{{ flash.text }}

ProGameři v USA pod lékařským dohledem

Napsal dne 16.09.2014 pro sekci GS
LOS ANGELES- Všichni jistě známe firmu Red Bull. Prodávají miliony energy drinků, a také sponzorují různá odvětví extrémních sportů. Jednou z jejich strategií byla spolupráce s přicházejícími novými sporty jako byly skateboarding a snowboarding dávno předtím, než se masově rozšířily díky své obrovské popularitě. Stejně tak se Red Bull nyní zaměřuje na tzv. eSports. V příštích několika letech očekává velký nárůst pro gamingu a proto firma neponechává nic náhodě.

Během jednoho víkendu v září Red Bull využil svoji kancelářskou budovu v Santa Monice a uspořádal speciální pro gamingovou LAN akci. Pozvali dvanáct top hráčů Starcraft II a tři týmy do hry Halo:Reach, aby se připravovali na nadcházející Major League Gaming (MLG) Orlando Pro Circiut Tour. Zatímco LAN akce nejsou pro hráče novinkou, Red Bull využil tuto událost více, než jen jako setkání svých sponzorovaných hráčů. Firma se chovala k pro gamerům stejně jako k jejich sportujícím protějškům. Připravila jim totiž kompletní servis, který se týkal jak lékařských služeb, tak i výživy.

„Jsem členem Red Bull týmu,“  řekl profi hráč Halo:Reach Clete „Assault“ LoRusso. „Oni nás brali jako sportovce. Někteří možná ne, ale někteří ano. Může se to zdát divné, ale chovali se k nám stejně.“  Red Bull dokonce využil nejnovější lékařské přístroje, aby jim měřil tepovou frekvenci během hraní. Danish „Dmag“ Maqbool (bývalý pro gamer Halo), který komentoval celou akci a zajímaly ho výsledky měření, řekl: „Hráči byli připojeni na monitory, sledovala se úroveň hydratace a stoupající nebo klesající tepová frekvence během stresových situací. Profesionálové je sledovali a vyhodnocovali, jak se stravují a co dělají  během hraní. Je to neuvěřitelné, je to obrovský krok dopředu.“

„Můžu sledovat, jestli hraji lépe když mám vyšší tepovou frekvenci, nebo hraji lépe pokud jsem klidný a koncentrovaný. Lékaři nám vyčíslili úroveň hydratace,“ řekl další pro gamer David „Walshy“ Walsh. „Připojili mě na srdeční monitor. Je super se zúčastnit této akce a dozvědět se o sobě nové věci.“

Jedna z věcí, kterou mají pro gameři společnou s vrcholovými sportovci, kromě toho, že rozvíjí své dovednosti, je právě sport. Mnoho z nich sportuje na střední nebo na vysoké škole. Další pravidelně cvičí, pracují nebo se sportu věnují ve svém volném čase. „Na vysoké hraji baseball. Být hydratovaný a dostatečně odpočinutý jsou dvě nejdůležitější věci, ať se to týká baseballu nebo hraní,“ řekl LoRusso. „Pokud jsem hydratovaný a odpočinutý, mohu naplno pomoci svému týmu vyhrát.“ Walsh věří, že pro hraní Halo:Reach na profi úrovni je nutné být fyzicky i psychicky úplně „v pohodě“. Během roku se více zaměřil na stravování a cvičení a nedávno dokončil duathlon se svou matkou (3 km běhu, 30 km jízdy na kole, 4,7 km běhu). „Právě teď jsem v kondici a hraje se mi opravdu dobře,“ konstatuje Walsh.

Hráč Halo:Reach Ian „Enable“ White si myslí, že nová spolupráce medicíny a gamingu je opravdu dobrá. „Fyziologové nám monitorovali tepovou frekvenci, všímali si, kdy jsme opravdu „zažraní“ do hry, kdy se zklidňujeme. Potom všechna data vyhodnotili a my jsme mohli odhalit naše silné a slabé stránky,“ řekl White. Když se sám připravuje na velký turnaj, kde o vítězství rozhoduje každý frag, ví, jak se zklidnit. „Myslím na to, že hraju opět u sebe doma, jsem tam sám a nikdo kolem se nedívá“, pokračuje White. „Lidé okolo bývají hluční a já nechci znervóznět a nehrát „svoji“ hru. Když jsem v pohodě, vím, že hraju jak nejlépe umím, proto vytěsním vše okolo a soustředím se jen na hru.“

Eric „Snipedown“ Wrona má svoji vlastní předsoutěžní přípravu, která zahrnuje zklidnění dechu a mentální soustředění se na hru. „Vysvětlili nám, jak funguje hydratace, srdeční rytmus a všechno okolo. Vzali nám vzorky krve a moči, aby mohli změřit vše potřebné.“ Je zajímavé, že jsem tyto věci (zklidnění se) dělal před chvílí sám doma,“ povídá Wrona. „Kdykoliv cítím, že začínám hrát špatně, zklidním své dýchání a moje soustředění se mi vrátí zpět. Hra se mi začne opět líbit. Je to tady opravdu super, protože nám ukážou aktuální výsledky. Já můžu vidět, jestli hraji lépe s vyšší tepovou frekvencí nebo pokud jsem více klidný a soustředěný.“

Při útoku v Halo:Reach rozhoduje klid a soustředěnost o vítězství a porážce.

Části tohoto experimentu se dokonce zúčastnili  hráči Stracraftu II, včetně jednoho z nejlepších Američanů Stevena „Destiny“ Bonelliho. „Řekli nám jak funguje hydratace, srdeční rytmus a všechno okolo. Vzali nám vzorky krve a moči, aby mohli změřit vše potřebné,“ vysvětluje Bonelli. „Na hrudník nám dali snímače, na malých hodinkách byla vidět tepová frekvence podle toho, co jsme dělali.“ Bylo to vůbec poprvé, kdy Bonelli přemýšlel o výživě, hydrataci a tepové frekvenci během hraní Starcraft II.  „Většina lidí, kteří hrají  hry nepřemýšlí o zdraví a zdravé stravě,“ říká Bonelli. „To byla jedna z věcí, kterou nám prezentovali na konci. Ve fyziologii člověka je to neprozkoumaná oblast. Vědci nedělají výzkumy, které se zabývají zdravím lidí, kteří hrají profesionálně počítačové hry.“

Je zajímavé vědět, že mladí američtí gameři zjistili, k čemu slouží sporttester(!) Na druhou stranu, ruku na srdce, kterému českému profi týmu se dostalo takovéto podpory. Přece jen, Spojené státy mají v této oblasti poněkud náskok. Můžeme tedy očekávat, s jakými novinkami přijdou a čím nás překvapí v budoucnu bohatí sponzoři pro gamingu.

Zdroj: gamespot.com

     
napsat komentář
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ comment.created }} VIP
{{ comment.text }}
Komentář byl smazán
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ reply.created }} VIP
{{ reply.text }}
Komentář byl smazán
napsat komentář