Tutoriály, návody a užitečné informace pro začínající i pokročilé.

[*T] Dekompilace

Příspěvekod VOLUMEcz » 27 úno 2014, 01:17

Dnes si ukážeme, jak dekompilovat mapy z GoldSrc enginu. Dekompilace vám dokáže proměnit .bsp soubor na .map soubor, který můžete libovolně editovat v Hammeru/J.A.C.K.u. Existuje mnoho dekompilatorů, ale ukážeme si dve:
    WinBSPC - nejzákladnějsi a nejjednoduchší, .map soubory se hodně podobají originálu a někdy sou i totožné, nedokáže dekompilovat velké mapy (jb_oasis/snow)
    BSP2MAP - všechny brushe jsou duté a tenké 1hu (hammer unit) (z 1 brushu se udělají 6),


Pár poznámek k dekompilaci:
-některé mapy nepůjdou dekompilovat kvůli velkosti
-dekompilované mapy nikdy nebudou 100% identitické s originálem
-dekompilované mapy budou obsahovat spoustu chyb
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Postup dekompilace u WinBSPC:
1. Otevřete program WinBSPC,
2. Klikněte na File a Convert,
3. Najděte si mapu, kterou chcete dekompilovat,
4. Vyskočí vám okno nastavení, nastavte:

Nastavení:
Convert To:
=> MAP

Map Options:
best match texturing – co nejméně brushů se špatnou texturou
no brush merging - brushe se nebudou slučovat
no liquids - brushe převedené na func_water nebo otexturované txt, která začína ! se smažou

Output folder:
-> místo, kde se objeví dekompilovaná mapa

Kliknutím na OK spustíte dekompilaci.
V černém okně vpravo můžete sledovat stav dekompilace, v levém bílém zas průběh celkového dění programu.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pokud se mapa dekompilovala, najděte ji a otevřte v poznámkovém bloku. Určitě si říkáte proč, vždyť to chcete upravit. Ale my potřebujeme důležité informace a to wad soubory. Jakmile otevřete, hledejte na začátku řádek začínající "wad".
A zapište nebo zapamatujte si wad soubory, které tam jsou, jako příklad uvedu:

"wad" "\games\half-life\cstrike\cstrike.wad;\games\half-life\cstrike\decals.wad;\games\half-life\valve\halflife.wad;\games\half-life\valve\liquids.wad;\games\half-life\valve\xeno.wad;"

Z toho co vidíte potřebujete tyto wady: cstrike.wad, decals.wad, halflife.wad, liquids.wad, xeno.wad
Přidejte si je do Valve Hammer Editoru a i přes něj následně spusťte dekompilovanou mapu.

„Ale ne! Mapa je divná, celá barevná ale ani jedna textura. Vždyť je tam mám!“
Nemusíte panikařit, pokud se Vám toto stane (, což je normální), tak klikněte nahoře na Edit a Select All. Poté zvolte Toggle Texture Application a uprostřed okna, které vám vyskočí zvolte jednu možnost zaškrtnutí, buď World (nejlépe) nebo Face. Následně se Vám objeví klasické textury*

*pokud nějaké textury nemáte, tak se vám ve VHE nezobrazí
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jamile upravíte textury, přejděte k dalšímu kroku a mapu si raději uložte ještě jednou. Je jedno zda do *.rmf nebo do *.map

Poté si již můžete mapu upravit dle libosti, avšak:
- v mapě chybí textury typu clip, origin, null, hint,..
- některé brushe budou posunuté, budou mít jiný tvar nebo chybný tvar.
- mapa Vám vyhodí při kompilaci tucet chyb, od leaků, chybných tvarů, chybných textur a mnoho dalšího, takže to
očekávejte.
- většina brushů může být posunuta mimo velikost mřížky, např. 0,5 px, což je špatně (chyby, nízké fps a další)
- entity světel se mohou rozdělit, takže např světlo s intenzitou 100 tam bude stokrát s intenzitou 1

Jak opravit veškeré chyby dekompilované mapy:
    Alt+P (Check for problems), Vám zobrazí chyby před kompilací a opravte je podle listu chyb
    List chyb: KLIK

Závěrem:
Z osobní zkušenosti vím, že dekompilace větší mapy nemusí být přijemná z důvodů časové náročnosti a mnoha chyb. Ale několik map je upravených a jak jste viděli nedávně přestavěnou dust2 na zombie, tak lze z toho udělat i zajimavé hratelné prostředí na základním principu, takže se toho nemusíte bát, máte-li chuť do mappingu :)
The Legend in 2009 - 2014.
Uživatelský avatar
VOLUMEcz
Kazatelův učeň
Kazatelův učeň
 
Příspěvky: 414
Registrován: 23 led 2013, 16:48

[*T] Dekompilace

od Rumcajz » 27 úno 2014, 01:17

A uz jsi vyzkousel treba tohle? Rumcajz
Rumcajz
Rumcajz
Patriot
Rumcajz
 
Příspěvky: 97323
Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22

Zpět na Tutoriály

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník