{{ flash.text }}

THE ELDER SCROLLS V/ SKYRIM (2. část)

Napsal dne 16.09.2014 pro sekci GS
Vítám všechny opět u pokračování představení skvělé gamesy z dílny Bethesda Studios. Dnes se podíváme na to, jaké změny nás čekají oproti předchozím dílům série, na čem vývojářský tým zapracoval a co se naopak příliš nepovedlo. Třeba zjistíte, že už vás nemůže herní svět překvapit a budete se nudit. Nepředpokládám ale, že Skyrim nechá někoho chladným, že vás ani trochu nezaujme. Nebudu vás již déle napínat a zvu vás mezi zloděje, mágy a válečníky.

V zákulisí Skyrimu to ale vře. Politické soupeření, rasové problémy a válečné přípravy jsou na denním pořádku. Vypadá to, že po tobě nikdo nechce, aby ses zabýval těmito násilnostmi a šel raději svou cestou. Ne, spousta lidí ve Skyrimu ti bude život ztěžovat.

Ve své podstatě je Elder Scrolls V akční RPG s vlastním otevřeným světem. Avšak pokud narazíte na nějaké překážky, s údivem zjistíte, jaký Bethesda vytvořila nesmírný virtuální svět, který žije a dýchá. Skyrim nemá pouze vlastní historii, kterou poznáte při objevování ruin nebo konverzací s NPC, ale půjčuje si a míchá také historii z předchozích dílů. Během dialogů ve hře se zde zmiňuje Oblivion a výbuch Rudé hory (Morrowind). Knihy, některé známé a některé nové popisují dokonce více detailů z tradic Tamrielu v předchozích čtyřech érách.

Tři hlavní frakce, které nejvíce odpovídají  starým gildám z předchozích titulů  jsou Společníci (gilda bojovníků), Škola mrazu (mágové) a Zloději. Každý z nich má originální příběh, kterým procházíš tak, jak roste tvůj skill  během plnění úkolů. Spousta questů směřuje k zajímavým dobrodružstvím, můžete skončit v žalářích či ruinách v okolí severní provincie.

Spoustu zákonitostí ve hře zůstalo zachováno, jako útočení, plížení, alchymie a kouzlení, ale jejich provedení se změnilo k lepšímu. Alchymie a kouzlení je mnohem čitelnější, jsou třeba specifické postupy pro jejich správné provedení. Zručnost se zlepšila tak, že můžete vyrábět vlastní zbraně, zbroje a klenoty, stejně jako můžete zušlechťovat potřebné materiály.

Ti, kdo hrají za zloděje, budou pociťovat neodolatelné svrbění v prstech sebrat rozličné předměty ležící v obchodech nebo domech. Podstata Elder Scrolls spočívá v tom, že můžete využít prakticky všechno, co najdete kolem sebe. Jako mágové máte vylepšené schopnosti k vrhání dvojitých kouzel, nebo dokonce můžete vrhnout dvě rozdílná kouzla zároveň pro větší účinek. Rváči mohou také využít schopnosti dvojitého úderu, ale často bude lepší držet v druhé ruce štít kvůli obraně.

Systém levelů doznal asi největší změny. Hráči už nebudou zmateni těžko udržitelným systémem vývoje z předchozích částí Elder Scrolls. Bethesda přepracovala větší či menší rozdíly skillů, místo toho každý skill přispívá k rozvoji vaší postavy. Hráči mohou lovit body v různých skillech, které vedou k rozvoji postavy právě ve vybrané oblasti.

Umělá inteligence bude největší slabostí ve Skyrimu. Často můžete spatřit družiny a oddíly, jak se pohybují v divočině dokola a objeví se tam, kde by to nikdo nečekal. Stejně tak kouzla, které vám ukazují  další  postup a směr nefungují vždy spolehlivě:  jednou  mě kouzlo zkoušelo navést přímo skrz zeď.

Grafické zpracování ve Skyrimu je více než působivé. Každý dungeon, jeskyně, ruina a město je jedinečné a detailně zpracované. Každý utajený předmět je umístěn s pečlivostí a okolí je pulsující a plné života. Noční obloha tančí různými odstíny a barvami. Stále je náročné vytvořit skvělou postavu, ale charaktery jsou mnohem propracovanější než v předchozích dílech. Jedním z mála nedostatků světa takovýchto rozměrů je to, že ztratíte vlastní cit pro střízlivý náhled. Stromy a rostliny se nehýbou a nevlní, když jdete okolo, spíše vypadají jako namalované.

Ačkoliv je načítání mezi lokacemi těžko rozpoznatelné, malé lagy  jsou vidět, když opustíte území  Skyrimu. Můžete si všimnout drobného rozmazání a problémů s měnícím se světlem, které ubírají na dojmu ze hry, ale je to stále daleko od toho, abychom tuto hru přestali hrát.

Velká pozornost byla  věnována  soundtracku. Hudba dokonale sedí k prostředí a žánru hry. Stupňující se tempo a hlasité pokřiky doprovázejí útoky draků, zatímco lehčí a klidné melodie podkreslují každé město a vesnici. Každý NPC nemá svůj vlastní hlas, docílit toho by bylo téměř nemožné. Trochu více rozdílností by bylo vítáno, ale nic jiného jsme asi nečekali.

Skyrime prostě patří mezi hry roku a mohla by se blížit dokonalosti, kdyby se zlepšily viditelné grafické nedostatky. Bethesda  vytvořila  virtuální svět, kde se mohou hráči ztratit při objevování mnoha dobrodružství, ale mohou zde vytvořit i vlastní příběhy. Mág, bojovník, zloděj nebo někdo jiný. Každý má ve Skyrimu své vlastní místo. Elder Scrolls V nabízí hluboké zážitky, které udrží spoustu fanoušků týdny ve hře. Když vstoupíš do Skyrimu, tak už nejsi hráčem. Staneš se Dovahkiinem.

Zdroj: press2reset

 

 

     
napsat komentář
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ comment.created }} VIP
{{ comment.text }}
Komentář byl smazán
komentářů: {{ comment.owner.comments }}
{{ reply.created }} VIP
{{ reply.text }}
Komentář byl smazán
napsat komentář