Příspěvek: 1
• Stránka 1 z 1
[*T] lights.rad
Dnes si ukážeme, ako rozumne a dobrým spôsobom spraviť pekné osvetlenie mapy.
Čo je to lights.rad?
Je to súbor, ktorý sa nachádza v súboroch editoru. Zapisujú sa doňho informácie a vlastnosti ohľadom svetla a jeho osvetlenia (logicky)..
Hlavný súbor lights.rad sa musí nachádzať v zložke s kompilátormi (hlvis, hlrad, ...), ak chceme mať vlastný súbor, výtvoríme si ho v zložke s mapou (napr. jail_autotown_lights.rad) a do Parametrov v RAD napíšeme:
-lights jail_autotown_lights.rad

Vzor zápisu svetla vyzerá takto:
(pozn.: farbu svetla a intenzitu určíme v RGBA!)
[názov textury] [červená farba (0~255)] [modrá farba (0~255)] [zelená farba (0~255)] [intenzita]
Príklad:
Ak chceme, aby textura "+0~LIGHT3A" vyžiarovala bielé svetlo za intenzity 3500, do .rad súboru zapíšeme toto:
+0~LIGHT3A 255 255 255 3500
Súbor uložíme, mapu skompilujeme (zapíšeme potrebný parameter) a každý face, na ktorom bude aplikovaná textura +0~LIGHT3A, bude vyžiarovať bielé svetlo s intenzitou 3500.
Výhody?
Entity-list nebude zaplnený entitami light, nebudu sa nám tvoriť nepekné osvetlenie.

Nevýhody?
Svetlo sa nedá vypínať triggerom a ak chceme dať druhé svetlo na textúru, ktorá je už v .rad súbore zapísaná, musíme si urobiť novú texturu, alebo použiť entitu light_surface (o tom si povieme inokedy).

Tip: Na osvetľovanie miestností sú ideálne hodnoty intenzity 2500-4500, menšie alebo väčšie hodnoty môžu spôsobiť nečakané/nepekné výsledky.
A nakoniec porovnanie:

Osvetlenie s lights.rad

Osvetlenie s light entitami
Posúdte sami, ktorý spôsob je lepší a výhodnejší?
------------------------------------------
Schválené a vyskúšané - LOCK
chickEZ [06 kvě 2019]
Čo je to lights.rad?
Je to súbor, ktorý sa nachádza v súboroch editoru. Zapisujú sa doňho informácie a vlastnosti ohľadom svetla a jeho osvetlenia (logicky)..
Hlavný súbor lights.rad sa musí nachádzať v zložke s kompilátormi (hlvis, hlrad, ...), ak chceme mať vlastný súbor, výtvoríme si ho v zložke s mapou (napr. jail_autotown_lights.rad) a do Parametrov v RAD napíšeme:
-lights jail_autotown_lights.rad

Vzor zápisu svetla vyzerá takto:
(pozn.: farbu svetla a intenzitu určíme v RGBA!)
[názov textury] [červená farba (0~255)] [modrá farba (0~255)] [zelená farba (0~255)] [intenzita]
Príklad:
Ak chceme, aby textura "+0~LIGHT3A" vyžiarovala bielé svetlo za intenzity 3500, do .rad súboru zapíšeme toto:
+0~LIGHT3A 255 255 255 3500
Súbor uložíme, mapu skompilujeme (zapíšeme potrebný parameter) a každý face, na ktorom bude aplikovaná textura +0~LIGHT3A, bude vyžiarovať bielé svetlo s intenzitou 3500.
Výhody?
Entity-list nebude zaplnený entitami light, nebudu sa nám tvoriť nepekné osvetlenie.

Nevýhody?
Svetlo sa nedá vypínať triggerom a ak chceme dať druhé svetlo na textúru, ktorá je už v .rad súbore zapísaná, musíme si urobiť novú texturu, alebo použiť entitu light_surface (o tom si povieme inokedy).

Tip: Na osvetľovanie miestností sú ideálne hodnoty intenzity 2500-4500, menšie alebo väčšie hodnoty môžu spôsobiť nečakané/nepekné výsledky.
A nakoniec porovnanie:

Osvetlenie s lights.rad

Osvetlenie s light entitami
Posúdte sami, ktorý spôsob je lepší a výhodnejší?
------------------------------------------
Schválené a vyskúšané - LOCK
chickEZ [06 kvě 2019]
alf
-
ackocc - Drbna
- Příspěvky: 255
- Registrován: 18 črc 2017, 08:21
[*T] lights.rad
A uz jsi vyzkousel treba tohle? 

-
Rumcajz - Patriot
- Příspěvky: 97323
- Registrován: sob 29.led 1999 0:11:22
Příspěvek: 1
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků