{{ flash.text }}
sponzor gamesites.cz

CS:Promod vs. CS:GO

dne 16.09.2014 pro sekci CS 1.6
Mnoho z vás už jistě četli články týkající se nové hry Counter-Strike: Global Offensive, ale málo z vás ví, co nového je v konkurenční hře Counter-Strike: Promod. Udělejte si pár minut čas na přečtení této novinky, a napište vlastní názor do komentáře. Je CS: GO lepší než CS: Promod?

Zatímco CS:GO vytváří profesionálové z Valve Corporation, CS:Promod vytváří amatéři pod vedením Alexe“Chibsquad“Garfielda, mimo jiné majitele nejlepšího Amerického eSport týmu Evil Geniuses. Zatímco CS:Promod se vyvíjí už od roku 2006 a stále není doladěna, CS:GO se začal vyvíjet v roce 2010 a vyjde už v roce 2012.

 

 Counter-Strike: Promod 

CS:Promod se začal vyvíjet v roce 2006, kdy do týmu programátoru vstoupil Alex“Chibsquad“Garfield, majitel týmu Evil Geniuses. Alex viděl v novém CS modu řešení nepříznivé situace, která v CS 1.6 nastala (málo sponzorů, slabá atraktivita hry oproti novým hrám CoD4, BF atd.). Tak se začala tvořit nová hra na bázi CS 1.6 . Do této chvíle byly vydány celkem 4 betaverze, jedná se o verzi CS:Promod Beta 1.0, která vyšla v roce 2007, necelý měsíc od začátku vývoje. Tato verze, měla mnoho chyb a připomínala spíše CS:Source. Další verze byla Beta 1.04, která se od původní verze příliš neodlišovala, spíše se jednalo o úpravu hry z pohledu diváka (HLTV, Stream). Po této verzi vyšla verze Beta 1.05, která měla již vlastní modely postav, které se daleko víc podobaly modelům z CS 1.6, a bylo opraveno mnoho chyb. 

Na dosavadní verzi, Beta 1.08, je už opravdu vidět rapidní zlepšení této hry a přiblížení k CS 1.6. Nyní nás čeká „zřejmě poslední“ verze Beta 1.09, její vydání zatím není známo. 


Mapy

Mapy se oproti původní verzi CS 1.6 moc nezměnily. Vypadají stejně jako v CS 1.6 jen s větší grafickou úpravou. Nejvíce se změnila mapa Dust2, která připomíná spíše Source, ale bez zbytečných věcí na mapě (aut, barelů atd.). Porovnat mapy v CS:Promod můžete v následujícím videu.


Showmatch

V roce 2009 se konal Showmatch v této hře, kde se proti sobě stály nejlepší týmy ve svém oboru. Za hru CS 1.6 hrál, v tom roce nejlepší tým fnatic, a za hru CSS nejlépe hodnocený tým Reasons Gaming. Tehdy se ještě hrálo na Betě 1.04, která spíše nahrávala hráčům z Reasons Gaming (hra měla stále modely s CSS). Nicméně se stala nemilá věc, tento zápas narušili hackeři a komplikovali hráčům hru. Přes to všechno se zápas dohrál, a tým fnatic vyšel vítězně. 

 

Závěr

Můj názor je takový, CS: Promod má k CS 1.6 daleko blíže než novější CS:GO. Hra je od prvního pohledu daleko hratelnější, více se přizpůsobila hráčům CS 1.6, je daleko jednodušší a mohla by být více nasazována na profesionálních turnajích. Pokud vyjde, jsem si zcela jist, že hráči s CS 1.6 přejdou právě na CS:Promod (pokud bude zařazován v turnajích). 

Hodnocení

Plusy
+ Modely hráčů
+ Nová grafika, která se moc neliší od CS 1.6
+ Odebrání zbytečností z map oproti Source (vývojáři prozradili, že mapy budou mít každých 5 let nový grafický kabát)
+ Na vývoji se podílí profesionální hráči CS 1.6 od samého začátku

Mínusy
- Vývoj hry je díky slabého finančního kapitálu dost opožděn
- Podle vývojářů bude hra stále ve vývoji i po vydání hlavní verze
- Slabá propagace této hry

 

Counter-Strike: Global Offensive 

Za touto hrou stojí Valve Corporation, pod vedením Gabe Logana Newela. Táto firma má za sebou vývoj mnoha herních titulů např. Half-Life, Team Fortress, Left 4 Dead, ale hlavně stojí za Counter-Strike 1.6 a méně populárním Source. Člověk by řek, že se vývojáři poučili u Source, ale bohužel se tak nestalo. CS:GO se více podobá Source a v tom je ten největší problém. Profesionální hráči CS 1.6 se vyjádřili k této hře jako o náhradě CS:Source, nikoli CS 1.6. Jedinečná jednoduchost hry CS 1.6 je u CS :GO nahrazena přeplácaností. 

Při prvním pohledu na CS:GO si řeknete: „Tohle nevyvíjel Valve, ale Activision (vývojáři CoD4)“. Hra vypadá jako CoD4 s menšími mapami. No řekněte sami, měla by se série CS řítit po stejné koleji jako CoD4? Já myslím, že určitě ne! 


Mapy

Mapy v CS:GO jsou dle mého názoru dost přeplácané a nemají skoro nic společného s CS 1.6. Na mapách vidíme mnoho zbytečností, které by v této hře neměly být. Dust2 se změnil k nepoznání a to nemluvím o ostatních základních mapách jako třeba Train, Nuke atd. No posuďte sami…

 

Showmatch

Velkým plusem pro Valve je marketingový tah v podobě showmatchu. První showmatch se odehrál na New Yorském IEM6 Global Challenge, kde se proti sobě postavili nejlepší hráči Ameriky proti nejlepším hráčům Evropy (Evropa vyhrála).

Další showmatch se odehrál na Kyjevském MSI BEAT IT Russia, kde se proti sobě postavily týmy Fnatic vs. NAVI (Fnatic vyhráli).

 

Závěr

Myslím, že CS:GO má spíše nahradit Source než CS 1.6, vše tomu nasvědčuje. Valve mluví o pevné spolupráci s CS 1.6 hráči. Je to chytrý marketingový tah, kdy si celá komunita myslí, že dojde ke změnám, které budou hráči žádat. Kdyby to byla pravda, tak by hráči spolupracovali od samého začátku. Teď, 2 měsíce před vydáním, se na hře nedá nic moc změnit. 


Hodnocení

Plusy
+ Vývoj hry je rychlý

+ Výborný marketingový tah v podobě showmatchu
+ Hra je více reálna (rozstřílení dveří atd.)

Mínusy
- Modely hráčů
- Přeplácané mapy
- Přidání některých věcí (Molotow atd.)
- Na vývoji se nepodílely profesionální hráči od samého začátku


Co myslíte vy? Která hra je na první pohled lepší?

Zdroj: youtube.com, cadred.org, cspromod.com, wikipedia.com

 

 

napsat komentář
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ comment.created }} VIP
{{ comment.text }}
Komentář byl smazán
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ reply.created }} VIP
{{ reply.text }}
Komentář byl smazán
napsat komentář