{{ flash.text }}
sponzor gamesites.cz

Update, který v GTA V ještě nebyl

Napsal F3N0M3N dne 21.03.2021 pro sekci GS
Ačkoliv je GTA V relativně stará hra, která je s námi ve světě gamingu již přes 7 let, tak se stále jedná o velice populární hru v čele s režimem online, na kterém se stále dále pracuje a stále dostává řadu updatů od vývojářů. V tomto článku se podíváme na jeden výjimečný update, který ve hře za celých 7 let a několik měsíců ještě nebyl.

GTA V, hra, která od vypuštění do světa zlomila několik rekordů, měla a stále má také několik stinných stránek, převážně v režimu Online. Každý pravý gamer si určitě vzpomene, jak možná ještě teď nebo spíš před pár lety klikal v legendárním GTA San Andreas kódy na plné zdraví, vestu, peníze a létající auta. Ano tímto se chci dostat k jednomu ze stále aktuálních problémů GTA, k cheaterům, kteří k celé sérii GTA pravděpodobně patří, ale troufám si tvrdit, že v GTA Online se jedná o nežádoucí subjekty, které se ze hry zatím nepodařilo odstranit.

Co se ale konečně povedlo změnit, je již minulostí semletý nekonečně dlouhý loading do GTA Online, s čímž vývojáři hry téměř 6 let prakticky nic neudělali, co se počítačové verze hry týče. Nyní by mělo dojít ke zrychlení až o celých 70 %, kdy by měli největší změnu pocítit uživatelé starších pomalejších počítačů.

 

Celý příběh tohoto updatu se netočí okolo Rockstaru, ale okolo jednoho z fanoušků hry se jménem t0st. Tento fanoušek na sebe upozornil již na začátku března tohoto roku, když na Githubu tvrdil, že přišel na způsob, jak zrychlit načítání do GTA Online až o 70 %. Dále také popsal, co bylo stěžejním problémem a sám vydal svůj neoficiální fix, který sloužil převážně jako důkaz jeho tvrzení, nikoliv jako update do hry pro běžné použití ostatními hráči. Největší překážkou v loadingu byl podle něj soubor, který obsahoval přes 68 000 položek, které se dají ve hře zakoupit a při jehož loadingu hra využívala velice malý zlomek výkonu procesoru, za což mohla chyba ve zdrojovém kódu.

Netrvalo dlouho a situace si všiml i samotný Rockstar, který situaci důkladně prošetřil a poté dal t0stovi za pravdu a zároveň  vydal prohlášení, že tuto opravu do hry zakomponuje. Vtipnou zajímavostí pak může být, že oprava chyby ve zdrojovém kódu  by zkušenému developerovi neměla trvat déle než 1 den, ale Rockstar si dal jako obvykle na čas a trvalo mu to o něco déle.  Důležité však je, že je chyba již opravená, a tak si hráči mohou užívat mnohem svižnější loading do GTA Online už od  16.3.2021.

Rockstar navíc běžně finančně odměňuje uživatele, kteří najdou bezpečností chyby v jejich hrách a na stránkách, a tak byl  trochu výjimečně odměněn i t0st za nalezení chyby v tomto výše zmiňovaném smyslu. Fanoušek tedy obdržel 10 000 dolarů,  což je v přepočtu nějakých 219 000 korun. To je věřím krásná částka, kterou by určitě každý ocenil, avšak spousta lidí se  domnívá, že je taková odměna od společnosti jako je Rockstar příliš malá.

A když už píši článek o rychlejším loadingu ve hře, tak jsem se rozhodl udělat malý test a vyzkoušet změřit svůj aktuální čas  loadingu do GTA Online. Výsledek byl takový, že se mi stopky zastavily na "krásných" 2 minutách a 22 vteřinách. 

Je to čas na mém relativně novém herním počítači, kde mám hru na HDD, což je velice příjemná změna oproti 10 minutám,  když jsem začínal hrát na svém starém PC. Bohužel nemůžu čas v číslech porovnat s loadingem na tomto novějším počítači  před a po updatu, ale mohu i přes to potvrdit, že to bylo pocitově rychlejší a příjemnější. A co vy? Načítá se vám GTA Online  teď rychleji? 

napsat komentář
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ comment.created }} VIP
{{ comment.text }}
Komentář byl smazán
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ reply.created }} VIP
{{ reply.text }}
Komentář byl smazán
napsat komentář