Příspěvků: 5
• Stránka 1 z 1
Export textur z BSP
Během práce na jiném projektu jsem (téměř i omylem) vytvořil exportér / extraktér.
Neexistuje oficiální "dokumentace" pro BSP soubory, tudíž jsem použil tuto.
Samotný exportér vezme část souboru (Texture Lump) a vytáhne z ní vložené textury (-nowadtextures). Vložené textury následně uloží do stejné složky jako je původní BSP soubor.
Download obsahuje 2 soubory v ZIP souboru:
Download:
Samozřejmě respektujte práva původních autorů. Tento program pouze dává přístup k uloženým "obrázkům" a ukládá je v jiném formátu.
PS: Později sem přidám i verzi, která bude schopná pracovat i s Wad soubory (wad => bmp, bsp => wad).
Neexistuje oficiální "dokumentace" pro BSP soubory, tudíž jsem použil tuto.
Samotný exportér vezme část souboru (Texture Lump) a vytáhne z ní vložené textury (-nowadtextures). Vložené textury následně uloží do stejné složky jako je původní BSP soubor.
Download obsahuje 2 soubory v ZIP souboru:
- dll - aktuálně rozpracovaná knihovna pro parsování bsp souborů
- exe - spustitelný C# .NET (Mono) soubor, cestu k bsp souboru lze zadat jako 1. argument (bez mezer) nebo po spuštění
Download:
Samozřejmě respektujte práva původních autorů. Tento program pouze dává přístup k uloženým "obrázkům" a ukládá je v jiném formátu.
PS: Později sem přidám i verzi, která bude schopná pracovat i s Wad soubory (wad => bmp, bsp => wad).
Miluju rozmanitost života. Každý den mě někdo nasere novým způsobem.
-
Abit - Kazatelův učeň
- Příspěvky: 383
- Registrován: 08 říj 2014, 17:03
Export textur z BSP
A uz jsi vyzkousel treba tohle? 

-
Rumcajz - Patriot
- Příspěvky: 97323
- Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22
Re: Export textur z BSP
Verze 2.0.0
Přidána podpora pro WAD soubory verze WAD3 (používaná v CS 1.6 i HL1).
Z BSP souboru je možnost exportu textur do:
Z WAD souboru je možnost exportu do RGB i RGBA souborů (stejně jako u BSP).
Samozřejmě respektujte práva původních autorů. Tento program pouze dává přístup k uloženým "obrázkům" a ukládá je v jiném formátu.
Download
Varování
Při pokusu o načtení textur exportovaných z BSP do WAD souboru ve Wally (oficiální stránky bohužel nefungují, ale stažení je možné na gamebanana.com) se smíchají barvy a výsledný obrázek zobrazovaný ve Wally je poničený.
Je možné, že to bude dělat pouze u mě jako následek několikanásobného testování exportu do WAD.
Pokud to potvrdí i někdo další, lze to využít i jako obsfukaci (obfuscation) WAD souboru.
Plány
V následující verzi (2.1.0) proběhne úprava UI (uživatelského prostředí) - lepší ovládání (+ možnost použití POUZE commandline arguemntů) a příprava na další rozšíření.
Tato verze by měla vyjít do 24 hodin (pokud se nic nepokazí).
V další verzi (2.2.0) bude možné editovat BSP soubory (např. rozdělit je na BSP bez textur a WAD) nebo ponechat v BSP souboru pouze textury, které nejsou v originálním CS 1.6 / HL1.
Ve verzi 3.0.0 proběhne čistka a úpravy knihovny což dovolí její veřejné vydání (již teď je obsažena v stáhnutelném ZIP souboru, ale postrádá přehlednost), které bude doprovázeno i návodem na její použití.
Source engine
Pokud by byl zájem, tak bych (pravděpodobně) mohl vytvořit i exportér pro source hry (nedíval jsem se jak to tam je dělané, jediné co jsem si zjistil bylo, že BSP nemůže obsahovat textury = může na ně pouze odkazovat)
Přidána podpora pro WAD soubory verze WAD3 (používaná v CS 1.6 i HL1).
Z BSP souboru je možnost exportu textur do:
- wad - vytvoří nový soubor s texturama nutnýma k mapě
- bmp/jpg - export do RGB souborů
- tiff/png - export do RGBA souborů
Z WAD souboru je možnost exportu do RGB i RGBA souborů (stejně jako u BSP).
Samozřejmě respektujte práva původních autorů. Tento program pouze dává přístup k uloženým "obrázkům" a ukládá je v jiném formátu.
Download
Varování
Při pokusu o načtení textur exportovaných z BSP do WAD souboru ve Wally (oficiální stránky bohužel nefungují, ale stažení je možné na gamebanana.com) se smíchají barvy a výsledný obrázek zobrazovaný ve Wally je poničený.
Je možné, že to bude dělat pouze u mě jako následek několikanásobného testování exportu do WAD.
Pokud to potvrdí i někdo další, lze to využít i jako obsfukaci (obfuscation) WAD souboru.
Plány
V následující verzi (2.1.0) proběhne úprava UI (uživatelského prostředí) - lepší ovládání (+ možnost použití POUZE commandline arguemntů) a příprava na další rozšíření.
Tato verze by měla vyjít do 24 hodin (pokud se nic nepokazí).
V další verzi (2.2.0) bude možné editovat BSP soubory (např. rozdělit je na BSP bez textur a WAD) nebo ponechat v BSP souboru pouze textury, které nejsou v originálním CS 1.6 / HL1.
Ve verzi 3.0.0 proběhne čistka a úpravy knihovny což dovolí její veřejné vydání (již teď je obsažena v stáhnutelném ZIP souboru, ale postrádá přehlednost), které bude doprovázeno i návodem na její použití.
Source engine
Pokud by byl zájem, tak bych (pravděpodobně) mohl vytvořit i exportér pro source hry (nedíval jsem se jak to tam je dělané, jediné co jsem si zjistil bylo, že BSP nemůže obsahovat textury = může na ně pouze odkazovat)
Miluju rozmanitost života. Každý den mě někdo nasere novým způsobem.
-
Abit - Kazatelův učeň
- Příspěvky: 383
- Registrován: 08 říj 2014, 17:03
Re: Export textur z BSP
Omlouvám se, ale musel jsem znovu nahrát verzi 2.0.0.
Miluju rozmanitost života. Každý den mě někdo nasere novým způsobem.
-
Abit - Kazatelův učeň
- Příspěvky: 383
- Registrován: 08 říj 2014, 17:03
Re: Export textur z BSP
2.1.0
Tak je tu zcela nový UserInterface a s ním i verze 2.1.0.
V této verzi bylo kompletně překováno UI, které lze používat buď přímo nebo zadat předem příkazy (včetně argumentů) oddělené znaky "&&".
Download
Respektujte práva původních autorů. Tento program pouze dává přístup k texturám a možnost exportu do jiných formátů.
Varování
Po uložení do WAD souboru a otevření ve Wally se smíchají barvy a výsledný obrázek zobrazovaný ve Wally je poničený, ale jinak funguje (i VHE to zobrazuje správně).
Tak je tu zcela nový UserInterface a s ním i verze 2.1.0.
V této verzi bylo kompletně překováno UI, které lze používat buď přímo nebo zadat předem příkazy (včetně argumentů) oddělené znaky "&&".
Download
Respektujte práva původních autorů. Tento program pouze dává přístup k texturám a možnost exportu do jiných formátů.
Varování
Po uložení do WAD souboru a otevření ve Wally se smíchají barvy a výsledný obrázek zobrazovaný ve Wally je poničený, ale jinak funguje (i VHE to zobrazuje správně).
Miluju rozmanitost života. Každý den mě někdo nasere novým způsobem.
-
Abit - Kazatelův učeň
- Příspěvky: 383
- Registrován: 08 říj 2014, 17:03
Re: Export textur z BSP
Nedávno jsem narazil na problém s mapama, které mají alespoň jednu texturu načítanou externě.
Patch vydávat nebudu, protože jsem udělal poměrně hodně změn v samotné knihovně a její aplikace by mi zabrala čas, který chci využít jinak (když to tu není potřeba).
Aktuálně totiž rozšiřuju tuto knihovnu o export celé mapy do OBJ modelu a to není zrovna jednoduché (jak lze vidět třeba zde).
Tímto je tento projekt ukončen.
V budoucnu tu můžete očekávat finální verzi knihovny + GUI (konzolového i oknového). To bude podporovat jak práci s mapou, tak i s texturama (pokud se mi to teda podaří rozchodit).
Patch vydávat nebudu, protože jsem udělal poměrně hodně změn v samotné knihovně a její aplikace by mi zabrala čas, který chci využít jinak (když to tu není potřeba).
Aktuálně totiž rozšiřuju tuto knihovnu o export celé mapy do OBJ modelu a to není zrovna jednoduché (jak lze vidět třeba zde).
Tímto je tento projekt ukončen.
V budoucnu tu můžete očekávat finální verzi knihovny + GUI (konzolového i oknového). To bude podporovat jak práci s mapou, tak i s texturama (pokud se mi to teda podaří rozchodit).
Miluju rozmanitost života. Každý den mě někdo nasere novým způsobem.
-
Abit - Kazatelův učeň
- Příspěvky: 383
- Registrován: 08 říj 2014, 17:03
Příspěvků: 5
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků