Volná debata o CSku a všem, co vás zajímá.

CS 1.6 MovieMaking By BlueFlag

Příspěvekod sigmor1 » 17 úno 2019, 21:43 VIP

Ahoj,

dneska bych Vám chtěl ukázat můj individuální postup při tvorbě videí z CS 1.6 HnS módu. Pujdeme krok po kroku než se společně dopracujeme k finálnímu videu.

Programy, které budeme potřebovat: CS 1.6 Steam/Non-Steam (záleží na Vás, já pro tvorbu videí preferuju NonSteam, protože můj PC nebere dobře HD textury ze steamu), Hlae (half life advanced effects), Vdub (virtualdub) a Sony Vegas.

Začneme tím, že otevřeme Hlae
Obrázek
Po spuštění Hlae se nám otevře tabulka, kde zvolíme Hl.exe naší hry. Do options napíšeme za +toggleconsole -demoedit. Optimální rozlišení pro YouTube je 1280x720. Zaškrtneme remember my changes a dáme Launch(viz. obrázek).
Obrázek

Nyní nastává část, kdy se nám spustí hra v okně a musíme zadat pár příkazů a nějaké bindy, aby nám vše fungovalo jak chceme. Vypíšeme tyto příkazy:

mirv_movie_fps 400 -> Tento příkaz nám zajistí nahrávaní videa pomocí snímků v přepočtu 400obrázků/sec
mirv_movie_filename YouTube -> Tento příkaz nám zajistí uložení videa do složky Counter Strike 1.6/YouTube
mirv_movie_export_sound 1 -> Tento příkaz nám zajistí nahrání zvuku z dema (kroky, střelba ze zbraní...)
fps_max 101 -> Tento příkaz slouží, aby při spojení snímků došlo ke správný kvalitě, dle mého názoru
hud_draw 0 -> Tento příkaz nám odstraní informativní bary ve hře (Health bar, armory, peníze, časy...)

Informativní obrázek jak to asi vypadá ve Hlae

nyní si napíšeme do konzole dva bindy, který nám usnadní nahrávání:


bind "F1" "dem_pause 0 ;mirv_recordmovie_start" -> Tento bind slouží k nahrání snímků z Vašeho dema, najdete si pozici ve které chcete začít nahrávat Váš skok, zmáčknete F1 a nahrávání započne.
bind "F2" "dem_pause 1 ;mirv_recordmovie_stop" -> Tento bind slouží k zastavení nahrávání snímků z Vašeho dema, když se dostanete v nahrávání do pozice kde chcete nahrávání Vašeho skoku ukončit, jednoduše zmáčknete F2

:!: Upozornění: Každý počítač to má idividuální, hra se po spuštění nahrávání začne sekat a poběží cca, u mě, na 4-10FPS, nedělejte si s tím hlavu, vše bude v pořádku.

Nyní, když jsme si našli začátek našeho skoku, zmáčkneme F1 a započne nahrávání. Ve chvíli kdy budeme na konci našeho skoku zmáčkneme F2. Ukončíme Hlae a budeme pokračovat dále.

Otevřeme VirtualDub, zvolíme Video -> Frame rate a do kolonky "Change Frame rate to" napíšeme 400, které jsme navolili v Hlae pomocí příkazu a dáme OK.

Nyní ve Vdubu dáme File - Open Video File a najdeme složku kde máme uložený CS 1.6 a tam najdeme složku "YouTube", kde máme uložený snímky z našeho skoku. Otevřeme jí a najdeme tam složku "take0000", tu otevřeme a rozklikneme první snímek a Vdub se postará o vše. Teď se přesuneme opět na File -> Save as Avi a video uložíme.

Shrnutí: Hlae nám pomocí příkazů a bindů dokáže dát z dema snímky, které pak pomocí externího programu Vdubu spojíme a vytvoříme z nich video.

:!: Upozornění: Nelekněte se, že video, které vyšlo z Vdubu má stále třeba 4-10FPS, vše bude all-right až video projde Sony Vegasem.

Teď se nacházíme ve fázi kdy máme zkompletovaný video z Vdubu, takže se vrátíme do složky "YouTube" kde jsou uložený snímky a vedle složky take000 najdeme audio stopu, kde je náš nahraný zvuk ze skoku. Nyní můžeme složku YouTube smazat, už ji nebudeme potřebovat.

To těžší je právě za námi a jdeme otevřít Sony Vegas. Až se nám Vegas otevře, vložte do stop video + audio a to následně označte (viz. obrázek). Po označení dáme File -> Render as a vyskočí nám tabulka kde budeme volit způsoby renderu. Zvolíme formát .wmv a nejvyšší možnost na rozlišení a následně jméno našeho videa -> Render

Hotové video vložíme na YouTube.

:?: Informace: Jelikož jsme video dělali pomocí Hlae + Vdubu na 400FPS, když jej zpomalíme, kvalita videa zůstane stejná.

Díky za přečtení, pozitivní reakce a snad Vám to pomohlo při cestě objasnit některá fakta a vytvořit své vlastní vysněné video.
“I wish it need not have happened in my time,” said Frodo.

“So do I,” said Gandalf, “and so do all who live to see such times. But that is not for them to decide. All we have to decide is what to do with the time that is given us.”
Uživatelský avatar
sigmor1
Pokročilý
Pokročilý
 
Příspěvky: 96
Registrován: 13 zář 2014, 13:35

CS 1.6 MovieMaking By BlueFlag

od Rumcajz » 17 úno 2019, 21:43

A uz jsi vyzkousel treba tohle? Rumcajz
Rumcajz
Rumcajz
Patriot
Rumcajz
 
Příspěvky: 97323
Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22

Re: CS 1.6 MovieMaking By BlueFlag

Příspěvekod polskasila » 22 úno 2019, 22:47 VIP

Zajímavý, dík ;)
Jinak není potřeba dát jako parametr spuštění -insecure? V CS:GO je za to možný dostat i VAC ban, když to spustím na VAC secured serveru.
187
Uživatelský avatar
polskasila
CS:GO HLSA
CS:GO HLSA
 
Příspěvky: 2368
Registrován: 01 úno 2015, 10:35

Re: CS 1.6 MovieMaking By BlueFlag

Příspěvekod sigmor1 » 23 úno 2019, 00:46 VIP

Ahoj, v CS 1.6 nic takového nehrozí, nebo alespoň jsem s tím nikdy neměl žádné zkušenosti. Většinu videí, které jsem vytvořil bylo pomocí NonSteamu kvůli výše zmiňovaným texturám, které mi Hlae na steamu moc dobře nebralo. Každopádně, když jsem dělal i pár videí přes Steam, zatím nikdy se mi neobjevil VAC ani jiným známým, kteří se v této branži také pohybují. Nicméně nemůžu ti to potvrdit na 100%, protože jednoduše si nejsem jistý.

Jsem rád, že se tutoriál líbí ;)
“I wish it need not have happened in my time,” said Frodo.

“So do I,” said Gandalf, “and so do all who live to see such times. But that is not for them to decide. All we have to decide is what to do with the time that is given us.”
Uživatelský avatar
sigmor1
Pokročilý
Pokročilý
 
Příspěvky: 96
Registrován: 13 zář 2014, 13:35


Zpět na Volná debata

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků