Volná debata o kostičkách v Minecraftu.

Order of the stone - můj klon Minecraftu [Java - LWJGL]

Příspěvekod jerry1921 » 22 úno 2014, 21:17

Není to nic světobornýho, ale jen tak pro zábavu programuju vlastní klon Minecraftu, pochlubit se ale stejně musím :D

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Co hra umí:
    Rozdělení světa do chunků variabilní velikosti
    Generování světa pomocí simplexového šumu
    Chytré generování geometrie světa (vykreslují se pouze viditelné stěny bloků)
    Je relativně rychlá
    Detekce označeného bloku (je potřeba vylepšit, ale funguje)
    Používá vertex arrays k vykreslování chunků (v budoucnu VBO?)
    Podpora bloků s různými texturami (texture atlas, ještě je potřeba zapracovat na "lícování")
    Přidávání/mazání bloků
    Průhledné bloky
    Menu
    (Detekce kolizí) / Momentálně vyplá
Co hra zatím neumí:
    Ukládání/načítání světa
    Postupné načítání a unload chunků (render distance)
    Nekonečný svět
    Light engine
    Zvuky
    ...?
Changelog:
Kód: Vybrat vše
17-2-14-1
- Nový generátor světa, využívá simplexový šum
- Každý chunk se teď generuje zvlášť (příprava na nekonečný svět)
- Úpravy GUI
- Úklid a optimalizace kódu
16-2-14-2
- Vylepšené GUI, hlavní menu po startu hry
- Jméno (Order of the stone - narážka na původní jméno Minecraftu)
- Generování kamene
16-2-14-1
- Upraveny normály na stranách bloku (Prakticky vždy je teď vidět stín, je to nerealistické, ale vypadá to líp)
- Optimalizace rebuildu geometrie chunku, rebuild je teď asi 5x rychlejší a už nepoužívá ArrayList
- Lehce zvětšen FOV
- Dočasně odebrány kolize (pracuji na jiném systému kolizí)
11-2-14-1
-Možnost volit blok přes numpad
-Ctrl pro let dolů
-Úklid kódu
-Volba pro násobič heightmapy
9-2-14-1
-Vylepšené GUI
-Menu (ESC)
-Funkční nastavení (přístup z menu)
-Možnost změny filtrování textur
8-2-14-1
-GUI (Zatím jen nastavení, otevírá se pomocí E)
-Přesnější timer
-Možnost změny velikosti světa
7-2-14-1
-Detekce kolizí (ještě úplně nefunguje a občas se můžete "zaseknout")
-Lehce zvětšen selection box, aby nedocházelo k z-fightingu
6-2-14-2
-Druhý render pass (průhledné bloky)
-Přidány 2 průhledné bloky (sklo, listí)
6-2-14-1
-Opraven bug s pokládáním bloků mimo dosah
-Optimalizace: rebuild okolních chunků se teď dělá jen pokud je potřeba
-Změněna boční textura trávy
-Výška chunku zvýšena z 16 na 128
-Zdvojnásobená výška heightmapy
-Možnost výběru stavebního bloku (1-9)
-Ukazatel vybraného stavebního bloku
-Pár nových bloků
5-2-14-2:
-Texture atlas (podpora více bloků)
5-2-14-1:
-První release

Ovládání:
Myš + WASD - Pohyb
Alt/Ctrl a Mezerník - létání
Shift - zrychlit
Tlačítka myši - přidat/odebrat blok
F - celá obrazovka,
ESC - Menu
0-9 - Vybrat blok

Chunky zatím nejsou nijak vertikálně dělené, takže pro pomalejší procesory je rebuild (přidání / odebrání) bloku celkem zabíračka. Celá hra běží v jednom vláknu takže dokud se rebuild nedokonční hra se jednoduše na pár milisekund sekne.

Textury jsou prozatímní z Ovo's rustic pack, snad mě autor nezabije pokud to zjistí :D.

Download nejnovější verze (EXE)
Soubor stačí stáhnout a spustit, je potřeba Java 1.6 a vyšší
jerry1921
Kolemjdoucí
Kolemjdoucí
 
Příspěvky: 1
Registrován: 22 úno 2014, 20:55

Order of the stone - můj klon Minecraftu [Java - LWJGL]

od Rumcajz » 22 úno 2014, 21:17

A uz jsi vyzkousel treba tohle? Rumcajz
Rumcajz
Rumcajz
Patriot
Rumcajz
 
Příspěvky: 97323
Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22

Zpět na Volná debata

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků