Tutoriály, návody a užitečné informace pro začínající i pokročilé.

[*VHE] Nastavenie + kompilácia

Příspěvekod chickEZ » 27 bře 2019, 15:19

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Zdravím, v tomto topic-u vám vysvetlím odporúčané nastavenia a kompiláciu mapy pre VHE.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Valve Hammer Editor - nastavenia + kompilácia s VHLT

Čo je potreba?



Nastavenia VHE

  • otvoríme zip súbor a hammer si vložíme najlepšie hneď do disku C (C:/hammer)
  • spustíme hammer.exe
  • pýta sa, či chceme otvoriť poradcu, klikneme No
  • otvorí sa nám nastavenie a nastavíme ho takto
    • 3D views - model render distance úplne do prava (2000)
    • Textures - pridáme si nejaké textury (Add WAD)
      • z textures si dáme "zhlt.wad" a z cstrike nejaké zakladné textury (cstrike.wad, halflife.wad, torntextures.wad)
      • najlepšie, keď si skopírujete nejaké .wad súbory a dáte ich do zložky textures (C:/hammer/textures)
    • Game Configurations - klikneme na Edit - Add - dáme nejaký názov (napr. CS 1.6)
      • Game Data files - zo zložky "tools" si vyberieme 2 .fgd súbory - cs16expert-hex805.fgd a zhlt.fgd
      • Default PointEntity class - tam si vyberiete entity podľa svojho, najlepšie Point - info_player_start a Solid - func_button
      • Game Executable Directory - Half-Life zložka (C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Half-Life) ; (C:\Program Files (x86)\Valve)
      • Mod Directory - cstrike zložka (C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Half-Life\cstrike) ; (C:\Program Files (x86)\Valve\cstrike)
      • Game Directory - valve zložka (C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Half-Life\valve) ; (C:\Program Files (x86)\Valve\valve)
      • RMF directory - kam sa budú ukladať .rmf súbory (C:\hammer\maps)
    • uložíme si a vypneme nastavenie (Použiť - Ok)
    • znova spustíme nastavenia - Tools - Options (je to kvôli tomu, aby sme mohli nastaviť Build Programs)
    • Build Programs - nastavíme si kompilačné programy
      • Game Executable - hl.exe (z Half-Life zložky)
      • CSG Executable - zo zložky C:\hammer\tools vyberieme hlcsg.exe
      • BSP Executable - zo zložky C:\hammer\tools vyberieme hlbsp.exe
      • VIS Executable - zo zložky C:\hammer\tools vyberieme hlvis.exe
      • RAD Executable - zo zložky C:\hammer\tools vyberieme hlrad.exe !(pre 64 bitovú hlrad_x64.exe)!
      • Place compiled maps in... - kam chcete, aby sa kompilovali mapy - najlepšie ..\cstrike\maps


Kompilácia

  • kompilácia vyzerá samozrejme ako u J.A.C.K-u (dám to aj tu, aby ste nemuseli preklikávať medzi topicmi)
  • pri dokončení alebo testovaní mapy si chceme skompilovať mapu a pozrieť sa, ako vyzerá
  • spustíme teda kompilačné okienko (F9), prepneme na Expert, dáme si Half-Life (Full) a vyplníme následovne:

    Obrázek

  • -wadinclude nám určuje, že aby textury, ktoré sme vložili (napr. vlastné textury) nám skompiluje do .bsp súboru a nebudeme potrebovať dotyčný .wad súbor (v príklade dávam môj -wadinclude mojatextura, kde som použil vlastnú texturu s menom mojatextura.wad)
  • -full nám nebude treba pri testovaní mapy, predlžuje kompiláciu ale je potrebná pri dokončenej mape - skompiluje nám všetko, čo uvidíme na mape
  • odškrtneme posledné políčko v kompilačnom okienku
  • spustíme kompiláciu (GO!)

Okno nám vypisuje, ako prebieha kompilácia. Ak by bol nejaký error - je to napísané v tom. Ak sa nájde LEAK na mape, mapu neskompiluje správne.

Rady pred kompiláciou

  • skontrolovať, či nie je LEAK na mape (ak je - opraviť)
  • stlačiť ALT+P alebo ísť do Map - Check for problems a fixnuť všetky errory (väčšinou to je, že textura nemá určené, či je smerom vonku (World) alebo smerom ku hráčovi (Face), tam stačí len stlačiť Fix)

Pre otázky píšte PM alebo napíšte topic sem - vyresene-problemy-f719.html
XD XD XD
Uživatelský avatar
chickEZ
Spamerův sluha
Spamerův sluha
 
Příspěvky: 989
Registrován: 29 lis 2016, 08:04

[*VHE] Nastavenie + kompilácia

od Rumcajz » 27 bře 2019, 15:19

A uz jsi vyzkousel treba tohle? Rumcajz
Rumcajz
Rumcajz
Patriot
Rumcajz
 
Příspěvky: 97323
Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22

Zpět na Tutoriály

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků