Příspěvek: 1
• Stránka 1 z 1
[*JACK] Začátky v editoru - Nástroje a pohledy
Zdravím,
ukázali jsme si, jak si J.A.C.K správně nainstalovat, teď je řada na to, abych vám ukázal základy v tomto programu.
Začátky v editoru - Nástroje a pohledy
Při otevření J.A.C.K vypadá takto:
Budu zde podrobněji popisovat, co každý nástroj dělá a jak vypadá v praxi.
První, co si ukážeme a bez čeho se neobejdeme, jsou pohledy, díky kterým se budete orientovat na mapě při editaci:
^^ Zde mělo být napsáno 2D POHLED ZLEVA ^^
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nyní se přesunem k nástrojům a to k těm nejdůležitějším, to jest levý sloupec:
Nyní každý nástroj budeme řešit podrobněji:
- Nástroj pro vybírání
- Lupa
- Kamera
- Nástroj na přidání entit
- Nástroj pro torbu objektů
Při vybrání textury a následném zmáčknutí enteru vznikne objekt:
- Nástroj na aplikaci textur
- Aplikace aktuální textury na objekt
- Nástroj na aplikaci decalů
- Ořezávaní objektů
Následně stačí zmáčknout enter:
- Nástroj na deformaci objektu
- Path tool
Tohle je tedy vše z levého sloupce hlavních nástrojů.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Klávesové zkratky:
CTRL + MOUSEWHEEL - Přidávání a odebírání okének v poli.
CTRL + Kliknutí na objekty - Vyberete více objektů.
Pokud mě ještě napadnou další zkratky, dopíšu je zde později.
Děkuji, že sis přečetl tento turotiál a doufám, že alespoň trochu pomohl.
Případné chyby nebo problémy hlašte zde .
ukázali jsme si, jak si J.A.C.K správně nainstalovat, teď je řada na to, abych vám ukázal základy v tomto programu.
Začátky v editoru - Nástroje a pohledy
Při otevření J.A.C.K vypadá takto:
Budu zde podrobněji popisovat, co každý nástroj dělá a jak vypadá v praxi.
První, co si ukážeme a bez čeho se neobejdeme, jsou pohledy, díky kterým se budete orientovat na mapě při editaci:
^^ Zde mělo být napsáno 2D POHLED ZLEVA ^^
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nyní se přesunem k nástrojům a to k těm nejdůležitějším, to jest levý sloupec:
Nyní každý nástroj budeme řešit podrobněji:
- Nástroj pro vybírání
- > Tento nástroj je zcela primitivní. Tímto nástrojem vybíráte v jednom z okének kamer objekty, které chcete spravovat.
- Lupa
- > Tento nástroj funguje jako lupa, už dle jména to je zjevné. Není už nic co vysvětlovat k tomuto nástroji.
- Kamera
- > Díky tomuto nástroji nástroji si můžete nastavit pozici kamery v 3D pohledu. (Tuto funkci jsem nikdy nevyužil, mnohem lepší, dle mého, je si kliknout do 3D pohledu a pomocí myši a šipek se po mapě pohybovat.
- Nástroj na přidání entit
- > Tímto nástrojem si na svojí mapu můžete umístit jakoukoliv entitu, kterou si nastavíte. Stačí pouze kliknout s tímto nástrojem na jedno z polí pohledu a následně si ji umístit, kam budete chtít. (Základní entita pro J.A.C.K je světlo.)
- Nástroj pro torbu objektů
- > Tímto nástrojem budete stavět své mapy. Vybráním prostoru v jednom z 2D polí pohledu vytvoříte objekt, dle libosti. (V každém úhlu pohledu je možnost objekt měnit - šířku, délku)
Při vybrání textury a následném zmáčknutí enteru vznikne objekt:
- Nástroj na aplikaci textur
- > Tímto nástrojem je možné různě upravovat textury na objektu, který si vyberete.
- Velikost textury
- Posouvat texturu
- Změnit texturu
- rotovat texturu a další..
- Aplikace aktuální textury na objekt
- > Tímto nástrojem můžete jedním kliknutím na objekt změnit texturu na tu, kterou máte aktuálně vybranou.
- Nástroj na aplikaci decalů
- > Tímto nástrojem aplikujete decaly kam chcete, stačí pouze kliknout na místo v jednom z polí pohledu. (Aplikujete na stěnu texturu, kterou máte vybranou. [Nemyslím tím přes celou plochu, pouze na velikost dané textury.])
- Ořezávaní objektů
- > Tímto nástrojem je možné různě ořezávat objekty. Pomocí dvou bodů si určíte uhel ořezání. (Bílé ohraničení objektu v 2D pohledu znázorňuje část, která nebude odstraněná.)
Následně stačí zmáčknout enter:
- Nástroj na deformaci objektu
- > Tímto nástrojem objekt deformujete. Po kliknutí na objekt se vám ukážou body, s kterými můžete volně pohybovat a tím deformovat objekt dle svého.
- Path tool
- > Tento nástroj jsem nikdy nevyužil a nepochopil jeho funkci.
Tohle je tedy vše z levého sloupce hlavních nástrojů.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Klávesové zkratky:
CTRL + MOUSEWHEEL - Přidávání a odebírání okének v poli.
CTRL + Kliknutí na objekty - Vyberete více objektů.
Pokud mě ještě napadnou další zkratky, dopíšu je zde později.
Děkuji, že sis přečetl tento turotiál a doufám, že alespoň trochu pomohl.
Případné chyby nebo problémy hlašte zde .
-
UnyversaL - Mistr
- Příspěvky: 633
- Registrován: 31 říj 2015, 01:03
[*JACK] Začátky v editoru - Nástroje a pohledy
A uz jsi vyzkousel treba tohle?
-
Rumcajz - Patriot
- Příspěvky: 97323
- Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22
Příspěvek: 1
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků