NFS Shift 3 Unleashed
dne 16.09.2014 pro sekci GSSérie Need For Speed se díky dílu Shift dostala na pole simulátorů, kde se necítila zrovna jako doma. Pokus o změnu herního stylu se hodnotil spíše negativně, a tak se očekávalo, že se NFS tým dalším dílem vrátí do zajetých kolejí pouličních závodů. Omyl! Přichází rok 2011 a NFS je zde s novým dílem Shift 2. Ano, možná Shift 2 nechtěli tvůrci natvrdo řadit mezi simulátory, ale úplný návrat ke kořenům to také není.
Nejzajímavější části na novém dílu série je bezpochyby grafické zpracování. I když již z trailerů bylo patrné, jakým stylem se bude hra ubírat, teprve v plné hře oceníte to nejdůležitější, nejen co se grafické stránky týče. Automobily vypadají opravdu realisticky a tvůrci si dali záležet na každém detailu. Velice kladně se nehodnotí jen zevnějšek, ale taky interiér vozu, jehož pohledu se nebudete moci nabažit.
V různých jiných hrách se stává, že ať jedete 50, 100 nebo 150 km/h, rozdíl je nepozorovatelný. Ale zde si velkou rychlost opravdu můžete naplno užít. Pocit, když motor rozfičíte na plné otáčky se nedá porovnávat s ničím, co jste kdy u závodní hry zažili. Co se týče efektu jízdy, je Shift také nepřekonatelný. Pokud jste zvyklí na klidnou jízdu, rozhodně si zde za volant nesedejte, neboť by se vám rychle mohlo udělat nevolno. Pokud si vyberte pohled, kdy vidíte čelní sklo před sebou, měli byste si před jízdou rozhodně vzít tabletu kinedrylu. Obraz s vámi totiž třese a mává a díky tomu se často dostanete do stavu, že se na hru musíte maximálně soustředit a okolní svět téměř nevnímáte. I takový je nový díl NFS!
Co se týče fyziky vozu, i zde se Shift řadí do popředí automobilových titulů. Ovladatelnost je na vysoké úrovni, i když je nutno říci, že přetáčivost vozidel vám může tvořit vrásky na čele. Ale je zde možné si auto přizpůsobit vlastnímu stylu jízdy díky nastavení jednotlivých vozidel. Díky tomu si hru můžete přizpůsobit buď arkádě nebo simulátoru. A právě proto si Shift najde hráče na celém širokém herním poli řidičů. Dalším neduhem je obtížnost. Pokud s hrou začínáte a myslíte, že hned v prvních závodech převálcujete celé startovní pole, mýlíte se. První závody budete možná v cíli oplakávat po umístění na chvostu. Ale s časem nasbíranými zkušenostmi se budete propracovávat stále kupředu, až budete slavit se šampusem v rukou.
Mezi problémy hry se také řadí umělá inteligence protivníků. Dříve jste nebyli zvyklí, že by závodník, který na vás doráží, vás v zatáčce sejme takovým způsobem, že máte co dělat, abyste se dostali zpět na trať z kačírku vedle trati. To zde si na podobné chování soupeřů budete buď muset zvyknout, anebo se pustit do ladění svého vozu. Můžete si nakoupit různé doplňky a vybavení, které vás proti dotíravým jezdcům alespoň trochu ochrání. Co se týče úpravy vozu, nejedná se samozřejmě pouze o vnitřek vozu. Můžete si své autíčko přelakovat k nepoznání, díky různé paletě možností.
Možnosti hry, co se týče herních režimů jsou již pro NFS klasické. Základem je kariéra, která obsahuje mnoho tratí, které se postupem času dle nabytých zkušeností odemykají. Zkušenosti můžete sbírat jak v závodech, tak za plnění různých miniúkolů. Za vítězství nesbíráte samozřejmě pouze zkušenosti, ale také peníze, které jsou důležitou součástí hry. Asi nebudte schopní vyhrávat závody s neupraveným původním vozem a právě proto jsou zde peníze.
Pokud vás single player po nějakém čase začne nudit, rozhodně nekončete s hrou. Je pro vás totiž připraven také online multiplayer, kde můžete změřit své síly s ostatními řidiči po celém světě. Pokud vás ani toto lákadlo nepřesvědčilo si NFS Shift zapnout, tak rozhodně nejste fanoušek automobilové zábavy.