Příspěvek: 1
• Stránka 1 z 1
[*JACK] Začátky v editoru - Nástroje a pohledy
Zdravím,
ukázali jsme si, jak si J.A.C.K správně nainstalovat, teď je řada na to, abych vám ukázal základy v tomto programu.
Začátky v editoru - Nástroje a pohledy
Při otevření J.A.C.K vypadá takto:

Budu zde podrobněji popisovat, co každý nástroj dělá a jak vypadá v praxi.
První, co si ukážeme a bez čeho se neobejdeme, jsou pohledy, díky kterým se budete orientovat na mapě při editaci:

^^ Zde mělo být napsáno 2D POHLED ZLEVA ^^
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nyní se přesunem k nástrojům a to k těm nejdůležitějším, to jest levý sloupec:

Nyní každý nástroj budeme řešit podrobněji:
- Nástroj pro vybírání

- Lupa
- Kamera

- Nástroj na přidání entit

- Nástroj pro torbu objektů

Při vybrání textury a následném zmáčknutí enteru vznikne objekt:

- Nástroj na aplikaci textur

- Aplikace aktuální textury na objekt

- Nástroj na aplikaci decalů

- Ořezávaní objektů

Následně stačí zmáčknout enter:

- Nástroj na deformaci objektu

- Path tool
Tohle je tedy vše z levého sloupce hlavních nástrojů.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Klávesové zkratky:
CTRL + MOUSEWHEEL - Přidávání a odebírání okének v poli.


CTRL + Kliknutí na objekty - Vyberete více objektů.

Pokud mě ještě napadnou další zkratky, dopíšu je zde později.
Děkuji, že sis přečetl tento turotiál a doufám, že alespoň trochu pomohl.
Případné chyby nebo problémy hlašte zde
.
ukázali jsme si, jak si J.A.C.K správně nainstalovat, teď je řada na to, abych vám ukázal základy v tomto programu.
Začátky v editoru - Nástroje a pohledy
Při otevření J.A.C.K vypadá takto:

Budu zde podrobněji popisovat, co každý nástroj dělá a jak vypadá v praxi.
První, co si ukážeme a bez čeho se neobejdeme, jsou pohledy, díky kterým se budete orientovat na mapě při editaci:

^^ Zde mělo být napsáno 2D POHLED ZLEVA ^^
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nyní se přesunem k nástrojům a to k těm nejdůležitějším, to jest levý sloupec:


Nyní každý nástroj budeme řešit podrobněji:

- > Tento nástroj je zcela primitivní. Tímto nástrojem vybíráte v jednom z okének kamer objekty, které chcete spravovat.


- > Tento nástroj funguje jako lupa, už dle jména to je zjevné. Není už nic co vysvětlovat k tomuto nástroji.

- > Díky tomuto nástroji nástroji si můžete nastavit pozici kamery v 3D pohledu. (Tuto funkci jsem nikdy nevyužil, mnohem lepší, dle mého, je si kliknout do 3D pohledu a pomocí myši a šipek se po mapě pohybovat.


- > Tímto nástrojem si na svojí mapu můžete umístit jakoukoliv entitu, kterou si nastavíte. Stačí pouze kliknout s tímto nástrojem na jedno z polí pohledu a následně si ji umístit, kam budete chtít. (Základní entita pro J.A.C.K je světlo.)


- > Tímto nástrojem budete stavět své mapy. Vybráním prostoru v jednom z 2D polí pohledu vytvoříte objekt, dle libosti. (V každém úhlu pohledu je možnost objekt měnit - šířku, délku)

Při vybrání textury a následném zmáčknutí enteru vznikne objekt:


- > Tímto nástrojem je možné různě upravovat textury na objektu, který si vyberete.
- Velikost textury
- Posouvat texturu
- Změnit texturu
- rotovat texturu a další..


- > Tímto nástrojem můžete jedním kliknutím na objekt změnit texturu na tu, kterou máte aktuálně vybranou.


- > Tímto nástrojem aplikujete decaly kam chcete, stačí pouze kliknout na místo v jednom z polí pohledu. (Aplikujete na stěnu texturu, kterou máte vybranou. [Nemyslím tím přes celou plochu, pouze na velikost dané textury.])


- > Tímto nástrojem je možné různě ořezávat objekty. Pomocí dvou bodů si určíte uhel ořezání. (Bílé ohraničení objektu v 2D pohledu znázorňuje část, která nebude odstraněná.)

Následně stačí zmáčknout enter:


- > Tímto nástrojem objekt deformujete. Po kliknutí na objekt se vám ukážou body, s kterými můžete volně pohybovat a tím deformovat objekt dle svého.


- > Tento nástroj jsem nikdy nevyužil a nepochopil jeho funkci.
Tohle je tedy vše z levého sloupce hlavních nástrojů.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Klávesové zkratky:
CTRL + MOUSEWHEEL - Přidávání a odebírání okének v poli.


CTRL + Kliknutí na objekty - Vyberete více objektů.

Pokud mě ještě napadnou další zkratky, dopíšu je zde později.
Děkuji, že sis přečetl tento turotiál a doufám, že alespoň trochu pomohl.
Případné chyby nebo problémy hlašte zde

-
UnyversaL - Profesionál
- Příspěvky: 641
- Registrován: 31 říj 2015, 01:03
[*JACK] Začátky v editoru - Nástroje a pohledy
A uz jsi vyzkousel treba tohle? 

-
Rumcajz - Patriot
- Příspěvky: 97323
- Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22
Příspěvek: 1
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků