Tutoriály, návody a užitečné informace pro začínající i pokročilé.

Základy - Prvá miestnosť

Příspěvekod chickEZ » 31 kvě 2019, 10:40

Zdar, keďže veľa z nás musí nejako začať, tak som vám pripravil tu menší tutoriál, čo je potreba k hratelnej prvej mape.

Tak, otvoríme si J.A.C.K / Hammer.

Ako prvé, samozrejme, musíme si vytvoriť nový projekt. Ideme teda do File a klikneme na New.
(Môžme použiť aj skratku CTRL+N).

==========================================
Obrázek
==========================================

Otvorí sa nám prostredie, v ktorom nám ukazuje 4 pohľady:

  • camera - 3D pohľad, v ktorom sa môžme pohybovať (stlačením toolu Camera (Shift + C) alebo podržaním medzerníka)
  • top (x/y) - pohľad zhora na mapu (pravé hodnoty X a Y) - dĺžka blok-u
  • side (x/z) - pohľad zboku na mapu (1. pohľad) - výška blok-u
  • front (y/z) - pohľad zboku na mapu (2. pohľad) - výška blok-u

Začneme od stien.
Vyberieme si vhodnú textúru na steny (v pravom bare klikneme na "Browse..." a zvolíme si danú texturu). Použijeme *tool na vytvorenie bloku a vytvoríme blok (určíme si dĺžku aj výšku blok-u (výška musí byť väčšia než 77 hu (hammer units), aby bola priechodná). Najlepšie je mať výšku 128 hu.

Obrázek - *tool na vytvorenie blocku

Ďalej potrebujeme, aby sa po niečom chodilo - podlaha.
Znova ideme do výber textúry, a nájdeme si tam vhodnú textúru na podlahu. Keď máme, použijeme znova tool na vytvorenie bloku a z frontovej alebo side-ovej kamery dáme o mriežku nižšie, ako sú naše steny.

Obrázek

Ale ešte nie je hotovo. Potrebujeme tiež určiť dĺžku (X, Y) podlahy, aby sme zakryli mapu. Čiže dáme ich tak, aby zakrývalo steny.

Obrázek

Posledná vec, aby sme zakryli celú mapu - strop.
Jednoducho spravíme, že si podlahu označíme a pomocou SHIFT duplikujeme a dáme nad steny (aby sa dotýkali hrany). Alebo spravíme ako podlahu, len s tým, že blok dáme nad steny.

Obrázek

Ak chceme inú textúru, tak si ju vyberieme, označíme strop a stlačíme Shift+T na aplikovanie textúry (alebo pomocou *toolu na aplikovanie a úprav textúry)

Obrázek - *tool na aplikovanie a úprav textúry


Brushovanie máme za sebou, teraz nás čakajú funkcie.
Aby mapu hrali hráči, pochopiteľné ich tam treba dať. Na to slúži point entita info_player_start (Counter-Terrorist) a info_player_deathmatch (Terrorist). Dáme si teda *tool na vytvorenie entity a vyberieme si v pravom bare info_player_start (alebo info_player_deathmatch pre terroristu). Vložíme ho buď v pohľade camera niekde do vnútra našej miestnosti alebo v pohľade top a side/front.

Obrázek
Obrázek

Stlačením ENTER vytvoríme. Panáčika treba dať čo najnižšie k podlahe (aby sa nepretínal s podlahou).

Obrázek

Hráča máme za sebou, teraz treba, aby sme si osvietili miestnosť.
Ak použijeme na strop (alebo spolu so stenami) SKY (obloha) textúru, budeme potrebovať point entitu light_environment. Ak je uzatvorená miestnosť, s obyčajnými textúrami stien a stropu, tak použijeme light. Znova si dáme tool na vytvorenie entity, vyberieme si light (alebo light_environment) a vložíme kúsok pod strop.

V top kamere niekde do stredu, vo front/side kamere pod strop.
Obrázek

Máme vytvorenú prvú miestnosť. Teraz už len skompilovať a vyskúšať. :)
Kompilácia je vysvetlená v tomto topicu:

Dávajte ale pozor, aby sa hrany blokov dotýkali, nemôže byť medzi nimi medzera. Vtedy vznike tzv. LEAK.
XD XD XD
Uživatelský avatar
chickEZ
Spamerův sluha
Spamerův sluha
 
Příspěvky: 989
Registrován: 29 lis 2016, 08:04

Základy - Prvá miestnosť

od Rumcajz » 31 kvě 2019, 10:40

A uz jsi vyzkousel treba tohle? Rumcajz
Rumcajz
Rumcajz
Patriot
Rumcajz
 
Příspěvky: 97323
Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22

Zpět na Tutoriály

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků