak blízko velkému finále?
JohnB: Na další přípravu jsme němeli energii ani náladu, mapu jsme vyšrkali až dvacet minut před začátkem zápasu. Zápas jsme zvládali naprosto s přehledem do stavu 14:6 kdy jsme prohráli 8kol v řadě a stav byl 14:14 věděl jsem, že pauza by byla vhodná, tak jsem ji navrhl demovi a ten ji dal, domluvili jsme se jak nasledující kola zahrajeme a vyšlo to téměř "klín n ízy".

Whoo: V neděli dopoledne pak přišlo na řadu Grand Finále, kde jste se utkali podruhé v turnaji s týmem Cservers. To vstupovalo do finále s výhodou jedné vyhrané mapy.
Hrálo se na hlavní stagi, což přineslo určité potíže, za které jste asi organizátorům zrovna nepoděkovali. Popiš, jak probíhala příprava na zápas a v čem byl hlavní problém?
JohnB: Za pár minut po zápase s infernity na nás vyběhli hlavní admini, že máme jít ihned na stage, kde už dávno seděli a snad se i rozehrávali oponenti. Řekl nám, že máme 15minut na nastavení, přitom v počítači nebylo ani použitelné cs a jelikož jsme neměli ani jeden flashku s cfg a modely museli jsme vše stahovat. Vetšina hrála i na defaultním cfg. Další věc byla to, že monitory měly VGA kabely a nestíhali jsme to přenastavit, takže jsme jeli na 60hz, což je opravdu zlé, když jsme všichni hráli celou dobu na 100hz.

Taková adaptace trvá alespoň pár hodin. A tuším, že cservers, využili volného času a zvykali si na 75hz, které jim šlo nastavit. Já osobně mel rozladěné barvy, do žlutozelené, že to vypadalo jako by se na ten monitor někdo vymočil po vypití deseti litrů moutain dew. Další věc byla, že demo a zeus mají staré myši (IE) a nešlo jim nasavit 500hz. Stačilo by nám dát alespoň půl hodiny navíc a dovolím si tvrdit, že by se zápas vyvíjel jinak.

Whoo: Samotný zápas se pak hned od úvodu nevyvíjel dobře a museli jste stahovat poměrně velké manko. To se nakonec nepovedlo a Cservers tak slavili vítězství. Proč myslíš, že Cservers ovládli celý turnaj?
JohnB: Já si ješte prvních pár kol donastavovával hardware i samotnou hru, ostatní byli totálně vytočení tímhle přístupem pořadatele a neměli jsme vůbec náladu něco hrát. Až po 10 kolech, kdy jsme se snažili chodit to co jsme měli připravené, demo zavelel, ať každý chodí kam chce, což se ukázalo jako správna cesta a vyhráli jsme pet kol za sebou, ale bohužel jsme na to přišli až pozdě.

Cservers hráli dobře díky individuálním výkonům, a stylu, který ostatní týmy proti nim hráli.



Whoo: Mnoho lidí si nedovede představit, jaké to je hrát na podiu před desítkama lidí. Jsou to obrovské nervy? Nebo se snažíte to prostředí nevšímat?
JohnB: Já bývám občas dost nervozní, nicméně mě to bylo uplně jedno, protože jsem byl naštvaný a znechucený, takže v téhle situaci jsem nervozní nebyl. A okolí jsem si moc nevšímal.

Whoo: Z turnaje si tedy odvážíte stříbrné medaile. K něm za celý Gamesites.cz gratuluji a děkujeme za vzornou reprezentaci našeho portálu. Nesmí chybět ani tradiční otázka posledních týdnů, co říkáš na CS:GO a budete jej hrát?
JohnB: Jediný kdo se chystá hrát GO je rail, ostatní na to nemáme chuť ani pořádné pc. Čekáme spíše jak se situace vyvine ohledně 1.6 a cspromod popřípadě o ukončení hraní, když by to dopadlo pro cs špatně.

Whoo: Náš hlavní Interview maker by ti na závěr položil 5 reakčních otázek, tak se toho tentokrát ujmu já. Proto odpovídej jak nejrychleji to půjde :P

Nejoblíbenější hráč? SpawN
Nejlepší CS kamarádi? Demo a Rejma a ostatní z týmu
Public nebo Jailbreak? Pub
Demo nebo Dema? Emo
Nejoblíbenější CS portál? Gamesites.cz a hltv.org


Whoo: A na úplný závěr máš nějaké poselství, které bys rád sdělil hráčům na Gamesites?
JohnB: Dokuď budete hrát cs 1.6, tak zde CS 1.6 bude a nikdo s tím nic nenadělá. Takže si uvědomte, že moc rozhodnout o tom, že tu cs zůstane je ve Vašich rukou.

 

Fotografie z předávání cen ještě nejsou k dispozici, jakmile budou, hned je uveřejníme :) Zatím proto pouze foto z hlavního sálu.



napsat komentář
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ comment.created }} VIP
{{ comment.text }}
Komentář byl smazán
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ reply.created }} VIP
{{ reply.text }}
Komentář byl smazán
napsat komentář