Postřehy z prostředí herního průmyslu

Counter-Strike: Source

Příspěvekod stargate » 23 čer 2014, 22:29

Ahoj, díky dobrým ohlasům v předchozím článku o Counter-Strike jsem si pro Vás připravil další článek. Jedná se o pokračování multiplayerové fps hry z roku 1999 Counter-Strike: Source!

Předchozí článek o Counter-Strike:http://www.gamesites.cz/Forum/new/#viewtopic.php?f=51&t=213

Counter-Strike: Source (CS:S, CS:Source)
Obrázek

CS:S je multiplayerová fps hra vytvořená firmou Valve Corporation (Half-Life, Left 4 Dead nebo Team Fortress 2) jako předělávka běžící na Source engine v roce 2004. Stejně jako v původním Counter-Strike tak i zde se setkávají teamy Teroristé (T) a Counter Teroristé (CT), kteří válčí na mapách a plní jednotlivé úkoly (pokládání bomby, zachraňování rukojmí nebo eliminování všech oponentů).


HISTORIE
Upozornění!: O historii CS:S jsem nenašel podrobný článek. Článek, ze kterého čerpám, je velmi stručný! Poslední český článek o historii CS:S byl zrušen a četl jsem ho dávno takže sem napíšu pouze to, co si z článku pamatuji :)

První představení hry Counter-Strike: Source proběhlo na červnové herní výstavě E3 2004. Gabe Newell představoval Half-Life 2 a možnosti revolučního Source engine a jeho fyziky. Ke konci prezentace také došlo na nový Counter-Strike. Byl představen první trailer (ukázka níže).

https://www.youtube.com/watch?v=0RxSAWryDbg

Základy CS:S tvořila hra Counter-Strike: Condition Zero (např. Al botů byla použita pro start vývoje). S vývojem CS:S pomáhalo studio Turtle Rock Studios (podílela se na vývoji CS:CZ).

Counter-Strike: Source byl původně vydán jako beta pro členy programu Valve Cyber Café 11.8.2004. V srpnu 2004 byla beta uvolněna pro majitele hry CS:CZ a pro ty, kteří vlastnili Half-Life 2 poukaz dodávaný k některým ATI grafickým kartám. V říjnu 2004 vyšla ostrá verze hry.

    11. října 2006 Valve vydalo experimentální aktualizaci "Dynamic Weapon Pricing".

    5. března 2010 Valve oznámilo vydání celé své knihovny, včetně Counter-Strike, na platformě Mac OS X.

    7. května 2010 Valve vydalo aktualizaci (zatím ve formě beta), která obsahuje nové funkce vyvinuté ve spolupráci s Hidden Path Entertainment. Patří mezi ně 144 nových achievementů, nové dominace a pomsty, hodnosti a statistiky, podobně jako ve hře Team Fortress 2 (TF2). Změn se dočkal i Source engine, který byl aktualizován na Orange Box verzi (2007).

    23. června 2010 Valve uvolnilo aktualizaci pro všechny vlastníky Counter-Strike: Source. Aktualizace byla uvolněna i pro Mac OS X.

Zajímavosti:
V době vydání měl CS:S pouze 2 modely postav (1 CT a 1 T)! CT skin byl prý navíc "zabugovaný".
V době vydání měl CS:S pouze několik oficiálních map. Navíc to byly ty nejméně hrané (Havana, Piranesi,...).



HRATELNOST
Counter-Strike: Source je remake (předělávka) původní hry Counter-Strike. Hratelnost z původní hry byla zachována. Na mapách proti sobě opět stojí teamy CT a T, kteří mezi sebou bojují a plní úkoly v podobě pokládání bomby, chránit rukojmí nebo vystřílet všechny oponenty.
Díky Source engine je ve hře přítomna fyzika, která je stejně propracovaná jako v Half-Life 2. Po zásahu se nepřítel reálně složí na zem a takový granát ho klidně odpálí 5 metrů do vzduchu :) S fyzikou souvisí i střílení, které je odlišné oproti "jednašestce". Zbraně kopou jinak a jinak se chovají i kulky. Už neprostřelí tlusté zdi tím pádem žádný wallbang jako v CS a CS:CZ. Zbraně ve hře mají změněný název (Desert Eagle se nyní jmenuje Night Hawk atp.). Co se týče nákupu tak ty také prošly jistými změnami. Už nemusíte zvlášť dokupovat náboje. Náboje jsou včetně zbraně, kterou jste si koupili.

Komunitní obsah:
Díky komunitě vznikají komunitní mapy a různorodý obsah. Stejně jako v předchůdci, i nyní si můžete zahrát oblíbené Zombie mody, Jailbreak a dokonce Surf servery. V CS:S se asi nejvíce proslavil mod Zombie Escape, kde CT musí společně prchat před zombies a dostat se do určitého bodu. Samozřejmě nechybý Deathmatch, Gungame nebo Fun mod.
Do hry lze přidat komunitní skiny zbraní a postav, zvuky a další drobnosti známé již z předešlého dílu.

Komunitní obsah mužete stahovat zde!: http://css.gamebanana.com/


MAPY
Původně Counter-Strike: Source obsahoval 9 map. Ostatní byly přidány později během updatů atd.

    Po vydání hry:
    Aztec (bomba)
    Cbble (bomba)
    Chateau (bomba)
    Dust (Bomba)
    Dust2 (Bomba)
    Piranesi (Bomba)
    Havana (Rukojmý)
    Italy (Rukojmý)
    Office (Rukojmý)

    Během aktualizací:
    Prodigy (Bomba)
    Tides (Bomba)
    Compound (Rukojmý)
    Train (Bomba)
    Inferno (Bomba)
    Port (Bomba)
    Assault (Rukojmý)
    Nuke (Bomba)
    Millitia (Rukojmý)
Zajímavosti:
Jistě dobře znáte T spawn mapy Inferno (zvony, kašna, rostliny,...). Reálnou předlohou téhlé mapy se stalo Kalifornský město San Juan Capistrano (cca 100km od LA)! Srovnání hry a reálu níže.
CS: Source: http://i.imgur.com/MyCWW.jpg
San Juan Capistrano: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/36/Mission_San_Juan_Capistrano_4-5-05_100_6548.jpg


HLAVNÍ ROZDÍLY MEZI CS A CS:S
Grafické zpracování. Hra běží na Source enginu oproti předchůdci, který běží na GoldSrc enginu z Half-Life. Součástí Source je fyzický engine Havok 2.0.
Úspěchy (achievementy), statistiky a ocenění.
Vylepšena střelba ze zbraní
Odlišný design map (např. Millitia se v CS 1.6 odehrává mezi skalami zatímco v Source se odehrává na farmě atp.)



Informace jsem čerpal ze stránek Counter-Strike Wiki. http://counterstrike.wikia.com/wiki/Counter-Strike_Wiki
Obrázek
Uživatelský avatar
stargate
Drbna
Drbna
 
Příspěvky: 260
Registrován: 23 led 2013, 15:14

Counter-Strike: Source

od Rumcajz » 23 čer 2014, 22:29

A uz jsi vyzkousel treba tohle? Rumcajz
Rumcajz
Rumcajz
Patriot
Rumcajz
 
Příspěvky: 97323
Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22

Re: Counter-Strike: Source

Příspěvekod S3L3BRYT4K » 27 čer 2014, 13:16

Pěkně napsané jako článek o 1.6. Ještě chybí CS:GO :D
Jinak mám celou serii CS
Obrázek
Uživatelský avatar
S3L3BRYT4K
Kazatelův učeň
Kazatelův učeň
 
Příspěvky: 387
Registrován: 23 led 2013, 14:56
Bydliště: Česká republika, Ústecký kraj

Re: Counter-Strike: Source

Příspěvekod Thony » 29 čer 2014, 17:15

Dobre spisane, pre mna CSS najvacsi omyl aky Valve spravil ohladom CSka :)
Moja masinka :)
i7-4790
Asus Z97-A
Hyper Evo 212
8GB 1600mhz
GTX 760
Evo 840 120gb
WD Blue 1TB
CXM 600w
Uživatelský avatar
Thony
Mistr
Mistr
 
Příspěvky: 474
Registrován: 24 led 2013, 02:02

Re: Counter-Strike: Source

Příspěvekod stargate » 30 čer 2014, 18:15

Proč omyl? Omylem bych nazýval CS: Condition Zero :D. Oproti CS 1.6 žádné změny kromě skinů a pozměněných textur zdí. CS: Source je sice téměř totožný jako předchůdce, ale přinesl lepší grafiku a hlavně fyziku. Časem byly do hry přidány achievementy atd. CS:GO je taky totožný jako Source, akorát to má zase lepší grafiku, pozměněný styl map a krabice se skiny zbraní. Jinak je vše stejné.
Obrázek
Uživatelský avatar
stargate
Drbna
Drbna
 
Příspěvky: 260
Registrován: 23 led 2013, 15:14

Re: Counter-Strike: Source

Příspěvekod NEROUS » 02 črc 2014, 19:42

Source mě nenatchlo jako 1.6 asi protože je to pro mě divné.. :D
EVIP na: JailBreak 1
VIP na: Paintball 1
Uživatelský avatar
NEROUS
Pokročilý
Pokročilý
 
Příspěvky: 104
Registrován: 19 kvě 2014, 20:16
Bydliště: Praha - Chodov


Zpět na Diskuze o hrách

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník