Support - Minulosť, súčasnosť, budúcnosť
Napsal Knedlajs dne 17.07.2019 pro sekci GSV nasledujúcom článku sa dozviete ako rôzne informácie o našej Support sekcii, tak aj názory a ambície do budúcna od ľudí, ktorí sa o Support sekciu starajú.
Support vždy bol, je a aj bude súčasťou nášho portálu. Pokiaľ tu budú ľudia, ktorí budú potrebovať pomôcť, bude tu aj Support team, ktorý im vždy ochotne podá pomocnú ruku.
Support sekcia vznikla ešte v začiatkoch tohto portálu. Mnoho ľudí, ktorí sa o to vtedy starali, tu už teraz nie je, no aj napriek tomu Support sekcia stále stojí pevne na nohách a funguje impozantne.
V rámci získavania jednotlivých informácii sa mi podarilo dostať k niektorým zo Support Kapitánov, ktorí sa so mnou s radosťou podelili o informácie týkajúce sa ich odvetví. Jedná sa konkrétne o PC Support Kapitána zimu, CS:GO Support Kapitána Taygeta, CS 1.6 Support Kapitána uselessa a prenádhernú VIP Support Kapitánku Lulku. MC a zároveň aj GTA Support Kapitán Rejben vám všetkým odkazuje, že ho to naozaj veľmi mrzí, ale na otázky nemohol odpovedať, pretože má slabé nohy:
Otázky, odpovede a rozličné informácie o daných Support sekciách si teda môžete pozrieť nižšie. Berte to s rezervou, pretože niektorých sa mi podarilo zastihnúť po nočnej alebo pri sledovaní anime.
Čo to vlastne tá vaša Support sekcia je, s čím všetkým dokážete pomôcť a na čo všetko sa zameriavate?
zima: Tak v prvom rade, nikde nie je jednoznačne deklarovaná sekcia PC Support. Je tam len sekcia Poradňa. A pod tým si môžu ľudia predstaviť čokoľvek. Chodia nám otázky od toho, akú stoličku si majú ľudia zakúpiť, cez všetky rôzne herné sekcie, až po nejaké zostavenie konkrétneho počítača. Primárne sa ale zameriavame na všetko ohľadom počítačov. Osobne som ale za to, aby sa všetky sekcie zjednotili. Pretože, keď ti nejde napríklad 1.6ka, tak veľakrát je v pozadí OS, kvôli ktorému to nejde, alebo ovládače, alebo nemáš dosť výkonné železo. Páči sa mi napríklad fungovanie v CS 1.6 Support sekcii. Oni idú naozaj dobre.
useless: (Smiech) No v podstatě CS 1.6 Support je místo, kde trochu víc zkušenější pomáhají tím méně zkušeným ohledně problému s CS 1.6. Nejde ti zapnout, něco je s ní špatně nebo chceš něco udělat a nevíš jak. Orientujeme se na CS 1.6, ale mnohokrát se již stalo, asi tak půlka, že se náš Support prolýná s PC Supportem. Třeba někomu laguje hra, hmmm, čím to asi může být. Špatným nastavením? Asi těžko.
Taygete: V podstatě ten CS:GO Support se může navázat i na PC Support, kde můžeme pomoct hráčovi vybrat ten správný počítač, který se mu bude právě k té hře hodit, pomoct s nějakýma problémama co se v tý hře vyskytujou a tak no. Nejčastější problém mají hráči asi s FPSkama.
Lulka: VIP Support slouží na řešení problému hráčů ohledně VIP výhod na všech serverech na všech hrách. Takže v momentě, když si hráč zakoupí VIP a nepřijde mu kód nebo mu kód nefunguje nebo mu nepřijde email, tak je na místě, aby zasáhl VIP Support.
Ako dlho ste vy v tejto sekcii Supportu a kedy ste sa dostali na post Kapitána? Viete, kedy vznikla vaša sekcia, a kto bol prvý Support Kapitán vo vašej sekcii?
zima: A vieš ty, že ja už ani neviem? Fakt je, že som tam začal pomáhať ako bežný Admin. Nejako som chcel pomôcť portálu, a keďže som mal nejaké schopnosti na vyššom leveli aj čo sa týka počítačov, tak som sa o to vedel podeliť a už potom v podstate ako som tam fungoval, tak ma prijali ako klasického Supporta a neskôr ma Khertys oslovil, aby som to zobral na svoje bedrá. Kto bol ale prvý PC Support Kapitán, tak to ti neviem povedať.
useless: Věřil bych tomu, že CS 1.6 Support vznikl jako jeden z prvních Support sekcí. Jako, začínalo to tu CSkem, že jo, takže asi jo. Kdo byl první? Tak to teda nevím. To by mohl vědet někdo, kdo je tady dýl, než já. Já jsem Support od roku 2015. Probral jsem tuto sekci nějak rok potom.
Taygete: CS:GO Support rozhodně nevznikl s ostatními sekcemi najednou. V podstatě to, co tady teďka vidíš, tak ten jsme dostali my se zimou, přebrali jsme to po WEYNovi a vybrali jsme si tam nějaký lidi. Ale z minulosti ti toho o CS:GO Supporte moc neřeknu. Tehdy jsem to nějak moc neřešil.
Lulka: Kdysi to nebyl takový Support jaký známe teď. Tenkrát to bylo komornější, takže nebylo potřeba, aby bylo tolik Support sekcí. Hlavně nebylo tolik her na GameSites, bylo málo lidí v Admin teamu a všechno se to řešilo tak nějak komorněji. Nebylo to jako teď. VIP Support nebyl ani od roku 2009. (To je rok, kedy vznikol portál GameSites.) Já jsem se tady objevila 2010, 2011 jsem byla Admin a VIP Support jako takový ti teda nedokážu říct, kdy byl. Ale když jsem ho přebírala, tak se o to starali hlavně Dwandy a Garlin.
Ste spokojní so svojím Support Teamom?
zima: Tak vzhľadom na to, aké sú možnosti, tak som spokojný. Ľudí by sa našlo veľa, ktorí by to robili radi, ale nejde len o to to vedieť, ale aj vedieť sa nejakým spôsobom kvalitne vyjadrovať a učesať tie svoje myšlienky.
useless: Nó, jako můj team jsem já a Optim, který to má jen, aby jsem tady nebyl sám. :-D Takžeee... Ale budu teďka s nějakým týpkem dělat pohovor, tak snad to vyjde.
Taygete: Tam to v CS:GO Supportu řeší víc i ti samotní lidi, než ti Supporti. Proto ten CS:GO Support podle mě ani není nějak moc potřeba.
Lulka: Support team? Co to je? :-D Na fóru často na dotazy odpovídá PEto. Na mailu jsem sama, CS:GO a GTA V řeším s Gustíkem, který to tam v podstatě tak přebírá. Ale na 1.6ce jsem taky sama.
Čo je náplňou Supporta vo vašej sekcii a čo musí vedieť?
zima: Tak musí mať určite nejaké základné znalosti ohľadom ako softvéru, tak aj hardvéru a musí tiež aj vedieť hľadať nejaké riešenia, ktoré na tých rôznych vrstvách vznikajú.
useless: Základy o CSku a gúglit no.
Taygete: Tak jako do Poradny, tak i v CS:GO Supporte. Nemusí mít ty znalosti. Stačí, že si je dokáže vyhledat a s tím se dostanete všude. Nikdo vám na klávesnici koukat nebude.
Lulka: No, my máme vlastně na fóru VIP Poradnu, takže hráči mají možnost kontaktovat VIP Support přímo tam. Pokud se v tom vyznají, založí si téma a poté buď jsou rovnou vyřešení nebo se to přesouvá na mail, kde to už řeší vyšší mocnosti. Takže mail je nejhlavnější částí tohoto Supportu a maily neustále chodí, takže ano, kontaktují mě často. Tak hlavně to.
Ak by ste mohli, čo by ste zmenili do budúcna vo svojej Support sekcii?
zima: No, ak si všimneš, tak napríklad v CS:GO sekcii sa mi páči, že strašne veľa tých ľudí, ktorí riešia chod tej sekcie, tak majú aj všelijaké iné posty ako HLSA, či Admini, alebo takí ľudia, ktorí sa venujú aj iným oblastiam, tak sa vedia nejakým spôsobom angažovať aj v samotnom Supporte a jeho chode, čo mi v iných sekciách uniká. Pretože veľakrát nastávajú otázky, na ktoré dokážu fundovane odpovedať práve títo ľudia. A toto je nejaký ďalší smer, kadiaľ sa môžeme uberať.
useless: Co by se mohlo změnit? Mohlo by být víc lidí, kteří tu hru hrajou, protože čím víc lidí ji hraje, tím více můžeme lidem pomoct, protože teďka je to absolutně a totálně mrtvé. Nevím, jestli jenom CS 1.6 Support, ale jako na tohle by stačil klidně jeden člověk. Budoucnost by taky byla fajn, pokud by z toho něco bylo z toho supportování. Takže by to chtělo hlavně co dělat a pak možná nějaké větší odměny, když si je zaslouží.
Taygete: Měl jsem něco v plánu, ale nevím. Moc lidí tam o ty problémy nepíše a ti Supporti... Kdyby jsem je měl fakt hodnotit, to bodování, tak bych je asi všechny vyhodil. Ale do budoucna s CS:GO Supportem asi nemám nějaké zvláštní plány. Spíš s PC Supportem. Ale tam bych si to musel taky dokopat nejdřív, protože tam furt někdo něco chce. Když se to tak veme, tak by asi bylo nejlepší všechny Support sekce spojit do Poradny a všechno by se řešilo tam.
Lulka: Na GS řeším hlavně ty maily, hlavně, když jsem třeba v práci. To je důležité, aby bylo obslužené to fórum a ten email. Jak teď, tak i v budoucnu. Jinak bych asi neměnila nic.
Čo by ste odkázali naším hráčom a možným záujemcom o post v možno práve vašej sekcii Supportu? Má to zmysel sa k vám vôbec hlásiť a dostať?
zima: Tak má to zmysel, veď aj ty si v podstate u nás dostal šancu a vidíš, že si v podstate svojím nejakým aktívnym prístupom a potom aj rozvíjaním vzťahov postupoval ďalej, takže hej. Je to jedna z ciest ako byť viditeľný, ako dať o sebe vedieť, ako sa predviesť a potom ďalej na tom stavať.
useless: Jakooo, jestli je to baví a mají nějaké zkušenosti, tak je to bude bavit i bez nějakých odměn, ale takových lidí moc není, takžeee... :-D Ale né, žertuju, to jen mně se nechce dělat pohovory. :-D No, já je nechci moc lákat na nějakou bláhovou budoucnost na GameSites, když na tom nic není. Prostě baví tě to, chceš pomáhat, tak můžeš.
Taygete: Nevím, jestli je to i na jiných Support sekcích, ale v CS:GO a PC Supporte jsme zavedli bodovací systém, nebo-li bodování, kde se hodnotí aktivita Supportú za celý měsíc. Pak se Supporti odměňují dle aktivity. Má to ale i nevýhodu. Pokud nemá Support omluvenku a nasbírá málo bodů, tak ho pak můžu ze Supportu vyhodit.
Lulka: Bohužel, žádnou pomoc nehledáme. Ono jde o to, že PEto na tom fóre odpisuje poměrně často a vždycky tam ty odpovědi jsou rychle. A na tom mailu to ani nejde, aby tam měl nějaký Admin přístup, protože to už je trochu moc intimní. Taktéž bych ráda vzkázala hráčům, aby si pořádně četli postupy na aktivaci VIP a dodržovali je a poté nás zbytečně nesoudili za něco, co je jasně napsáno. Jako, že jsme zlí, a že nás půjdou žalovat a že se s náma budou soudit, protože si neumějí přečíst, že mají odeslat dvě SMSky a tak dále.
Krutá pravda o fungovaní Supportu bola odhalená!
Úprimné odpovede našich Support Kapitánov vás všetkých určite nadchli. Niektorých menej, iných viac. Vo výsledku si ale dovolím tvrdiť, že, ako povedal useless, pokiaľ máte chuť pomáhať a naučiť sa niečo nové, tak do každej jednej Support sekcie (s výnimkou VIP) vás určite naši Support Kapitáni s radosťou prijmú a postarajú sa o to, aby sa vám tu u nás páčilo.
A ktovie. Možno práve Vy sa dostanete do pamäte mnohých hráčov ako najlepší Support v histórii GameSites.