{{ flash.text }}

Historie herního světa #1

Napsal dne 16.09.2014 pro sekci GS
První díl mého seriálu o historii her, ve kterém se budu snažit shrnout nejdůležitější milníky tohoto průmyslu. V tomto díle se podíváme až do roku 1947, kdy vznikla první elektronická hra, tehdy ještě na katodových trubicích.

Zdravím vás u prvního dílu mého „seriálu“ o počítačových hrách. Pokusím se zmapovat všechny důležité milníky, které nám tento ekosystém nabízí. Nejdřív si budeme ale muset říct, jak bude toto mapování probíhat. Budu se snažit mapovat vše od 70. let minulého století. Je možné, že něco vynechám, tak se o své zkušenosti můžete podělit v komentářích. To je všechno, můžeme začít.

Vše začalo v roce 1947
Je to neuvěřitelné, protože v té době nebyla žádná technika, která by něco takového dovolovala. Proto nemluvíme úplně o počítačové hře. Jak fungovala? Byla založena na osmi katodových trubicích, díky kterým byl simulován výstřel rakety. Několik tlačítek umožňovalo měnit rychlost a dráhu letu střely. Jak jsem již říkal, nebylo možné díky nedostačující technice nic vykreslovat. Proto byly herní prvky nakresleny na fólii položené na CRT.

 

Interakce člověka je možná
A.S. Douglas pro demonstraci svého tvrzení o interakci člověka a počítače v roce 1952 vytvořil OXO, grafickou verzi piškvorek. Hra běžela na počítači EDSAC. Díky doložení tohoto tvrzení bylo prokázáno, že člověk je schopen interakce s počítačem, tedy i schopen na něm hrát hry. Na videu níže sice nevidíme počítač EDSAC, ale pouze emulátor, stále na něm ale běží původní hra. Jak můžeme vidět, vše se vypisuje do okna "Output From", přesně tak, jako tomu bylo za EDSAC.


Je libo trochu tenisu?
Podle mnohých se ovšem začátky počítačových her datují až do roku 1958. V tomto roce vytvořil William Higinbotham hru Tennis For Two, která dokázala hráči představit tenisový kurt z boku. Hra se hrála na dvou ovladačích, na kterých byly prvky pro ovládání trajektorie a odpálení míčku. Hra byla umístěna v Národní laboratoři Brookhaven v New Yorku. Popravdě je na videu novější předělávka od ATARI z roku 1972, ale koncept je stejný.


 

Vesmírná válka
Tuto hru vytvořila skupina studentů v roce 1961. Hru pojmenovali Spacewar. Hra byla pro dva hráče, kteří byly proti sobě v kosmických lodích a pálili po sobě rakety. Uprostřed pole byla ovšem černá díra, která vytvářela gravitační pole a tím i další nebezpečí pro hráče. Hra byla distribuována s počítači DEC.

V příštím díle se podíváme na úsvit zlatého věku, automaty. Děkuji za přečtení článku a budu se těšit i příště

     
napsat komentář
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ comment.created }} VIP
{{ comment.text }}
Komentář byl smazán
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ reply.created }} VIP
{{ reply.text }}
Komentář byl smazán
napsat komentář