{{ flash.text }}
sponzor gamesites.cz

Etherlords II

dne 16.09.2014 pro sekci GS
Před dvěma lety se nyní zaniklá vydavatelská společnost Fishtank Interactive ujala dítka ruské společnosti Nival Interactive, která se velmi dobře svezla na obrovské popularitě Heroes of Might a Magic. Ono dítko se jmenovalo Etherlords. RPG/Karetní hra. Při postupu mapou se pohybujete ve stylu RPG, ale když dojde n souboj, tak to chce hlavně štěstí a dobrý výběr nestvůr. Vysvětlím. Každý jistě někdy viděl animované pohádky Pokemon a nebo nějaké podobné Beyblade a bůh ví co ještě. na tomto stylu je založen Etherlords. Ovšem neničí se nestvůry mezi sebou, ale ničí protivníka (hrdinu). Vyhrává ten, který pomocí nestvůr zabije soupeře. Při Multiplayeru to není vždy lehké. Kombinace různých nestvůr, kouzel na vylepšení nebo snad průplesk bleskem vám dokážou pěkně zavařit a promíchat vaší sestavu. Hra má 4 rasy. Přírodu, Syntézu, Vodu a Oheň.

Před dvěma lety se nyní zaniklá vydavatelská společnost Fishtank Interactive ujala dítka ruské společnosti Nival Interactive, která se velmi dobře svezla na obrovské popularitě Heroes of Might a Magic. Ono dítko se jmenovalo Etherlords. RPG/Karetní hra. Při postupu mapou se pohybujete ve stylu RPG, ale když dojde n souboj, tak to chce hlavně štěstí a dobrý výběr nestvůr. Vysvětlím. Každý jistě někdy viděl animované pohádky Pokemon a nebo nějaké podobné Beyblade a bůh ví co ještě. na tomto stylu je založen Etherlords. Ovšem neničí se nestvůry mezi sebou, ale ničí protivníka (hrdinu). Vyhrává ten, který pomocí nestvůr zabije soupeře. Při Multiplayeru to není vždy lehké. Kombinace různých nestvůr, kouzel na vylepšení nebo snad průplesk bleskem vám dokážou pěkně zavařit a promíchat vaší sestavu. Hra má 4 rasy. Přírodu, Syntézu, Vodu a Oheň. 


Ještě, než se pustíme do vysvětlování herních principů a zlepšení od minulého dílu, učiníme drobnou zastávku u příběhu, který sice nebyl nikdy u tohoto žánrů podstatný, ale příjemných fantasy prvků není nikdy dost. Přenesme se do světa Lordů, kde žijí znesvářené rasy Kinetů, Chaotů, Synthetů a Vitalů. Všechny kontrolují magii pomocí éteru, který představuje jakousi speciální manu, a využívají ji pro sebe specifickým způsobem ke zničení nepřátel. Chaoti (oheň) vám nepochybně připomenou rasu Klingonů ze Star Treku, Syntheti (technika, stroje) jsou orientovaní do cyberpunku, Kineti (Voda)  se pochopitelně zaměřují na létací schopnosti a spojení Vitalů (příroda) s různými oživovacími schopnostmi si jistě doplníte i bez mojí pomoci. Podobně jako barvy v Magic The Gathering, každá frakce je velmi odlišná od ostatních a záleží na každém, jak se rozhodne dosáhnout cíle. Každá rasa má svého úhlavního nepřítele, asi tak jak bych to viděl u nás v reálném světě. Vitalové a Synteti, Kineti a Chaoti. Každá rasa má i svou specifickou nadávku na druhou rasu, což činí dobrou atmosféru u toho, za koho zrovna hrajete. Vitalové říkají Syntetům "rezatci", Synteti zase "zelený sliz". Kineti zase na Chaoty "krysy, opilci" a Chaoti na Kinety "vzduchohlavci, a přistřižená křidýlka".


Odlišné jsou pochopitelně i odvozené herní rasy, za které je k dispozici po jedné kampani. Budeme střídavě ovládat různé typy hrdinů a provádět je dobrodružstvími po velké mapě světa Lordů - a právě v této části hry se skrývá největší změna od původních Etherlords. Namísto více hrdinů si nyní na začátku vybereme pouze jednoho, kterého provádíme po mapě, sbíráme klasické suroviny, potkáváme NPC a bojujeme s náhodně generovanými potvorami. Hrdina dostává úkol za úkolem a teprve po skončení kampaně za jednu z frakcí je na výběr nový hrdina z odlišného tábora, se kterým se proces opakuje. V zásadě se vždy odehrává jedna hlavní mise, avšak bez zkušeností získaných plněním různých postranních úloh je zhola nemožné se dostat dál. 

Velmi podstatná je možnost si nyní přenášet hrdinu s jeho nabytými schopnostmi, kouzly, artefakty a zkušeností mezi jednotlivými kampaněmi. Jedná se bez diskuze o zlepšení, protože již od dob prvních Heroes byli hráči frustrováni, když se museli vzdávat dlouze a obtížně vylepšovaných hrdinů jen proto, aby se celý proces opakoval s novým zelenáčem. Konečně mají hráči motivaci snažit se splnit co nejvíce úkolů a stvořit si neporazitelné zásoby kouzel, za což patří autorům velké plus. Po splnění čtyř základních kampaní dostaneme možnost projít si i pátou finální, která hráči dá pod kontrolu Diamandu, daleko silnější a schopnější hrdinku než všechny dosud známé postavy ve Světě Lordů.

Daleko podstatnější složkou Etherlords je ovšem soubojová, tedy karetní složka. Zjevně jsou si toho dobře vědomi i sami autoři, kteří nám dávají vedle kampaní možnost si prostě zahrát jen duel proti soupeři s náhodným balíčkem karet, respektive kouzel. Karetní souboje jsou velice podobné Magic The Gathering, z kterého si autoři vypůjčili to nejlepší, přidali vlastní tematické celky a navrch něco vlastních nápadů a obzvláštněn. Karetní vlastnosti hry vám umožní sestavit si vlastní balíček, ovšem každá karta něco stojí tak bacha, aby jste si vystačili. I já s bratry si dáváme souboje a zkoušíme, kdo má stále větší schopnosti hru ovládat. Bohužel ještě nemají tak vžitý ten cit na postavení svého týmu, který by mě porazil.

Menší scéna souboje:

+ Dobrá grafika, ohromné množství nestvůr, skvělý příběh (u všech stejný akorát z jiného pohledu), dobré provedení animací. Kompletní čeština.

- Není dostupná rasa, která je spojením všech| Někdy to chce pevné nervy, než vyhrajete souboj, zvlášt, když ho prohrajete 5x za sebou.

napsat komentář
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ comment.created }} VIP
{{ comment.text }}
Komentář byl smazán
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ reply.created }} VIP
{{ reply.text }}
Komentář byl smazán
napsat komentář