Tutoriály, návody a užitečné informace pro začínající i pokročilé.

[*T] Počasí a obloha

Příspěvekod VOLUMEcz » 26 úno 2014, 22:37

Zdravím,
dnes si povíme, jak vytvořit oblohu a počasí.

[ Krok 1 ]
Nejprve si vytvoříme nějakou jednoduchou místnost, kde odstraníme střechu (strop) a kus i stěn.
Následně chybějící kusy nahradíme brushy s texturou SKY.

pozn.: My si můžeme ulehčit práci tím, že použijeme mapu z tutoriálu "První místnost", kterou pomocí Clipping toolu rozřízneme na polovinu a přidáme oblohu.

Vždycky jak budete chtít udělat oblohu, nikdy jí nedělejte kolem celé mapy. Vždycky ji vybrushujte tak, aby byla jenom tam, kde jí chcete mít. Šetří to prostor a taky zvyšuje fps ve hře. Při brushování si stále dávejte pozor, aby se vám nevytvořil nějaký leak. I blocky oblohy musí přesně podle mřížky doléhat na blocky stěn.

[ Krok 2 ]
Oblohu máme hotovou, ještě ale budeme chtít, aby z ní vyzařovalo světlo. A taky si budeme chtít vybrat její texturu.
Klikneme tedy na Entity tool a vybereme entitu light_environment, kterou přetáhneme tak, aby se nedotýkala žádné zdi a byla uvnitř místnosti.

Najedeme do některého z mřížkovaných oken, na entitu klikneme pravým tlačítkem myši a vybereme Properties.
Parametry v kolonce Class nastavíme následovně:

    Brightness > Pick Color: vybereme si nějakou barvu v RGBA
    Pitch (Úhel světla ve stupních): -90/270
    Shade (barva stínu): stejná jako u Brightness


[ Krok 3 ]
Určitě chcete mít nějakou svojí oblohu, aby zapadla do prostředí mapy.
Klikneme proto na položku Map (hlavní menu hammeru) > Map properties.

Class info:
    Map description / Title (název mapy)
    Environment map (cl_skyname): Jméno oblohy


Veškeré své mapy naleznete ve složce cska (cstrike/gfx/env).
Oblohy mají koncovku *.tga a obvykle se skládají z 6 obrázku tak, aby vytvořili krychli.

Např: city1bk (back), city1dn (down), city1ft (front), city1lf (left), city1rt (right), city1up (up)
Pokud se nám líbí skybox s jménami city1bk, city1ft ... , do kolonky Environment map (cl_skyname) napíšeme celé jméno souboru bez posledních dvou písmen (takže když chceme oblohu, která se skláda z city1** obrázků, skybox se jmenuje city1)
List defaultních obloh:

    Counter-Strike:

    backalley
    badlands
    blue
    city1
    cx
    de_storm
    Des
    doom1
    DrkG
    dust
    forest
    green
    grnplsnt
    hav
    morningdew
    office
    snow
    snowlake_
    tornsky
    TrainYard
    tsccity_


    Half-Life:
    2desert
    alien1
    alien2
    alien3
    black
    cliff
    desert
    dusk
    morning
    neb1
    neb6
    neb7
    night
    xen9
    xen10


[ Déšť ]

Pokud chceme vytvořit déšť, tak klikneme na Entity tool a ve výběru entit vybereme env_rain.
Tu pak následně přetáhneme do středu stropu oblohy. Při tom ale musí být stále uvnitř místnosti.

K dešti přidáme zvuk, který nahodí tu správnou atmosféru.
Vytvoříme si entitu ambient_generic a přesuneme se do Properties.

    Path/filename.wav of WAV (cesta ke zvuku): ambience/rain.wav (vyhledejte přes tlačítko '(...)')
    Volume: 10

    Flags:
    Zaškrtneme Large radius.

[ Sníh ]
Přidání sněhu je podobné dešti. Jen místo env_rain použijeme env_snow.

[ Jiné počasí ]
Do hry přímo nelze vkládat jiné počasí nežli déšť a sníh, ale dá se to obejít ;)
Např.:
    Vítr - vložíme zvuky větru (ambient_generic) (wind.wav v cstrike/sound/ambience)
    Zemětřesení - env_shake (musí se spustit, třeba tlačítkem)
    Mlha - env_fog (nedoporučuje se kvůli problemům)

[ Rady ]
1 - Pokud vám ve hře neprší/nesněží, před spuštěním mapy použijte příkaz cl_weather 1.
2 - K sněhu se doporučují textury s názvem 'snow', aby chůze zněla, jakoby sme chodili po sněhu.
The Legend in 2009 - 2014.
Uživatelský avatar
VOLUMEcz
Kazatelův učeň
Kazatelův učeň
 
Příspěvky: 414
Registrován: 23 led 2013, 16:48

[*T] Počasí a obloha

od Rumcajz » 26 úno 2014, 22:37

A uz jsi vyzkousel treba tohle? Rumcajz
Rumcajz
Rumcajz
Patriot
Rumcajz
 
Příspěvky: 97323
Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22

Zpět na Tutoriály

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků