Tutoriály, návody a užitečné informace pro začínající i pokročilé.

[*T] Vlastní textury

Příspěvekod VOLUMEcz » 01 úno 2013, 00:34

Dnes vám stručně vysvětlím, jak vytvořit WAD soubor vlastních textur v programu Wally.
Autor tutoriálu: DatnessX
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Co budete potřebovat:

    1) určitě textury, které budete chtít použít v mapě.
    2) program na tvorbu .wad souborů
    3) nějaký image editor (například Gimp nebo Photoshop)
    4) RES soubor - tutoriál zde

Než textury nahrajete do programu Wally, měly by splňovat tyto požadavky:

    1) musí mít rozměry dělitelné 16 (například 32x32 / 64x64 / 128x64 / 256x128)
    2) musí být převedené do 8-bitových barev (v našem případě to není potřeba, protože wally automaticky převede barvy na 8-bitové)
    3) musí být ve formátu BMP, PCX nebo JPG

Otevřeme si teda program Wally a klikneme na ikonku prázdného papíru nebo zvolíme File > New.
Type necháme na Half-Life Package [wad3] (.wad) a klikneme na OK.
Teď si přidáme textury, které budeme chtít. Uděláme to tak, že klikneme na ikonku (papír + šipka + krabice) s názvem Add Items.

V první kolonce Please select the Source directory nastavíme cestu do složky, kde jsou všechny naše textury, které budeme chtít přidat.
Destination directory necháme být.
Položka Image wildcars znamená typ formátu, který bude nahrán (pokud chcete specifický formát, napište do kolonky *.formát (*.JPG)
Nebo pokud chcete převést všechno co je ve složce, připište jednoduše hvězdičku " * " bez uvozovek.

Open Package nastavte na Untitled1.
Klikněte na Go a .wad textury máte převedené. Soubor by se měl oběvit ve složce, kde jsou vaše textury.
Wad soubor pak zkopírujte do složky cstrike a nahrajte do Valve hammer editoru.

Nezapomeňte přidat do složky cstrike taky RES soubor.
Přílohy
wally_155b.rar
Wally - program na tvorbu wad souborů
(932.46 KiB) 142 krát
The Legend in 2009 - 2014.
Uživatelský avatar
VOLUMEcz
Kazatelův učeň
Kazatelův učeň
 
Příspěvky: 414
Registrován: 23 led 2013, 16:48

[*T] Vlastní textury

od Rumcajz » 01 úno 2013, 00:34

A uz jsi vyzkousel treba tohle? Rumcajz
Rumcajz
Rumcajz
Patriot
Rumcajz
 
Příspěvky: 97323
Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22

Re: Vlastní textury

Příspěvekod VOLUMEcz » 01 úno 2013, 00:45

Přidání textur do již vytvořeného wad souboru:
autor dodatku: VOLUMEcz
----------------------------------------------------------------------------------------
Co budete potřebovat:

    1) určitě textury, které budete chtít přidat (jakákoliv koncovka).
    2) nějaký image editor (například Gimp nebo Photoshop)

Návod pro gimp:
    1) Otevřete obrázek v gimpu
    2) Upravte obrázek dle svých představ (texty, barvy,...)
    3) Upravte velikost (šířka i výška musí být dělitelná 16ti)
    --> Obrázek / Velikost obrázku
    4) Upravte režim
    --> Režim / Indexovaná --> Generovat optimální paletu (256) --> Konvertovat
    5) Uložte jako *.tga

Přidání textury:
    1) Otevřete wally (odkaz a popis výše)
    2) Otevřete nějaký wad soubor (otevřete přetažením wad souboru do wally)
    3) Přetáhněte vytvořený *.tga obrázek do otevřeného wad souboru ve wally
    4) Uložte

    poznámka: Přidáváte-li textury do již použivaných souborů (např.: halflife.wad, cs_dust.wad, as_tundra,...), tak wad soubor uložte pod jiným názvem
    poznámka2: Nelze přidávat textury do templedecal.wad,zhlt.wad a decals.wad. Dále nejdou ani vytvářet vlastní decaly.
The Legend in 2009 - 2014.
Uživatelský avatar
VOLUMEcz
Kazatelův učeň
Kazatelův učeň
 
Příspěvky: 414
Registrován: 23 led 2013, 16:48


Zpět na Tutoriály

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků