Tutoriály, návody a užitečné informace pro začínající i pokročilé.

[!] Chyby pri kompilácií + ich riešenie

Příspěvekod VOLUMEcz » 18 lis 2013, 16:59

Chyby pri kompilácii mapy
V tomto poste sú vypísané všetky errory pri kompilácii mapy a ich riešenia, ktoré sa vám môžu prihodiť pri kompilácii mapy.

-> Ak máte error, ktorý tu nieje vypísany, skopírujte obsah .log súboru, ktorý následne pridajte pod tento post. Jednotlivé posty s .log súbormi budú zmazané (.log súbor sa nachádza v zložke s ostatnými súbormi).
Obrázek

Na začiatok pár trikov, ktoré je dobre vedieť:

Krychlička
Ak vám kompilátor vypísal error s tromi číslicami v zátvorke (2364,1916,-16), budeme potrebovať túto funkciu. Vytvoríme si malý brush na pozícii 0, 0, 0 (stred mapy.) Brush označíme, otvoríme okienko Transformation (skratka CTRL + M, Tools > Transform..) a zadáme príslušne údaje o chybe (Hodnota X je prvé číslo, Y druhé, Z tretie). Potvrdíme, a brush sa nám premiestní na miesto, kde nám vzniká error (Leak, chybný brush, ...)

Go to brush number...
Ak vám kompilátor vypísal error s takýmto úryvkom "Brush: 2, Entity 42", budeme potrebovať túto funkciu. Otvoríme si "Go to brush number..." (skratka CTRL + SHIFT + G, Map > Go to brush number...) a okno vyplníme podľa toho, aký brush nám označil kompilátor za chybný. Po potvrdení okienka s údajmi sa vám označí chybný brush.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Available memory less than 15MB!! -273780736
Je to problém s kompatibilitou. Označte hl.exe, vlastnosti, kompatibilita a zvolíme Windows XP.


Bad surface extents 896/0 at position (X, Y, Z)
Pri tomto errore použijeme trik Krychlička a daný brush zmažeme a vytvoríme znovu.


Error: Entity 0, Brush 27: ORIGIN brushes not allowed in world
Brush s texturou ORIGIN nieje prevedený na následujúcu entitu: func_door_rotating, func_pendulum, func_rotating... ORIGIN brush musí byť prevedený na entitu spoločne s iným brushom. Pre nájdenie tohto brushu použijeme trik Go to brush number...


Error: Entity 0, Brush 8: outside world(+/-4096): (4080,-4177,-4096)-(4176,4159,4096)
Brush je mimo hratelnú mapu, s veľkou pravdepodobnosťou bol zle použitý Vertex Manipulation. Použijeme funkciu Go to brush number... z minulého erroru a chybný brush zmažeme a vytvoríme znova.


Error: lightmap for texture aaatrigger too large (45 x 41 = 1845 luxes): cannot exceed 324
Znamená to, že ste vytvorili brush s texturou AAATRIGGER alebo ste jeden z facov otexturovali texturou AAATRIGGER. Riešenie je takýto brush vymazať, alebo otexturovať face inou texturou.


Error: Error opening C:\Program Files\Counter-Strike 1.6 V40\cstrike\maps\Counter-Strike 1.map: No such file or directory
Problém s cestami k csku, konkrétne, chýba požadovaný súbor alebo zložka, pravdepodobne premenovaním alebo premiestnením.


Error: plane with no normal / Brush with coplanar faces
Nesprávne vytvorený brush, často zlým používaním Vertex Manipulation. Problém sa fixne tak, že zmažete daný brush a vytvoríte ho znovu. Použite trik Go to brush number...


SolidBSP [hull 0] Error: Exceeded MAX_LEAF_FACES / Exceeded MAX_PATCHES
Príčina: Príliš veľa facov s nízkym scalom. Pri kompilácii RADu si všímajte riadok:
"Create Patches : 6650 base patches" - Táto hodnota nesmie prekročiť limit 66 000!

Riešenie: Neznížujte moc scale textúr na veľa facoch.


The command failed. Windows reported the error:
"Systém nemůže nalézt uvedený soubor."

Príčina: Zle nastavené Hammer cesty / Zle nastavené kompilovanie mapy na Expert.

Riešenie: Uistite sa, že hammer cesty sú nastavené správne / Expert tabuľka je správne nastavená.


Warning: ::FindTexture() texture CXGROUNDC not found!
Chýba daná textura, pravdepodobne odobraním .wadu.


Warning: Mixed face contents in leafnode
Znamená to, že máte napr. brush vody, ale jeden face je pretexturovaný klasickou texturou (nieje pohyblivá) (5 facov pohyblivej textúry, 1 face klasická textura). Vyriešením tohoto problému je otexturovať tento nesprávne otexturovaný face otexturovaním príslušnej textúry (ORIGIN, ~water...)


Warning: More than 8 wadfiles are in use. (počet WAD-ov)
Používa sa viac ako 8 .wad súborov (zhlt.wad sa nepočíta). V J.A.C.K.u je tento limit neobmedzený/limit .wadov je zväčšený.


Warning: === LEAK in hull 0 ===
Pričina: Znamená to, že niekde na mape máte dieru/otvor, ktorý není zakrytý brushom, alebo je brush prevedený na entitu, ktorý má ostať ako klasický brush.

Riešenie:
Po skončení kompilácie sa vám vytvorí .pts (Pointfile) súbor, ktorý otvoríme vo VHE/J.A.C.K.u (Map > Load Pointfile, v J.A.C.K.u sa otvorí automaticky). Vo všetkých oknách sa nám objavia modré čiary, ktoré postupne červenajú. Nás bude zaujímať koniec červených čiar, takže v camera móde budeme sledovať tieto čiary, pokiaľ úplne nesčervenajú, a dokiaľ nedorazíme ku koncu, tým pádom ku miestu, kde vzniká LEAK. Dávajte si pozor aj nato, aby ste netvorili entity mimo mapu, ktoré nebudú nijakým spôsobom kryté.
Mapa s leakom nemá žiadné svetlo/RAD (totálne prepálená) a hráč ma na nej vždy 10/15fps.

Poznámka: Ak vám kompilátor vypíše viac LEAKov (=== LEAK in hull 0 ===, === LEAK in hull 1 ===,...), logicky to znamená, že mapa má viac dier, ktoré je nutné opraviť týmto spôsobom.


Error: Missing '[' in texturedef (U)
Niektorá textura v mape má nepovolené znaky alebo písmena (VHE/J.A.C.K. je v anglickom jazyku, takže nerozlišuje diakritické znamienka), alebo máte niekde v mape texturu, ktorú ste zmazali (odstránili ju z wadu alebo priamo .wad súbor.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Mini-update by nifty, 31.3.2019.
The Legend in 2009 - 2014.
Uživatelský avatar
VOLUMEcz
Kazatelův učeň
Kazatelův učeň
 
Příspěvky: 414
Registrován: 23 led 2013, 16:48

[!] Chyby pri kompilácií + ich riešenie

od Rumcajz » 18 lis 2013, 16:59

A uz jsi vyzkousel treba tohle? Rumcajz
Rumcajz
Rumcajz
Patriot
Rumcajz
 
Příspěvky: 97323
Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22

Zpět na Tutoriály

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků