Příspěvků: 29
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
[*T] Jailbreak mapy
Ahoj, ukážeme si, jak udělat mapy pro Jailberak módy. Respektive se naučíme dělat atrakce a věci, bez kterých se Jailbreak neobejde.
Cely
Cely děláme jako dveře (viz. tutoriál tlačítka) až na pár menších změn. Všechny dveře od cel musíme pojmenovat stejně (např. Name door1) to proto, aby se otvírali zároveň pomoci jednoho tlačítka. Dále nastavíme delay before close nastavíme na 15 (jak dlouho zůstanou dveře otevřené). Můžeme nastavit moove sound a stop sound a to je vše. (Pokud jste si vybrali jako dveře mříže nezapomeňte nastavit Render mode na texture- some light).
Zbrojnice
Zbrojnici si vybudujte dle vaší představivosti. Zbraně nastavíme takto: Vybereme entitu armoury_entity a dáme ji tam, kde se má zbraň objevit, pak na tu entitu klikneme pravým a dáme properies (ne v 3D okně) Pak vybereme zbraň (Item) a počet zbraní, které se spawnou (Count). Dobíječ zdraví uděláme pomoci Brush entity func_healthchanger a dobíječ štítů pomocí entity func_recharge.
Trampolína
Vybrushujeme si trampolínu podle vlastní fantazie, a nad to uděláme blok s texturou aaatriger. Ten si převedeme do entity triger_push a nastavíme takto: Speed: asi 3500;Pitch Yaw Roll: -90 0 0 a ve flags zaškrtneme pushable. Mějte na paměti, že pokud chcete skákat do dálky, musí tam být alespoň milimetr vody, jinak by hrozilo zabití.
Židličky
Uděláme si brushe, ve tvaru židliček, nebo prostě jen bloky, to záleží jen a jen na nás. Tyto bloky převedeme do entity func_breakeable, tam si nastavíme, po kolika udělené dmg se stolička rozbije. Potom si seženeme nějaké písničky které jsou ve formátu wav (koncovka .wav). Vybereme tedy entitu ambient_generic a vybereme cestu k písničce (to 2. políčko v kolonce) můžeme ještě nastavit hlasitost pokud chceme. Ještě nastavíme nějaké jméno například sound01. Teď uděláme panel s tlačítky, které budou hudbu spouštět trgret tlačítka dáme sound01 a ve flags zaškrtneme don´t moove. (viz. tutoriál tlačítka). Tím jsme vlastně hotovi, ale je tu ještě jedna drobnost, bez které by nám ihned po načtení mapy začali vyhrávat všechny písničky co ta máme, takže uděláme entitu triher_relay a tu dáme někde do mapy a zase pomocí properites nastavíme name:game_playerspawn target: sound01 triggerstate na off. Tímto jsme hotovi.
HE
Toto je poměrně jednoduché, uděláme si boxy, do kterých se budou granáty házet, můžeme je udělat hluboké, aby granáty padaly dolů a nezpůsobovali tak škodu, jak je tomu na mapě jb_snow. Dále uděláme čáru, od které se bude házet a na ní dáme granáty (použijeme entitu armoury_entity jako když jsme dělali zbrojnici.)
AIM
To snad ani nemusím říkat, použijeme stejnou entitu jako u HE a zbrojnice, jen změníme item. Ale chtěl bych dodat (není pravidlo jen doporučení) abyste dělali buďto stěny Aimu hrubé, nebo udělali poblíž stěnu aby se za ní mohli Ct schovat....
Střelnice
Nevím, jaký má přesně tato atrakce název, ale jistě jí znáte jde o to, že si T stoupnou na určité místo a snaží se trefit do terče naproti sobě, jakmile se trefí, protivník spadne do kyseliny. Dělá se to takto: uděláme si nějaký "bazínek" který uzavřeme ze všech stran (vevnitř je kyselina viz. tutoriál jak na vodu) a stěnu, na které budou T stát převedeme do entity func_door a nastavíme je jako dveře, ale nesmím zapomenout dát YAW tak, aby se dveře otevřeli a zároveň spadl hráč do kyseliny. Potom uděláme terče (najděte si texturu jsou tam dvě) a těsně před ně, (například k středu) uděláme malý blok, který bude mít texturu aaatriger a ten převedeme do funkce button_target a to target nastavíme jméno toho bloku, který se má otevírat.
Spawny
možná si každý z váš řekl, kolik má nastavit na mapě spawnů, protože jednou se k CT bugne admin a je jich 10 atd. Záleží to čistě na vás, ale dohodneme se, že dáme:
CT.: 14 ; T.: 25
Prostě tak, aby se nastalo, že se nepůjde napojit
Dodatky a připomínky najdete v příspěvku od Volumeho. Pokud by jste s s něčím ohledně JB map nevěděli rady, pište pod tento topic.
Cely
Cely děláme jako dveře (viz. tutoriál tlačítka) až na pár menších změn. Všechny dveře od cel musíme pojmenovat stejně (např. Name door1) to proto, aby se otvírali zároveň pomoci jednoho tlačítka. Dále nastavíme delay before close nastavíme na 15 (jak dlouho zůstanou dveře otevřené). Můžeme nastavit moove sound a stop sound a to je vše. (Pokud jste si vybrali jako dveře mříže nezapomeňte nastavit Render mode na texture- some light).
Zbrojnice
Zbrojnici si vybudujte dle vaší představivosti. Zbraně nastavíme takto: Vybereme entitu armoury_entity a dáme ji tam, kde se má zbraň objevit, pak na tu entitu klikneme pravým a dáme properies (ne v 3D okně) Pak vybereme zbraň (Item) a počet zbraní, které se spawnou (Count). Dobíječ zdraví uděláme pomoci Brush entity func_healthchanger a dobíječ štítů pomocí entity func_recharge.
Trampolína
Vybrushujeme si trampolínu podle vlastní fantazie, a nad to uděláme blok s texturou aaatriger. Ten si převedeme do entity triger_push a nastavíme takto: Speed: asi 3500;Pitch Yaw Roll: -90 0 0 a ve flags zaškrtneme pushable. Mějte na paměti, že pokud chcete skákat do dálky, musí tam být alespoň milimetr vody, jinak by hrozilo zabití.
Židličky
Uděláme si brushe, ve tvaru židliček, nebo prostě jen bloky, to záleží jen a jen na nás. Tyto bloky převedeme do entity func_breakeable, tam si nastavíme, po kolika udělené dmg se stolička rozbije. Potom si seženeme nějaké písničky které jsou ve formátu wav (koncovka .wav). Vybereme tedy entitu ambient_generic a vybereme cestu k písničce (to 2. políčko v kolonce) můžeme ještě nastavit hlasitost pokud chceme. Ještě nastavíme nějaké jméno například sound01. Teď uděláme panel s tlačítky, které budou hudbu spouštět trgret tlačítka dáme sound01 a ve flags zaškrtneme don´t moove. (viz. tutoriál tlačítka). Tím jsme vlastně hotovi, ale je tu ještě jedna drobnost, bez které by nám ihned po načtení mapy začali vyhrávat všechny písničky co ta máme, takže uděláme entitu triher_relay a tu dáme někde do mapy a zase pomocí properites nastavíme name:game_playerspawn target: sound01 triggerstate na off. Tímto jsme hotovi.
HE
Toto je poměrně jednoduché, uděláme si boxy, do kterých se budou granáty házet, můžeme je udělat hluboké, aby granáty padaly dolů a nezpůsobovali tak škodu, jak je tomu na mapě jb_snow. Dále uděláme čáru, od které se bude házet a na ní dáme granáty (použijeme entitu armoury_entity jako když jsme dělali zbrojnici.)
AIM
To snad ani nemusím říkat, použijeme stejnou entitu jako u HE a zbrojnice, jen změníme item. Ale chtěl bych dodat (není pravidlo jen doporučení) abyste dělali buďto stěny Aimu hrubé, nebo udělali poblíž stěnu aby se za ní mohli Ct schovat....
Střelnice
Nevím, jaký má přesně tato atrakce název, ale jistě jí znáte jde o to, že si T stoupnou na určité místo a snaží se trefit do terče naproti sobě, jakmile se trefí, protivník spadne do kyseliny. Dělá se to takto: uděláme si nějaký "bazínek" který uzavřeme ze všech stran (vevnitř je kyselina viz. tutoriál jak na vodu) a stěnu, na které budou T stát převedeme do entity func_door a nastavíme je jako dveře, ale nesmím zapomenout dát YAW tak, aby se dveře otevřeli a zároveň spadl hráč do kyseliny. Potom uděláme terče (najděte si texturu jsou tam dvě) a těsně před ně, (například k středu) uděláme malý blok, který bude mít texturu aaatriger a ten převedeme do funkce button_target a to target nastavíme jméno toho bloku, který se má otevírat.
Spawny
možná si každý z váš řekl, kolik má nastavit na mapě spawnů, protože jednou se k CT bugne admin a je jich 10 atd. Záleží to čistě na vás, ale dohodneme se, že dáme:
CT.: 14 ; T.: 25
Prostě tak, aby se nastalo, že se nepůjde napojit

Dodatky a připomínky najdete v příspěvku od Volumeho. Pokud by jste s s něčím ohledně JB map nevěděli rady, pište pod tento topic.
-
PuSh - Pokročilý
- Příspěvky: 60
- Registrován: 23 led 2013, 16:02
[*T] Jailbreak mapy
A uz jsi vyzkousel treba tohle? 

-
Rumcajz - Patriot
- Příspěvky: 97323
- Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22
Re: Jailbreak mapy
Pěkný tutoš, i když mi trochu-dost připomíná steam chat :D
I přesto jej připisuji do seznamu tutoriálu a doufám, že další atrakce budou doplněny ;)
A dovolím si okomentovat pár věcí:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TRAMPOLÍNA
ŽIDLIČKY
STŘELNICE VARIANTA #2 (z jb_midday_v2):
- trochu složitější, avšak zajímavý efekt.
LOPTA (míč)
-Vytvořte kostku (můžete trochu upravit) a dejte ji entitu func_pushable. To je vše...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I přesto jej připisuji do seznamu tutoriálu a doufám, že další atrakce budou doplněny ;)
A dovolím si okomentovat pár věcí:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TRAMPOLÍNA
- - je vhodné udělat ten brush vyšší nebo dát pod sebe vícero brushů.
ŽIDLIČKY
- Zvuk:
ambient_generic
- -> ve Flags zaškrtněte radius (do jaké dálky to má být slyšet) a zaškrtněte start silent (při začátku kola budou vypnuté)
- Snadnější varianta přes multimanager... Udělejte jeden trigger_relay (name: game_playerspawn, triggerstate: off, target: mm_sound).
Dále nastavte vytvořený multimanager a nastavte (name: mm_sound a přes SmartEdit tam naházejte názvy (name a value) všech ambient_generic)
Výhoda je zde časová a nizším množstvím entit v mapě.
- Židličky:
- Nezapomeňte zvolit Material Type dle materiálu židličky pro efekt při rozbití (např.: aby z dřevěných židlí nevypadly skla)
STŘELNICE VARIANTA #2 (z jb_midday_v2):
- trochu složitější, avšak zajímavý efekt.
- Zezačátku si udělejte brush, který má být terč a udělejte z něj entitu func_guntarget.
Náslědné do středu této entity vložte pointovou entitu path_track, tu pak vložte na okraje dráhy.
Nějdříve nastavíme dráhu (path_track) zleva doprava.
První dejte Name: Car, Next Stop Target: auto >>> N: Auto, NST: kolo >>> N: kolo NST: Car.
Ve flags nic nezaškrtávejte. Nyní máme tedy nastavenou dráhu a teď nás čeká terč.
Rozklikněte si nastavení func_guntarget a nastavíme.
Name: terc
First stop Target : Auto
Speed: 35 (nastav dle libosti)
Fire on damage: mm (toto se aktivuje po zastavení, tudíž přes multi_manager touto cestou lze nastavit objevování těch číslic, a pokud chcete, aby se to jen zastavilo a nic víc, tak můžete tuto kolonku vynechat)
Damage to Take: 50 (nastavení, kolik HP se musí terči ubrat, aby se zastavil, 1 rána = 25 více ran = vyšší čisla (nad 50) + záleží na zbrani
Nyní to potřebujeme jen nějak spustit. V té mapě jail_midday_v2 to je přes trigger_multiple, avšak já to výslovně nedoporučuji.
Více úspěchu a vyšší funkčnost zajistí klasický func_button.
Vyberete-li si tuto možnost, tak jej nastavte:
- Target: terc
Delay before reset : 3 (nebo dle potřeby)
Ve flags zašrkni: Dont move.
Závěrem si vyberte texturu ORIGIN a udělejte brush v tom našem terči. (na výšku polovina terče, na šířku trochu přesah, na délku stejně jak terč).
Osobně nevím, jakou práci zde tento origin dělá, ale bez něj se mi to nedařilo rozchodit.
Nakonec přidělejte jen dráhy, tak aby to pěkně vypadalo a máte hotovo :)
Výsledek práce: Po zmáčknutí tlačítka se terče rozpohybují, následně budou jezdit po dané dráze, než je zastavíte přesnou střelbou.
Jakmile budou všechny stát, tak stačí stisknou opět tlačítko a může jít střílet další vězeň.
Není to zrovna na vysvětlení nejlehčí, proto jsem ti (a Vám, co to taky zkusíte) připravil RMF a BSP návod.
Kdyby vám ti i přesto nešlo, napište.
LOPTA (míč)
-Vytvořte kostku (můžete trochu upravit) a dejte ji entitu func_pushable. To je vše...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Přílohy
-
cstrike.rar
- Příkladová mapa
Střelnice - Varianta #2 - (15.61 KiB) 200 krát
The Legend in 2009 - 2014.
-
VOLUMEcz - Kazatelův učeň
- Příspěvky: 414
- Registrován: 23 led 2013, 16:48
Re: Jailbreak mapy
Dobrá práce PuSh /oskar/
e- PuSh To mě teší. můžeš se pustit do tvorby
e- PuSh To mě teší. můžeš se pustit do tvorby

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Nick:Deuce
Steam Nick:DeuceORG
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Nick:Deuce
Steam Nick:DeuceORG
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
-
smile0300 - Mistr
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 led 2013, 11:19
- Bydliště: Marianské lazně
Re: Jailbreak mapy
Ale asi moje 1. začatky budou hodně lamskéé
DD
e- PuSh Nesmíš se hned pouštět do těžkých map (jako např JB) Ale začít třeba s něčím jednoduchým. Např.: Paintball, fun atd..

e- PuSh Nesmíš se hned pouštět do těžkých map (jako např JB) Ale začít třeba s něčím jednoduchým. Např.: Paintball, fun atd..
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Nick:Deuce
Steam Nick:DeuceORG
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Nick:Deuce
Steam Nick:DeuceORG
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
-
smile0300 - Mistr
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 led 2013, 11:19
- Bydliště: Marianské lazně
Re: [*TUT*] Jailbreak mapy
Dik az radu
môžem tvoriť!
+1


-
qEnk4 - Pokročilý
- Příspěvky: 66
- Registrován: 19 kvě 2013, 16:17
Re: [*TUT*] Jailbreak mapy
Není za co, tvé dotazy apod. piš dále pod příspěvek. Ať se s tvých chyb mohou učit i jiní. Přeji hezkou tvorbu. 

-
PuSh - Pokročilý
- Příspěvky: 60
- Registrován: 23 led 2013, 16:02
Re: [*TUT*] Jailbreak mapy
Diki
už som asi v polke mojej tvorby tak ptm môžeš kuknúž ak budeš chcieť 
e- PuSh - Sammozřejmě že se budu chtít podívat a velmi rád! Držím palce.


e- PuSh - Sammozřejmě že se budu chtít podívat a velmi rád! Držím palce.
-
qEnk4 - Pokročilý
- Příspěvky: 66
- Registrován: 19 kvě 2013, 16:17
Re: [*TUT*] Jailbreak mapy
Mam otázku ako vytvoriť podlahu ktora sa zosunie po stlačeni tlačítka a potom zas vysunie pomocou toho isteho tlačítka...
Ako je napr. na jail_rats
Ako je napr. na jail_rats
-
HBO - Kolemjdoucí
- Příspěvky: 11
- Registrován: 22 bře 2013, 13:29
Re: [*TUT*] Jailbreak mapy
Jo tak to já nevím, ale díval jsem se na nějakou verzi VHE na YT tutoriálech a tam to popisuje pěkně, jen škoda že nevím co to je za verzi
http://www.youtube.com/watch?v=lO8VjfjxOOo má těch tutoriálů víc a i když nemám stejnou verzi tak mi to pomohlo do začátku 


-
bulicek96 - Pokročilý
- Příspěvky: 93
- Registrován: 04 úno 2013, 15:35
Re: [*TUT*] Jailbreak mapy
bulicek96 píše:Jo tak to já nevím, ale díval jsem se na nějakou verzi VHE na YT tutoriálech a tam to popisuje pěkně, jen škoda že nevím co to je za verzihttp://www.youtube.com/watch?v=lO8VjfjxOOo má těch tutoriálů víc a i když nemám stejnou verzi tak mi to pomohlo do začátku
To je verze VHE pro Counter Strike Source.


YT: http://www.youtube.com/user/CZLuther
-
Luther - Spamerův sluha
- Příspěvky: 1018
- Registrován: 28 úno 2013, 21:15
Re: [*TUT*] Jailbreak mapy
HBO píše:Mam otázku ako vytvoriť podlahu ktora sa zosunie po stlačeni tlačítka a potom zas vysunie pomocou toho isteho tlačítka...
Ako je napr. na jail_rats
Bude na to potřeba pár entit:
1x func_button, 1x func_door, 1x trigger_relay
Tlačítko: (func_button)
- Target: plosina
Delay: 4
Flags: Don't move
- Name: plosina
Speed: 100
Lip: 0
Delay: 0
Yaw (kolečko) - směr otevírání
Flags: Toogle
- Name: game_playerspawn
Trigger state: off
The Legend in 2009 - 2014.
-
VOLUMEcz - Kazatelův učeň
- Příspěvky: 414
- Registrován: 23 led 2013, 16:48
Re: [*TUT*] Jailbreak mapy
PuSh asi by si neprišiel ku mne domou a neukázal mi to prakticky? 

-
LordMakaluzo - Zkušený
- Příspěvky: 190
- Registrován: 20 úno 2013, 15:58
Re: [*TUT*] Jailbreak mapy
Nice tut. Párkrát som sa pokúšal o niečo s predponou jail_ ale nejako mi to prišlo blbe potom 


-
DaRkKiLlErUs - Amatér
- Příspěvky: 20
- Registrován: 29 led 2013, 18:14
- Bydliště: Poprad, Prešovský Kraj, Slovensko
Re: [*TUT*] Jailbreak mapy
Dávám palec hore (Y)
-
Marten - Amatér
- Příspěvky: 22
- Registrován: 22 črc 2013, 10:08
Příspěvků: 29
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků