{{ flash.text }}
sponzor gamesites.cz

CS:GO Rozlišení

Napsal AJBublif dne 08.02.2017 pro sekci CS:GO
Podrobnější popis výhod a nevýhod různých rozlišení.

Dneska si povíme o tom, jaké herní rozlišení a poměr stran u hry Counter Strike: Global Offensive
preferují profesionální hráči, proč tomu vlastně tak je a jak si my zvolíme poměr stran, který nám bude vyhovovat. Ovšem neexistuje žadná předloha, podle které bychom dokázali určit, jaké rozlišení nebo poměr je nejlepší. Každému sedí nějáké jiné, tak si alespoň prozradíme jaké výhody a nevýhody nám přináší.

V Counter Strike : Global Offensive se hojně mezi hráči používá poměr stran 16:9, jelikož je součástí defaultního nastavení hry, a proto je více rozšířený mezi hráči. Profesionální hráči, na které sázíme, vidíme hrát a kterým fandíme, používají převážně poměr 4:3. (Zhruba 80% z nich) Pravdou ale je, že někteří z nich už v minulosti hrávali starší verzi Counter Strike 1.6, kde se používá 4:3 a proto s ním pokračují ale důvodů si povíme víc.

Dva nejhranější poměry stran jsou tedy 4:3 a 16:9, samozřejmě to nejsou všechny uhlopříčky, na které můžeme narazit. Můžeme se střetnout konkrétně s uhlopříčku 16:10, která ale už není tak hojně používaná jako ty dvě o kterých mluvíme, ale dneska budeme rozebírat jen ty dvě nejpoužívanější.

Poměr 4:3

Mezi přední důvody proč hráči používají 4:3 můžeme zařadit roztáhlejší postavy (stretched), plynulejší hru, která se tím stává rychlejší, nebo taktéž zvýšení počtu snímků za sekundu (fps), což je jeden z podstatných důvodů pro hráče, co hrají na slabším počítači. Kolik máme FPS ve hře můžete zjistit jednoduchým příkazem do konzole ,,net_graph 1". Ve hře se objevuje také chyba, která je ve hře už od vzdálenějšího updatu, která vám snižuje fpska v okolí smoku a doteď trapí plno hráčů, jedna z účinných způsobů jak se toho zbavit, může být snížení rozlišení. I přesto vše se najdou tací, kteří se pouze inspírují svými oblíbenými hráči.

Mezi nejpoužívanější rozlišení patří: 
 1024x768 - GeT_RiGhT, olofmaister, oskar, Kjaerbye, forest, xizth, pyth, kennyS
 1280x960 - JW, dennis, gla1ve, dev1ce, friberg 

Poměr 16:9

Ovšem, že 16:9 také neni úplně k zahození, můžeme se více soustředit na okolí, co se odehrává kolem nás, modely hráčů se stávají bohužel uzší a proto jsou také obtížněji zasažitelné, ale to dokáže vykompenzovat lepší kvalita hry. Avšak čím větší rozlišení zvolíme, tím bude hra pro náš ,,přístroj" náročnější.

Zde se používá více typů rozlišení, pokud bychom měli zvolit to nejpoužívanější, tak to bude 1920x1080.

Black Bary (Černé okraje po stranách) vs Stretched (Roztažené)

,,Některým se můžou zdát velice nepraktické až odporné, ale pravdou je, že drtivá většina profesionálních hráčů zrovna tyhle černé okraje používá"

Stretched - Snad největší výhoda hry s roztáhnutím je, že cíle (hráči) jsou větší a je tedy větší šance hráče trefit, hra se taktéž stává plynulejší a působí rychleji.

Blackbars - Já osobně preferuji hru s černými okraji jako většina profesionálních hráčů. Jedna z výhod je, že se více soustředíte na to, co se děje před vámi a neotáčíte se hlavou neustále doprava a doleva jen protože se vám zdálo, že se tam něco pohnulo. Tím, že je obraz menší, tak dokážete vnímat celou hru. Když už jste sladěný tým a každý se soustředí na určitý sektor, tak není třeba mít až tak velký přehled.

napsat komentář
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ comment.created }} VIP
{{ comment.text }}
Komentář byl smazán
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ reply.created }} VIP
{{ reply.text }}
Komentář byl smazán
napsat komentář