Postavte si vlastní mapu do hry! Zde vám pomůžeme.

Re: [*M*] zm_mansion_vice_city

Příspěvekod Luther » 02 srp 2013, 22:50

WoodyAllenJesus píše:Ahoj,
snažil som sa a snažil a toť výsledok:

Len tu nahádžem obrázky & .bsp. Pri obrázkoch som sa snažil byť v tej istej polohe ale tak nedalo sa to na milimeter - odhadujem že odchýlka je max 100 wpoly. Nestíham autobus. :D Zajtra alebo možno aj dnes napíšem podrobne kde a ako som čo to ušetril (aj keď niekde to je pekne vidieť)
zm_mansion_vice_cityopti.bsp DL

Teda musít říct: Klobouk dolů! :o Ani jsem nedoufal, že se to nechá ještě mnohem ale mnohem více optimalizovat. :) Co jsem si všiml, tak se jedná především o změnu velikostí textur a umazání pár entit (func_wall a func_illusionary). Jsou místa kde to vypadá dobře i po změně ale jsou i místa, která je tomu naopak ale těch je minimum. ;) Všiml jsem si také, že třeba v jednom místě v průchodu k bazénu je jiný rozměr textury a nevypadá to moc dobře. :) Ale jinak je to perfektní! Velice se mi líbí i úprava světel. :roll:
YT: http://www.youtube.com/user/CZLuther
Uživatelský avatar
Luther
Spamerův sluha
Spamerův sluha
 
Příspěvky: 1017
Registrován: 28 úno 2013, 21:15

Re: [*M*] zm_mansion_vice_city

od Rumcajz » 02 srp 2013, 22:50

A uz jsi vyzkousel treba tohle? Rumcajz
Rumcajz
Rumcajz
Patriot
Rumcajz
 
Příspěvky: 97323
Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22

Re: [*M*] zm_mansion_vice_city

Příspěvekod WoodyAllenJesus » 02 srp 2013, 23:11

Vďaka, čo sa entít týka, práveže je ich väčší počet, ale namiesto func_wall je z nich func_detail. Vyscreenuj miesta, ktoré sa ti nezdajú, pozriem sa na to. ;) A teraz neviem, ktorý priechod myslíš, lebo je pravda, že pri väčšine z nich je textúra buď vyscale-ovaná alebo som už samotnú textúru upravil externe. :D Chcel som aj tú lištu v bazéne upraviť, keďže scale 0.20 je naozaj brutálny (delenie po 48 units) ale už to vôbec nevyzeralo dobre, tak som to nechal tak. Svetlá sú robené cez texture lights - žiadne entity light ale úprava súboru lights.rad. (stačí vygoogliť "texture lighting valve hammer editor".
Uživatelský avatar
WoodyAllenJesus
Amatér
Amatér
 
Příspěvky: 23
Registrován: 31 bře 2013, 22:20

Re: [*M*] zm_mansion_vice_city

Příspěvekod WoodyAllenJesus » 03 srp 2013, 12:40

Tak teda


  1. Scale-ovanie textúr

    To nie je žiadna jadrová fyzika, pri scale 1 sa delia po 240 units, pri scale 0.5 po 120 atď atď. Takže na veľké plochy som tam hodil "casual 2ku" a pri menších plochách som pekne počítal koľko musím dať aby to zároveň znížilo polygóny a tiež nevyzeralo ako rozmazané čudo. Napríklad to rozbiteľné sklo pri vchode k bazénu - original má 2 x 1, jeho rozmery sú ale 560x32, 560/240 = 2.33... tak som tam šupol scale 2,4 x 1 a je z toho 1 wpoly.

  2. Externá úprava textúr

    Nuž tu bola už väčšia zábava, najlepší príklad asi bude ten malý múr ktorý lemuje jednu stranu mapy. V originály na tom bola textúra s rozmermi 256x256, múr má výšku 48u a tak si tam dal scale 0.20 - ktorý je, ako som už písal, naozaj brutálny - delenie po 48. Múr má dĺžku 5848u, čo by z toho robilo +- 123 wpoly. Tak som vytiahol textúru z wadu, zmenil jej rozmery na 48x48 - tým pádom som tam mohol nechať scale 1 a zo 123 wpoly je +-25 wpoly. Pravdaže nižšie rozlíšenie textúry znamená horšiu kvalitu, ale za pekné fps sa platí. :( Podobný spôsob som využil pri lištách, vonkajších múroch (tie červené na spodku atď.). A ako som už písal, lišty v bazénoch som nechal tak keďže by to so zmenšenou textúrou vyzeralo naozaj strašne.

    Ďalší príklad by bol ten strop bazénu s pruhmi. V originály bol spravený z 3 brushov kde si rôzne našteloval jednu textúru, ja som ju vytiahol, upravil a spravil z toho jeden brush (+ scale-ovanie).

    ObrázekObrázek

  3. Zbytočné brushe

    Na niektorých miestach si použil viac brushov ako bolo treba. Napr. stĺpy pri bazéne - hlavná časť bola vytvorená zo 4 rôznych brushov, stačilo spraviť jeden osemstranný cylinder. Niektoré boli maličkosti ale toto bolo naozaj nepekné plytvanie:

    Obrázek --->Obrázek

  4. Sekanie face-ov

    Rôzne brushe som previedol na entity aby nerozsekali brushe, ktorých sa dotýkali. Tohto bolo asi najviac - palmy, rôzne stĺpy & schody (toto mi privodilo asi tak cca desať miliónov leakov :( ) a iné detaily.

  5. Preriedenie flóry

    Bohužiaľ som to trocha osekal, len jeden ten krík je robený z 5 brushov.

  6. Labyrint

    Labyrint je špecialitka keďže tam som použil hneď pár vecí. Ako prvé som ošetril rohy
    Klikni na obrázok pre zväčšenie, nechcelo sa mi to obťahovať všetko. :D

    Obrázek--->Obrázek

    Potom som medzi ním a zemou spravil medzeru 1u aby ju nerozskal. Ďalej som z brushov, ktoré sa dotýkali iných brushov spravil func_detail = nerozsekajú ich.

    Obrázek


    A na koniec trocha toho scale-ovania, ale ako pozerám trocha som to v tomto mieste prehnal, znížim scale. Taktiež som zrejme nemusel robiť tú medzeru a len hodiť aj druhú časť na func_detail. Eh... idem na to... keď spapám obed.

Nuž to by bolo v skratke asi všetko. Trocha neskôr opravím tie zvyšné veci a zas sa ozvem. ;)
Uživatelský avatar
WoodyAllenJesus
Amatér
Amatér
 
Příspěvky: 23
Registrován: 31 bře 2013, 22:20

Re: [*M*] zm_mansion_vice_city

Příspěvekod WoodyAllenJesus » 05 srp 2013, 13:09

Ahoj,
ospravedlňujem sa, že to tak trvalo ale blablanejakávýhovorkaktorázakryježesomlenlenivéprasa. Nakoniec som ten labyrint nechal tak, sú tam dosť dlhé brushe. :(

zm_mansion_vice_city2 DL link

Tak teda pozri čo by si ešte doladil a podobne, pravdaže ti do správy pošlem aj .rmf s info ako som kompiloval.

PS: Do .bsp sú vkompilované použité textúry takže netreba mať k tomu .wad súbor.
Uživatelský avatar
WoodyAllenJesus
Amatér
Amatér
 
Příspěvky: 23
Registrován: 31 bře 2013, 22:20

Re: [*M*] zm_mansion_vice_city

Příspěvekod chelsea » 13 říj 2013, 21:16

Luther Palec hore , veľmi pekná mapka bol by som rád keby som ju mohol hrať na chornicu už aj teraz :D nice map GJ :)
Bývali Admin All Public & Zombies
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
chelsea
Zkušený
Zkušený
 
Příspěvky: 129
Registrován: 02 črc 2013, 17:51
Bydliště: Rožnava

Re: [*M*] zm_mansion_vice_city

Příspěvekod xXR4tch3tXx » 15 říj 2013, 17:09

Mapa sa mi páči ;)
Obrázek
Uživatelský avatar
xXR4tch3tXx
Spamer
Spamer
 
Příspěvky: 1476
Registrován: 30 zář 2013, 18:10

Re: [*M*] zm_mansion_vice_city

Příspěvekod Patrike » 15 říj 2013, 21:00

Celkom pekná mapa :)
Uživatelský avatar
Patrike
Kolemjdoucí
Kolemjdoucí
 
Příspěvky: 8
Registrován: 25 led 2013, 16:10

Re: [*M*] zm_mansion_vice_city

Příspěvekod Niggas » 15 bře 2014, 13:31

Luther pošli mi prosímta tu mapku do Pm na webe. Skúsim ju nahodit na test a ked bude ok, nahodíme ju všade.
Generálny tajomník zombie.

http://www.youtube.com/watch?v=buVta82W5p4
Uživatelský avatar
Niggas
CS 1.6 HLSA
CS 1.6 HLSA
 
Příspěvky: 956
Registrován: 23 led 2013, 14:58

Re: [*M*] zm_mansion_vice_city

Příspěvekod CZPeTeR » 16 bře 2014, 10:34

Vypadá dobře,z venku ta vila vypadá užasně,ale jak je to ve vňitř,tam si to troufám říct odflákl ne :) nebo to nejde jinak udělat. :) Nwm nwm :).Jinak Good mapa :)
Uživatelský avatar
CZPeTeR
Kazatelův učeň
Kazatelův učeň
 
Příspěvky: 404
Registrován: 17 led 2014, 16:53

Re: [*M*] zm_mansion_vice_city

Příspěvekod NetFlex » 26 bře 2014, 19:42 VIP

podle mě je to skvělá mapa, která se na ZM chytne
Uživatelský avatar
NetFlex
Pokročilý
Pokročilý
 
Příspěvky: 65
Registrován: 06 bře 2014, 00:06
Bydliště: Gamesites.cz

Předchozí

Zpět na Tvorba Map

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků