{{ flash.text }}

Team Fortress 2

dne 16.09.2014 pro sekci GS
Po úspěšném prvním dílu, který vznikl jako Half-Life modifikace, se do vývoje na druhém dílu pustilo Valve. A jak to již díky Valve bývá, druhý díl si našel ještě více fanoušků než ten předcházející. TF 2 si našel své místo také v Orange Boxu, což této přestřelce přidalo na hodnotnosti. Ale konec představování, pojďme si zastřílet!

Po úspěšném prvním dílu, který vznikl jako Half-Life modifikace, se do vývoje na druhém dílu pustilo Valve. A jak to již díky Valve bývá, druhý díl si našel ještě více fanoušků než ten předcházející. TF 2 si našel své místo také v Orange Boxu, což této přestřelce přidalo na hodnotnosti. Ale konec představování, pojďme si zastřílet!

Co týče hry samotné jedná se o klasickou týmovou řežbu. Proti sobě se postaví dva týmy, jejichž úkolem bude splnit zadané úkoly. Ať už se jedná o přebrání území nebo zcizení tajných dokumentů. Důležitým faktorem hry je spolupráce mezi hráči jednotlivých týmů. Ve chvíli, kdy vám nepřítel nasáčkoval půl zásobníku do hrudi a vy se tak tak držíte na nohou, rozhodně budete rádi vidět doktora, který vám z nesnází pomůže. Nebo vám více sedí pozice odstřelovače? Není problém, i pro vás se zde místo najde.

Tím výčet možných postav ovšem nekončí. Celkem jich je ve hře obsaženo devět. Dají se rozdělit do tří kategorií. Do kategorie defenzivních vojáků se řadí Engineer, Heavy a Demoman. Poslední jmenovaný se vám určitě bude hodit při manipulaci se granáty a jinými výbušninami. Heavy je ten, který vás s těžkým kulometem bude krýt krycí palbou a právě zněj jde obrovský respekt. Jeho síla je však vyvážená rychlostí pohybu, a tak se na něj musí často čekat. Engineer nenosí takové jméno nadarmo. Technické věci jsou ve hře také podstatné a právě proto je zde tato postava.

Do ofenzivní části řadíme opět tři postavy – Scout, Soldier a Pyro. První z nich je často nejoblíbenější volbou pro hráče. Scoutova rychlost totiž předčí všechny ostatní a i když tohou svou zbraní zrovna nejvíc nepostřílí, rozhodně zaujme pozornost soupeřů. Co se týče postavy Pyro, je již z názvu patrné, co bude jeho hlavním koníčkem. Ano, je to oheň ve všech podobách. Třetí kategorie pomocníků obsahuje Spy, Medica a Snipera. Po taktické stránce patří tito tři rozhodně mezi nejdůležitější postavy celé hry. Těžko si totiž porsdíte bez pořádného doktora nebo všudypřítomného snipera.

Team Fortress 2 ale není pouze bezhlavá střílečka, kde si hrajete na skóre a okolní hráči vás nezajímají. Je to hlavně taktická bojovka, kde právě tactic leader je nejdůležitější postavou týmu. Při plnění úkolu vždy potřebujete někoho, kdo bude celý tým řídit a vy do jeho nápadů vložíte svůj život. Ať už jde o inženýry, kteří musí stihnout před příchodem nepřátelských vojsk postavit bezpečný úkryt nebo snipery, kteří si naopak musí najít nejvhodnější místečko, pro dalekou střelbu. Díky mapám, které jsou svou velikostí ideální pro podobný typ hry, má TF 2 perfektní tempo a nestane se, že byste během kola vypadli z role.

Pro začátečníky je doporučeno si zahrát nejprve hru s méně hráči, kde si osahají ovládání a všechno ke hře potřebné. Vyjít totiž do boje s hráčem, který hru poprvé zapnul, je poměrně frustrující. Od něj se totiž žádné pomoci nedočkáte a často se stává, že právě takový hráč brání vstupu do hry lepším hráčům. Ale po nasbíraných zkušenostech se můžete už naplno vrhnout do online světa plného střílení a zabíjení. V TF 2 se navíc podařilo autorům zabránit častým situacím, kdy vznikaly rozpory mezi spoluhráči. Určitě to znáte, když si protivníka nastřílíte, že se sotva hýbe a zpoza zad vypálí váš spoluhráč kulku, kterou protivníka dorazí. V té chvíli byste nejraději rozstříleli právě svého spoluhráče. V TF 2 to ovšem chytře vyřešili, když se bod do tabulky zapíše všem hráčům, kteří mrtvému protivníkovi ubrali za jeho krátký život nějaké to zdraví.

Pokud si chcete TF 2 zahrát, musíte splnit minimálně dvě důležité podmínky. Tou první je značná náročnost hry. Požadavky jsou na vyšší úrovní, než kdejaké jiné online střílečky, a proto zatím hráčská základna není tak veliká. Druhým hlavním požadavkem je připojení k internetu. Hra totiž nenabízí možnost zahrát si single player s počítačem naváděnými protihráči. Ale ani to nejsou tak nesplnitelné požadavky, abyste si hru v pohodlí domova zapnuli a pustili se do války proti ostatním bojovníkům.

napsat komentář
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ comment.created }} VIP
{{ comment.text }}
Komentář byl smazán
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ reply.created }} VIP
{{ reply.text }}
Komentář byl smazán
napsat komentář