Tutoriály, návody a užitečné informace pro začínající i pokročilé.

[*JACK] Nastavenia + kompilácia

Příspěvekod chickEZ » 22 bře 2019, 09:51

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Zdravím, v tomto topic-u vám vysvetlím odporúčané nastavenia a kompiláciu mapy pre J.A.C.K.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
J.A.C.K - nastavenia + kompilácia s VHLT

Čo je potreba?

  • J.A.C.K (Direct download)
  • kompilačné programy (Download; heslo:gs)
  • Models + sprites (Download)
    • pri inštalačke J.A.C.K-u nie je - treba vložiť do zložky nainštalovaného J.A.C.K-u

Nastavenia J.A.C.K-u

  • kompilačné programy vložíme do ../J.A.C.K/halflife
  • spustíme J.A.C.K
  • dáme F2 a otvoria sa nám nastavenia programu
    • General - čo nás tu zaujíma, je len Memory Usage - to si podľa svojich špecifikácií určite (ja mám na maximum - High Texture Quality)
    • 2D Views - tu si zaškrtneme Draw sizing info (zobrazuje veľkosť bloku), v Grid - Size si dáme podľa svojho, aká základná veľkosť mriežky sa nám bude ukazovať, keď spustíme J.A.C.K (nie je to až tak dôležité, keďže si veľkosť mriežky prepíname v záložke)
    • 3D Views - Model render distance - nastavíme úplne v pravo (8192)
    • Game profiles
      • Game - vymažeme halflife.fgd a nahradíme to cs16expert-hex805.fgd
      • Directories - Game execuable - hl.exe ; Base Game Directory - zložka valve ; Mod Directory - zložka cstrike ; Source Maps Directory - zložka cstrike/maps
      • Textures - Add - vyberieme si nejaké .wad súbory zo zložky cstrike (najlepšie cstrike.wad, halflife.wad, decals.wad) a taktiež aj zhlt.wad zo zložky v jack-u (J.A.C.K/halflife/zhlt.wad)
    • Build programs
      • v súbore halflife máme súbory a nastavíme to takto - CSG Executable - hlcsg.exe ; BSP Executable - hlbsp.exe ; VIS Executable - hlvis.exe ; LIGHT Executable - hlrad.exe !(pre 64 bitovú hlrad_x64.exe)!
    • Misc - zaškrtneme enable autosave (každých 5 minút sa automatický uloží projekt)

Pred kompiláciou je najlepšie si vytvoriť prvú mapu - tutorial tu - zaklady-prva-miestnost-t206713.html

Kompilácia

  • pri dokončení alebo testovaní mapy si chceme skompilovať mapu a pozrieť sa, ako vyzerá
  • spustíme teda kompilačné okienko (F9), prepneme na Expert, dáme si Half-Life (Full) a vyplníme následovne:

    Obrázek
  • -wadinclude nám určuje, že aby textury, ktoré sme vložili (napr. vlastné textury) nám skompiluje do .bsp súboru a nebudeme potrebovať dotyčný .wad súbor (v príklade dávam môj -wadinclude txt, kde som použil vlastnú texturu s menom txt.wad)
  • -full nám nebude treba pri testovaní mapy, predlžuje kompiláciu ale je potrebná pri dokončenej mape - skompiluje nám všetko, čo uvidíme na mape
  • odškrtneme posledné políčko v kompilačnom okienku

  • Obrázek
  • spustíme kompiláciu (OK)

Okno nám vypisuje, ako prebieha kompilácia. Ak by bol nejaký error - je to napísané v tom. Ak sa nájde LEAK na mape, mapu neskompiluje správne.

Rady pred kompiláciou

  • skontrolovať, či nie je LEAK na mape (ak je - opraviť)
  • stlačiť ALT+P alebo ísť do Map - Check for problems a fixnuť všetky errory (väčšinou to je, že textura nemá určené, či je smerom vonku (World) alebo smerom ku hráčovi (Face), tam stačí len stlačiť Fix)

Pre otázky píšte PM alebo napíšte topic sem - vyresene-problemy-f719.html
XD XD XD
Uživatelský avatar
chickEZ
Spamerův sluha
Spamerův sluha
 
Příspěvky: 989
Registrován: 29 lis 2016, 08:04

[*JACK] Nastavenia + kompilácia

od Rumcajz » 22 bře 2019, 09:51

A uz jsi vyzkousel treba tohle? Rumcajz
Rumcajz
Rumcajz
Patriot
Rumcajz
 
Příspěvky: 97323
Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22

Zpět na Tutoriály

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků