Tutoriály, návody a užitečné informace pro začínající i pokročilé.

[*T] Dveře na heslo

Příspěvekod Luther » 22 črc 2015, 17:08

Zdravím,
tohle je můj úplně prvý tutoriál, který jsem sepsal a zde publikuji. Omluvte případné gramatické chyby ale psal jsem ho rychle z hlavy, to taky znamená, že ho nikde jinde nenajdete. V CZ/SK je jen jeden web kde je podobný tutoriál nicméně je dost zle napsaný a hlavně nekompletní. Zde je moje verze:

Dveře na heslo
Vytvoříme si místnost, kterou rozdělíme na dvě poloviny. Do každé místnosti dáme spawn ( entita info_player_start a info_player_deathmatch) a nějaké to světlo (entita light), aby jsme mapu po zkompilování neměli úplně ve tmě. Obě místnosti nezapomeneme propojit dveřmi ( které převedeme na entitu func_door a nastavíme pouze parametr Name: dvere).
Obrázek
Nyní si připravíme tlačítka, která později budeme programovat. Uděláme si tedy na straně CT celkem devět brushů, které umístíme na stěnu vedle dveří a každý zvlášť převedeme na entitu func_button a v parametru Name každý tlačítko pojmenujem (první tlačítko napřklad tl1, druhé tlačítko tl2 atd.). Další vlastnosti nastavíme podle toho jaký bude náš kód.
Obrázek
Řekněme, že naše heslo bude 1459, takže díky tomu můžeme nastavit ostatní parametry u tlačítek. Tlačítko, které bude mačkat jako první, v našem případě 1, v parametru Target pojmenujeme na start1. Ostatní tlačítka budou mít Target nastaven na start0. Následně můžeme přejít k programování. Vytvoříme si 10 entit trigger_changetarget a 1 entitu multi_manager.
Obrázek
Začneme od spodních entit trigger_changetarget až po ty nejvyšší. První (spodní) řadu ve vlastnosti Name pojmenujeme start0, řadu nad ní dáme Name start1, další pojmenujeme start2 a poslední start3. U mulit_manageru napíšeme start4. To je ta lehčí část.
Obrázek
Schéma výše ukazuje posloupnost. Jak můžete vidět tak jedině kombinace 1459 nám otevře dveře, ostatní pokusy budou vždy odkazováni na začátek cyklu. Podle tohoto schématu dáme jednotlivým trigger_changetargetům další parametr a to Target. První (dolní) řadu v Target pojmenujeme zleva doprava podle parametru Name našich tlačítek. Tedy: tl4, tl5, tl9 a tl1. Stejně to uděláme i u zbývajících trigger_changetargetů. Ještě je nutné nastavit New Target. Skoro u všech bude start0. Kromě čtyř trigger_changetargetů a to: u prvního vpravo dole dáme start1, hned nad ním té 4 dáme start2, nad ním 5 dáme start3 a nakonec u té 9 dáme start4. Už zbývá jen multi_manager a ten nastavíme: tak, že klikneme na tlačítko SmartEdit a klikneme 2krát na Add. U prvního napíšeme dvere a Value dáme 0, u druhého napíšeme start0 a hodnotu také dáme 0. To je vše.
Obrázek
Už stačí jen doladit kam se tlačítka budou posouvat/zasouvat a dveře jak se budou otvírat popřípadě jakou rychlostí či s jakým zvukem.

Příklad ke stažení: ZDE

Pozn.: Tohle je nejjednodušší způsob jak vytvořit dveře na heslo. Bohužel tím, že je nejjednodušší má i svá omezení. Nelze použít jednu číslici vícekrát, že by náš kód například vypadal takto: 1545.
Pokud ale budu mít čas a hlavně chuť, tak zkusím vyzkoumat i tento případ a tento tutoriál o něj obohatím. ;)
YT: http://www.youtube.com/user/CZLuther
Uživatelský avatar
Luther
Spamerův sluha
Spamerův sluha
 
Příspěvky: 1017
Registrován: 28 úno 2013, 21:15

[*T] Dveře na heslo

od Rumcajz » 22 črc 2015, 17:08

A uz jsi vyzkousel treba tohle? Rumcajz
Rumcajz
Rumcajz
Patriot
Rumcajz
 
Příspěvky: 97323
Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22

Zpět na Tutoriály

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků