Tutoriály, návody a užitečné informace pro začínající i pokročilé.

[*T] Model a Sprite

Příspěvekod Abit » 28 lis 2014, 11:30

Jaky je mezi nimi rozdil? Modely jsou asi kazdemu jasne, ale co sprity? Ty se nejvice pouzivaly ve starych hrach (jako Duke Nukem 3D, DOOM 2 i Wolfenstein 3D), protoze se jim pouze urci pozice stredu a ony se stale nataci k hraci a meni svou velikost podle vzdalenosti (jsou 2D)

Modely
Dejme tomu, ze chceme do mapy pridat strom. Ja si jeden nasel na internetu a ulozil ho do slozky "models" (presneji "models/drvobrojjedan.mdl").
Do mapy vlozime entitu cycler_sprite.
Obrázek
Nastavime ji takto:

Render FX
Render Mode
FX Amount (1 - 255)
- vse muzeme ignorovat pokud nechceme nastavovat specialni renderovaci efekty

Sprite - cesta k nasemu modelu (u me "models/drvobrojjedan.mdl"), muzeme pouzit i to tlacitko pro vyber cesty, ale ta musi zacinat "models/" (relativni k "cstrike/" a "valve/").
Frames per second - jelikoz pouzivame model, neresime
Nektere modely se zobrazi uz ve VHE, jine ne. Ve hre to pak vypada takto:
Obrázek
Nezapomente model oNULLovat/oCLIPovat pokud jej chcete nepruchozi!

Sprity
Nejprve si potrebujeme vytvorit barel. Na nej pouzijeme textury "BARREL4" a "BARRELTOP". Abychom nemuseli tvar barelu vyrezavat rucne, tak po vyberu nastroje "Block Tool [Shift+B]" zmenime "Objects:" z block (defaultne) na cylinder ("Faces:" muzeme zmenit z 8 na vic, ale 8 je pro barel idealni). Dale pokracujeme jako kdybychom chteli vytvorit normalni blok (u barelu bych zvolil 48x48 a na vysku 64 tak, jak vychazeji textury).
S barelem si muzeme vyhrat treba tak, ze do nej udelame diru, jako ze je otevreny, a dovnitr nalit nejakou tekutinu, ktera by zpusobovala to horeni.
Konecne k tomu spritu. Tim bude samotny plamen, ale musime pocitat s tim, ze to bude vypadat divne pokud se na nej budeme divat zvrchu!
Do mapy nad barel vlozime entitu env_sprite:

Sprite/Sprite Name - adresa ke spritu (u me "sprites/flame.spr", pro cesty plati to same jako pro cesty u modelu)
Frames per second/Framerate - rychlost animace spritu
Render FX - teoreticky tim muzeme udelat tem plamen blikajici, ale lepsi je si najit kvalitni sprite
FX Color (R G B) - u naseho plamenu nepotrebujeme
Render Mode - nastavime na Additive, protoze potrebujeme pruhledne pozadi
FX Amount (0 - 255) - 255
Scale - pouze env_sprite - pokud potrebujeme zvetsim/zmencit sprite
Nebyl by to ohen, kdyby nesvitil, takze priblizne na stred spritu pridame svetlo. Svetlo nastavime asi takto:
Target,Name - ani jedno nas nezajima u svetla plamenu (name by se dalo pouzit pro zapalovatelny barel)
Brightness - barvu muzeme sladit se spritem (ale i zakladni staci), hlavne je potreba snizit jas/svitivost (to posledni cislo)
Appearance - zesilovani/zeslabovani/pulzovani svetla, nesmi mit nastavene jmeno
Custom Appearance - vlastni nastaveni pulzovani svetla, 1 pismeno = 1/10 vteriny, maximalne 142 pismen, "a" je uplna tma, "z" je maximalni svetlost, musi mit nastavene jmeno
Sami si vyberte jak chcete, aby ohen blikal, ale at to neni moc rychle/zmatene, at z toho neboli oci.

Dalsi vec, kterou by mel mit ohen je "trigger_hurt". Vytvorime si box nad barelem z textury AAATRIGGER (nezapomente si prepnout nastroj na tvorbu boxu a ne cylinderu - i kdyz na tohle by sel taky pouzit), ktery prevedeme na jiz zminovanou entitu trigger_hurt:

Damage - to je na vas, ale nezapominejte, ze ohen JEN pali
Damage Type - typ poskozeni, od ohne to nejspis bude
Posledni vec, kterou si o ohni pomatuju je, ze vydava zvuk. Ten bychom tam meli take pridat. Takze do mapy vlozime dalsi ambient_generic:

Path/filename.wav of WAV - ja jsem si nasel zvuk horeni ve slozce valve, takze cesta je "ambience/burning2.wav"
Volume - trochu snizime

Pokud je barel moc velky (jako ze opravdu je), tak jej cely oznacime (brush, svetlo, plamen, trigger_hurt, zvuk) a zmencime na pozadovanou velikost (nezapomente upravit/vycentrovat textury barelu).

PS: nezapomente k mape prilozit *.res soubor
Miluju rozmanitost života. Každý den mě někdo nasere novým způsobem.
Uživatelský avatar
Abit
Kazatelův učeň
Kazatelův učeň
 
Příspěvky: 383
Registrován: 08 říj 2014, 17:03

[*T] Model a Sprite

od Rumcajz » 28 lis 2014, 11:30

A uz jsi vyzkousel treba tohle? Rumcajz
Rumcajz
Rumcajz
Patriot
Rumcajz
 
Příspěvky: 97323
Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22

Zpět na Tutoriály

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků