{{ flash.text }}

Niečo z historie Valve

Napsal dne 16.09.2014 pro sekci GS
Rozprávame příběh zakladatelů Valve, bez ktorých by svět nikdy nezakusil uhrančivou atmosféru Half-Life, logickou hříčku Portal či komiksové bitvy v Team Fortress 2.Chcete vediet ako to všetko začínalo a ako vznikli vaše obľúbené hry? Viac info sa dozviete v novinke.

Oba zakladatelé, Gabe Newell a Mike Harrington, byli do roku 1996 zaměstnanci Microsoftu a pomáhali při vývoji operačních systémů Windows. Roční obrat Microsoftu již tehdy dosahoval astronomických částek. Newell s Harringtonem proto byli multimilionáři.
Jejich bývalý kolega Michael Abrash odešel začátkem 90. let do id Software, kde pracoval na akčních titulech jako Doom či Quake. Jelikož měli Newell i Harrington slabost pro počítačové hry, domluvili si přes Abrashe schůzku s Johnem Carmackem, šéfem id. Tak se jim podařilo licencovat engine hry Quake a práce na vlastním titulu pomalu mohly začít.
 Vývojářský tým, který Newell s Harringtonem financovali z vlastních kapes, potřeboval název. Padla řada absurdních variant. Ať už to byla Nosorožčí jizva (Rhino Scar) či Muší sbor (Fruit fly Ensemble), žádná se neuchytila.Vývojáři nakonec zvolili ventil (Valve), který symbolizuje kontrolu nad zábavou, jenž má společnost pevně v rukou. Firma vznikla v den Newellovy svatby.

Úvodní rok Valve vyvíjelo hned dva tituly zároveň. Quiver byla typická střílečka z pohledu první osoby a Prospero napínavé dobrodružství plné záhad. Obě hry se měly objevit na pultech obchodů koncem roku 1997.
Po roce vývoje však autoři dospěli k názoru, že tituly nejsou dostatečně kvalitní a na základě získaných zkušeností začali navrhovat hru zcela novou. V projektu se spojovaly elementy obou předešlých titulů a vznikala tak kombinace silného příběhu a strhující akce. Výsledek dnes známe jako Half-Life.

Zázračná demoverze

Dojednat vydavatelskou smlouvu bylo pro Harringtona s Newellem obtížné. Když vizionářsky mluvili o technologiích, které by umožňovaly pohyb úst či pokročilejší animaci postav, nebral nováčky nikdo vážně. Pro bývalá esa Microsoftu to nebylo jednoduché období. Nakonec se podařilo přesvědčit Sierru Online, která tehdy neměla v portfoliu silnou střílečku a na nabídku proto kývla.
Hru poprvé prezentovali na věhlasné herní výstavě E3 v roce 1997. Newell vzpomíná, že jejich stánek nebyl na příliš lukrativním místě a návštěvníci zpočátku o jejich hru nejevili veliký zájem. Zpráva o nevídaně kvalitní hře se však rychle šířila a stánek brzy zaplavili zvídaví hráči. Zázračná demoverze

Modifikace - trefa do černého

Hráče strhla kupříkladu atmosféra druhé světové války, kterou umně zachytil Day of Defeat; okouzlila je populární variace na Team Fortress a věhlas geometrickou řadou nabíral i souboj policejních jednotek s teroristy v Counter-Strike. Právě ten se postupem času stal nejhranějším akčním titulem všech dob a podepsal se proto notným dílem na výtečných prodejích debutujícího Half- Lifu.

Neskôr v roku 2004 Valve do světa vypustilo Steam: aplikaci, která měla zajišťovat aktuálnost jednotlivých titulů. Steam se později stal také nejvýznamnějším digitálním obchodem s hrami. Do dnešního dne si na něm vytvořilo účet 25 milionů lidí a předpokládá se, že 70% digitálních kopií se prodá právě jeho prostřednictvím.

     
napsat komentář
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ comment.created }} VIP
{{ comment.text }}
Komentář byl smazán
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ reply.created }} VIP
{{ reply.text }}
Komentář byl smazán
napsat komentář