Postavte si vlastní mapu do hry! Zde vám pomůžeme.

Export textur z BSP

Příspěvekod Abit » 18 lis 2016, 01:38

Během práce na jiném projektu jsem (téměř i omylem) vytvořil exportér / extraktér.
Neexistuje oficiální "dokumentace" pro BSP soubory, tudíž jsem použil tuto.
Samotný exportér vezme část souboru (Texture Lump) a vytáhne z ní vložené textury (-nowadtextures). Vložené textury následně uloží do stejné složky jako je původní BSP soubor.
Download obsahuje 2 soubory v ZIP souboru:
  • dll - aktuálně rozpracovaná knihovna pro parsování bsp souborů
  • exe - spustitelný C# .NET (Mono) soubor, cestu k bsp souboru lze zadat jako 1. argument (bez mezer) nebo po spuštění

Download:

Samozřejmě respektujte práva původních autorů. Tento program pouze dává přístup k uloženým "obrázkům" a ukládá je v jiném formátu.


PS: Později sem přidám i verzi, která bude schopná pracovat i s Wad soubory (wad => bmp, bsp => wad).
Miluju rozmanitost života. Každý den mě někdo nasere novým způsobem.
Uživatelský avatar
Abit
Kazatelův učeň
Kazatelův učeň
 
Příspěvky: 383
Registrován: 08 říj 2014, 17:03

Export textur z BSP

od Rumcajz » 18 lis 2016, 01:38

A uz jsi vyzkousel treba tohle? Rumcajz
Rumcajz
Rumcajz
Patriot
Rumcajz
 
Příspěvky: 97323
Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22

Re: Export textur z BSP

Příspěvekod Abit » 19 lis 2016, 23:08

Verze 2.0.0

Přidána podpora pro WAD soubory verze WAD3 (používaná v CS 1.6 i HL1).

Z BSP souboru je možnost exportu textur do:
  • wad - vytvoří nový soubor s texturama nutnýma k mapě
  • bmp/jpg - export do RGB souborů
  • tiff/png - export do RGBA souborů
Doporučené formáty exportu jsou bmp a tiff.

Z WAD souboru je možnost exportu do RGB i RGBA souborů (stejně jako u BSP).

Samozřejmě respektujte práva původních autorů. Tento program pouze dává přístup k uloženým "obrázkům" a ukládá je v jiném formátu.

Download

Varování

Při pokusu o načtení textur exportovaných z BSP do WAD souboru ve Wally (oficiální stránky bohužel nefungují, ale stažení je možné na gamebanana.com) se smíchají barvy a výsledný obrázek zobrazovaný ve Wally je poničený.
Je možné, že to bude dělat pouze u mě jako následek několikanásobného testování exportu do WAD.
Pokud to potvrdí i někdo další, lze to využít i jako obsfukaci (obfuscation) WAD souboru.

Plány

V následující verzi (2.1.0) proběhne úprava UI (uživatelského prostředí) - lepší ovládání (+ možnost použití POUZE commandline arguemntů) a příprava na další rozšíření.
Tato verze by měla vyjít do 24 hodin (pokud se nic nepokazí).

V další verzi (2.2.0) bude možné editovat BSP soubory (např. rozdělit je na BSP bez textur a WAD) nebo ponechat v BSP souboru pouze textury, které nejsou v originálním CS 1.6 / HL1.

Ve verzi 3.0.0 proběhne čistka a úpravy knihovny což dovolí její veřejné vydání (již teď je obsažena v stáhnutelném ZIP souboru, ale postrádá přehlednost), které bude doprovázeno i návodem na její použití.

Source engine

Pokud by byl zájem, tak bych (pravděpodobně) mohl vytvořit i exportér pro source hry (nedíval jsem se jak to tam je dělané, jediné co jsem si zjistil bylo, že BSP nemůže obsahovat textury = může na ně pouze odkazovat)
Miluju rozmanitost života. Každý den mě někdo nasere novým způsobem.
Uživatelský avatar
Abit
Kazatelův učeň
Kazatelův učeň
 
Příspěvky: 383
Registrován: 08 říj 2014, 17:03

Re: Export textur z BSP

Příspěvekod Abit » 20 lis 2016, 19:18

Omlouvám se, ale musel jsem znovu nahrát verzi 2.0.0.
Miluju rozmanitost života. Každý den mě někdo nasere novým způsobem.
Uživatelský avatar
Abit
Kazatelův učeň
Kazatelův učeň
 
Příspěvky: 383
Registrován: 08 říj 2014, 17:03

Re: Export textur z BSP

Příspěvekod Abit » 20 lis 2016, 19:58

2.1.0
Tak je tu zcela nový UserInterface a s ním i verze 2.1.0.

V této verzi bylo kompletně překováno UI, které lze používat buď přímo nebo zadat předem příkazy (včetně argumentů) oddělené znaky "&&".

Download

Respektujte práva původních autorů. Tento program pouze dává přístup k texturám a možnost exportu do jiných formátů.

Varování

Po uložení do WAD souboru a otevření ve Wally se smíchají barvy a výsledný obrázek zobrazovaný ve Wally je poničený, ale jinak funguje (i VHE to zobrazuje správně).
Miluju rozmanitost života. Každý den mě někdo nasere novým způsobem.
Uživatelský avatar
Abit
Kazatelův učeň
Kazatelův učeň
 
Příspěvky: 383
Registrován: 08 říj 2014, 17:03

Re: Export textur z BSP

Příspěvekod Abit » 03 pro 2016, 21:51

Nedávno jsem narazil na problém s mapama, které mají alespoň jednu texturu načítanou externě.
Patch vydávat nebudu, protože jsem udělal poměrně hodně změn v samotné knihovně a její aplikace by mi zabrala čas, který chci využít jinak (když to tu není potřeba).
Aktuálně totiž rozšiřuju tuto knihovnu o export celé mapy do OBJ modelu a to není zrovna jednoduché (jak lze vidět třeba zde).

Tímto je tento projekt ukončen.

V budoucnu tu můžete očekávat finální verzi knihovny + GUI (konzolového i oknového). To bude podporovat jak práci s mapou, tak i s texturama (pokud se mi to teda podaří rozchodit).
Miluju rozmanitost života. Každý den mě někdo nasere novým způsobem.
Uživatelský avatar
Abit
Kazatelův učeň
Kazatelův učeň
 
Příspěvky: 383
Registrován: 08 říj 2014, 17:03


Zpět na Tvorba Map

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků